چرا از یک شرکت سئو یا آژانس سئو کمک بگیریم؟

  • تیم تحریریه
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰

شرکت سئو یا آژانس سئو

جهت راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و فروشگاه های اینترنتی، ملزومات زیادی تقریبا لازم است. بازاریابی به خودی خود با موارد بسیاری مانند انتخاب انواع بازاریابی، استراتژی ها و زیر دسته هایی که هریک ملاحظات بسیاری را می طلبند، مواجه است. اکثر مردم در مورد سئو اطلاعاتی دارند، اما آن ها به احتمال زیاد نمی دانند که چقدر سئو می تواند برای کسب و کار آن ها مفید باشد.

خب، چرا از یک شرکت سئو یا آژانس سئو کمک بگیریم؟ چرا سئو برای وب سایت کسب و کار شما مهم است؟

از آنجایی که بسیاری از دغدغه های مسائل مالی در بخش های مختلف کسب و کارهای آنلاین وجود دارد، ممکن است کارهایی مانند سئو را به تعویق بیندازیم. در مورد کسب و کارهای آنلاین، انجام متعادل کارهای مختلف مانند فعالیت های گوناگون در شبکه های اجتماعی، تبلیغات پولی و غیره، این امکان را به آن ها می دهد تا کارهایی که بهترین مزایا را دارند، شناسایی کنند و همچنین می توانند در مورد چگونگی بهبود آن ها تصمیم گیری کنند.

برای بسیاری از کسب و کارها مزایای مختلفی که کمک گرفتن از شرکت های سئو به همراه دارد، ممکن است واضح نباشد، اما برای متخصصان سئو این مزایا بسیار واضح است. همچنین از آنجایی که موتورهای جستجو نظیر گوگل، اغلب الگوریتم هایشان را تغییر می دهند و اصلاح می کنند، گاه شرکت ها از تغییرات در ورودی های وب سایتشان و از دست دادن رتبه کلمات کلیدی دلسرد می شوند.

برای وب سایت هایی که نمی دانند چه کاری باید انجام دهند و همچنین برای کسب و کارهایی که آگاه از این موضوع نیستند که در صورت انجام ندادن سئو، احتمالا فرصت هایی را از دست می دهند، سئو به نظر بی ارزش است. بنابراین در ادامه دلایلی که چرا بهتر است از یک شرکت سئو یا آژانس سئو کمک بگیریم را آورده ایم.

آمار و ارقام خودشان حرف می زنند

اهمیت سئو

ترافیک هایی که از جستجوهای اینترنتی ناشی می شود، نشان دهنده ی درصد عظیمی از گشت زدن های آنلاین است. داده های جمع آوری شده توسط سایت BrightEdge نشان داده است که 51 درصد ترافیک وب سایت ها، حاصل از ترافیک طبیعی در موتورهای جستجو است. گوگل به تنهایی در هر روز 5.6 میلیارد جستجوگر دارد، که نشان دهنده ی این است که چطور کاربران آنچه نیازهایشان است را، از این طریق پیدا می کنند. افراد برای پیدا کردن نیازهایشان به آسانی جستجو می کنند. دلیلی که سئو هنوز مهم است این است که رفتار مشتریان هنوز بر اساس جستجو در موتورهای جستجو است. گوگل (و تا حد کمتری بینگ) هنوز منابع جستجوی کاربران برای پیدا کردن نیازهایشان هستند.

موتورهای جستجو اکنون همه جا در دسترس هستند و افراد جستجوهایشان را در گوگل، بینگ، یوتیوب، آپارات، دیوار، دیجی کالا و… در هر زمانی می توانند انجام دهند. در واقع ترافیک طبیعی آنقدر مهم است که 44 درصد از شرکتها سئو را به عنوان بخش از استراتژی بازاریابی اشان قرار داده اند.

در نظر سنجی ها، 32 درصد از بازاریابان می گویند که سئو جدا از همه استراتژی ها، بیشترین بازگشت سرمایه را دارد. در یک نظر سنجی این اعداد به بالاتر از این عدد هم رسیده است و 49 درصد از پاسخ دهندگان ادعا می کنند که سئو به آن ها بهترین بازگشت سرمایه را حتی بیشتر از ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پولی و شبکه های اجتماعی می دهد.

در مقایسه با محبوب ترین استراتژی های بازاریابی، سئو کم هزینه تر اما پتانیسیل بیشتری برای بازگشت سرمایه دارد.

برخی از دلایلی که چرا سئو برای وب سایت ها مهم است عبارتند از:

اولین نتایج طبیعی در جستجوی گوگل، 32.5 درصد از سهم ترافیک را داراست. رتبه های 1 و موقعیت های شماره 1 برای هر کسب و کاری بسیار پسندیده است.

به طور مشابه، نتایج صفحه 1، به اندازه 91 درصد از کل سهم ترافیک را داراست. جستجوگران به ندرت برای آنچه نیازشان بوده و جستجو کرده اند، از صفحه 1 عبور می کنند و این موضوع به این معنی است که از کسب و کارهای که در صفحه 2 یا بالاتر هستند، به احتمال کمتری بازدید می شود.

یکی از مزایای کمک گرفتن از شرکت های سئو یا آژانس های سئو این است که شما می توانید یک تیم حرفه ای برای بررسی کل کانال هایتان داشته باشید. از آنجایی که انجام کارهای سئو تا حدی درگیر کننده، زمانبر و گاه دشوار است، بسیاری از شرکت ها ترجیج می دهند که از یک تیم یا یک آژانسی که بتواند وقت و تلاش صد در صدی برای مدیریت کردن آن ها بگذارد، کمک بگیرند.

یک تیم بر روی پروژه سئو سایت شما کار می کند

تیم سئو

یکی از ویژگی های استفاده از یک شرکت سئو این است که در شرکت های سئو غالبا یک تیم که هر کدام از نفرات آن در بخشی تخصص و مهارت کامل دارند بر روی سئوی سایت شما کار می کند. فرض کنید مدیر یک شرکت می خواهد بر روی سئوی سایت خود کار کند. بیایید ببینیم چه گزینه هایی پیش رو دارد؟

1- انجام دادن امور سئو توسط خود مدیر شرکت: این مورد کاری است که برخی از مدیران انجام می دهند. در این مورد باید در نظر داشت که اول: باید در این زمینه آموزش های لازم را دید. دوم: در سئو باید تجربه کافی داشت و گاه عدم تجربه میتواند به نابودی سایت بیانجامد. سوم: دانش سئو هر روز به روز می شود و مدیر شرکت باید هر روز زمانی برای مطالعه موارد جدید کنار بگذارد. چهارم: سئو، کار زمان گیری است و مدیر شرکت باید روزانه چند ساعت وقت خود را بر روی سئو سایت بگذارد. از نظر ما مدیر شرکت باید تمرکز خود را بر روی گسترش کسب و کار و خدمات شرکت قرار دهد نه بر روی سئو سایت.

2- استخدام یک کارمند سئو در داخل شرکت: این مورد گزینه مناسبی است ولی در نظر داشته باشید که حقوق یک کارمند حرفه ای سئو پایین نیست. بنابراین یا باید شرکت حقوق بالایی برای این پست در نظر بگیرد و یا تصمیم بگیرد از کارشناس سئو کم تجربه استفاده کند که این مورد حتی احتمال دارد به ضرر سایت نیز باشد. علاوه بر آن اضافه بر حقوق و مزایای کارمند، شرکت باید متحمل هزینه های تولید محتوا و سایر هزینه های سئو مانند لینک سازی و … نیز بشود.

3- استفاده از یک فرد فریلنسر برای سئو: فریلنسرها معمولا هزینه کمتری نسبت به کارمندان حضوری دریافت می کنند و دلیل آن این است که فریلنسرها بصورت همزمان بر روی چند پروژه کار می کند. البته این گزینه می تواند خوب باشد ولی توقع نداشته باشید یک فریلنسر هر روز 5 ساعت بر روی پروژه شما زمان بگذارد. البته اطمینان از پشتیبانی های کامل فریلنسر و اینکه در وسط کار پروژه را کنسل نکند، بحث قرار داد و … چالشهایی هستند که در ابتدا باید با آن روبرو شوید.

4- استفاده از یک آژانس یا شرکت سئو: شرکت های سئو معمولا بصورت تیمی بر روی پروژه ها کار می کنند. مثلا برای هر پروژه یک نفر بر روی مسائل تکنیکال کار می کند، یک یا دو نفر مسئول تولید محتوا، نگارش و ویراستاری هستند، یک نفر در زمینه سئو خارجی و لینک سازی و … کار می کند، یک نفر مدیر پروژه است و پروژه را در مسیر درست هدایت می کند. البته بسته به سایز و خدمات ارائه شده افراد دیگری نیز در یک پروژه می توانند دخیل باشند مانند استراتژیست یا کارشناس ارشد سئو، کارشناس توسعه، کارشناس UX و … از این رو کار در شرکت های سئو بصورت حرفه ای تری پیش می رود.

از 4 گزینه بالا به نظر شما کدام بهتر است؟

شرکت های سئو مهارت بهتری دارند و از استراتژی های حرفه ای تری استفاده می کنند

داشتن استراتژی در شرکت سئو

هر شرکت سئو یا آژانسی که در سئو تخصص دارد، از شما بهتر در این زمینه اطلاع دارد. یک دلیلی که چرا از یک شرکت سئو کمک بگیریم، این است که آن ها می توانند بهترین ابزارها، منابع و استراتژی ها را با توجه به تغییرات سئو انتخاب کنند. با محول کردن این کارها به یک شرکت سئو و آژانس سئو، شما قادر خواهید بود روی حوزه های دیگر شرکتتان تمرکز کنید.

سئو همچنین یک صنعت در حال پیشرفت سریع است. موتورهای جستجو مانند گوگل، پیوسته بروزرسانی های را منتشر می کنند که گاهی اوقات کار کسب و کارها را دشوار می کند. فقط در سال 2019، 6 بروزرسانی اصلی برای سیستم جستجویشان ارائه شد. موتورهای جستجو به طور طبیعی، ده ها بار در ماه الگوریتم هایشان را با موارد کوچکی تغییر می دهند و اصلاح می کنند. شرکت های سئو می توانند اخبار گوگل و انجمن های سئو را دنبال کنند تا با بروز رسانی های الگوریتم ها آشنا باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

بسیاری از شرکت های سئو می توانند سلامت سایت مشتریان را با توجه به بروزرسانی الگوریتم ها بررسی کنند و در صورت لزوم توصیه هایی به آن ها برای بهبود موارد مختلف بدهند. مزیت کمک گرفتن از شرکت های سئو این است که آن ها می توانند به طور تخصصی بهینه سازی های مختلفی در سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال مانند بهینه سازی توضیحات متا، تایتل صفحه، لینک های داخلی، چگالی کلمه کلیدی و … را با توجه به استراتژی هایی که عملی است، انجام بدهند. این کارها به آرامی در بالابردن طبیعی رتبه کلمات کلیدی می تواند تاثیر گذار باشد. و همچنین شرکت های سئو تحقیق کلمات کلیدی و ویرایش محتوا را نیز انجام می دهند که این کارها جزء کارهای وقت گیر برای اکثر کسب و کارها است. به جای انجام دادن این بهینه سازی ها توسط خود کسب و کارها، برخی شرکت ها محول کردن این کار را انتخاب می کنند. زمانیکه شرکت های سئو این کار را به درستی انجام دهند، همچنین می توانند از داده ها برای تنظیم کمپین های شما استفاده کنند.

بهبود در فرآیند فروش

بهبود فرایند فروش

انجام درست سئو فقط افزایش ترافیک نیست. سئو می تواند فرآیند فروش را بهینه کند. با اجرای تحقیق کلمات کلیدی که روی زبان صنعت و رفتار جستجوگران تمرکز می کند، شرکت های سئو و شرکت های دیجیتال مارکتینگ می توانند یک ترافیک درست را برای شما ایجاد کنند. زمانیکه به درستی کلمات کلیدی مبتنی بر هدف کاربر از جستجو را انتخاب کنید، می توانید ترافیک درستی بدست آورید که بخشی از این ترافیک افرادی هستند که می دانند چه چیزی می خواهند و می خواهند خرید کنند. سئو حرفه ای به کسب و کار شما کمک می کند تا متناسب با ظرفیت کسب و کارتان روی کلمات کلیدی که جزء محصول و خدمات کسب و کارتان است تمرکز کنید و فرآیند فروش خود را بهینه کنید.

برای وب سایت های تجارت الکترونیک، شرکت های B2B، شرکت های ارائه دهنده خدمات و …، مزیت کمک گرفتن از یک شرکت سئو واضح است. مشتریان قبل از خرید، 70 درصد از تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. تحلیل های مختلف می تواند به یافتن فضاهایی از کسب و کار شما که جزء ظرفیت کسب و کار شماست ولی به آن توجه نداشته اید، منجر شود. همچنین می تواند کلمات کلیدی مبتنی بر هدف کاربر را که بهترین ارزش را برای شما ایجاد می کند، کشف شود. ترکیب این داده ها با داده های رتبه بندی به کارکنان سئو اجازه می دهد تا URL به URL را جستجو کرده و بر روی ترافیک حاصل از جستجو درست تمرکز کنند.

از داده ها برای بهبود کسب و کارتان استفاده می کنند

بهبود کسب و کار در شرکت سئو

اکثر کسب و کارها از اطلاعات آماری برای فهم مشتریانشان و بهبود کسب و کارشان استفاده می کنند. اما بدون بینش خوبی در سئو، آن ها قادر به استفاده از آن داده ها نیستند.

بنابراین چرا از یک شرکت سئو برای تفسیر داده ها کمک بگیریم؟

دلیل مهم بودن این داده ها برای وب سایت کسب و کار شما این است که به شما امکان می دهد معیار سنجشی از راه اندازی کمپین خود ایجاد کنید و همچنین از آن ها استفاده کنید تا تغییرات مختلفی در استراتژی تان برای تطابق با شاخص های عملکرد کلیدی انجام دهید. یک تیم سئو متخصص، از داده های گوگل آنالیتیکس برای بررسی عملکرد هر صفحه استفاده می کنند. آن ها می توانند صفحات با ارزش را هدف قرار دهند و تغییراتی در آن ها انجام بدهند و دوباره اثر استراتژی بکار رفته در آن ها را بعدا بررسی کنند.

از آنجایی که نتایجی که در سئو ایجاد می شود زمان بر است، یکی از اشتباهات این است که بسیاری از کسب و کارها مکررا تغییراتی را انجام می دهند و می گویند چرا نتیجه ی این کارها دیده نمی شود و دوباره تغییرات انجام می دهند. با داده های گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول، یک شرکت سئو حرفه ای می تواند ترافیک طبیعی را دوره به دوره و سال به سال بررسی کند تا متناسب با ظرفیت کسب و کارتان، جاهای در حال رشد کسب و کارتان را شناسایی کند و جاهایی که در کسب و کار شما نیاز به بهبود دارد را نیز شناسایی کند.

داده های سرچ کنسول می تواند به شما یک دیدی از تعداد ایمپرشن ها، تعداد کلیک ها، نرخ کلیک و رتبه متوسط کلمات کلیدی بدهد. این داده ها می تواند کمک کند تا از اینکه کمپین های شما چقدر تاثیر داشته است اطلاع پیدا کنید و همچنین کلمات کلیدی با ارزش را کشف کنید و رتبه ی آن ها را بررسی کنید.

داده های گوگل آنالیتیکس به کسب و کارها کمک می کند تا KPI ها بررسی کنند.

در مورد بهبود سئو تکنیکال خود، می توانید از شرکت سئو کمک بگیرید

انجام تکنیکال سئو در شرکت سئو

سئو فقط به تولید محتوا و تمرکز بر روی کلمات کلیدی منتهی نمی شود. اکثر افراد می دانند که هدف قرار دادن کلمات کلیدی و تمرکز بر روی محتواهایی با استفاده از آن کلمات کلیدی، بخشی از سئو است، اما واقعیت این است که سئو مدرن آن سوی این مطلب می رود. سال ها قبل استفاده از محتواهایی که پر از کلمات کلیدی بودند، برای رتبه گرفتن در صفحه نتایج موتورهای جستجو کافی بود و همچنین با استفاده از روش های نادرست دیگری مانند استفاده از انبوهی از بک لینک های غیرواقعی بدون توجه به عواملی مانند محتوا و دیگر فاکتورها، در موتورهای جستجو رتبه هایی برای کلمات کلیدی دریافت می کردند.

چرا زمانیکه یک توسعه دهنده وب سایت (web developer) در کسب و کارمان داریم، از یک شرکت سئو کمک بگیریم؟

سئو مدرن بسیار پیچیده تر از قبل شده است. توسعه دهندگان وب می توانند در پیاده سازی برخی از فاکتورهای مهم سئو با شما همکاری کنند اما بسیاری از توسعه دهندگان وب برای سئو آموزش ندیده اند. یکی از مزایای کمک گرفتن از شرکت های سئو این است که شما به منابعی دسترسی دارید که از آن ها در مسائل پیچیده می توانید کمک بگیرید. اجرای موارد فنی در سایت شما، کمک می کند تا بتوانید از این موضوع که سایت شما توسط موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی می شود، اطمینان حاصل کنید. همچنین تحلیل های حرفه ای به شما کمک می کند تا مطمئن شوید محتوای شما قابل مشاهده برای ربات های موتورهای جستجو است، سایت شما موبایل فرندلی است و مواردی از این دست. برخی از آژانس های حرفه ای خدماتی ارائه می دهند که می توانید مطمئن شوید هر صفحه از سایت شما توضیحات متای خوب، تایتل خوب، ساختار لینک مناسب، ساختار سایت کرال پذیر و غیره دارد. سئو تکنیکال تنظیم عناصری در سئو است که می توانید مطمعن شوید سایت شما سلامت فنی را برای حضور در نتایج جستجو دارد.

نتیجه گیری :

با کمک گرفتن از شرکت سئو یا آژانس سئو می توانید خدمات و محصولات واقعی کسب و کار خود را به طور بهینه تری در اختیار مخاطبانی که به آن ها نیاز دارند، بگذارید. در این مقاله به برخی از مواردی که شرکت سئو در کسب و کار شما می تواند انجام دهد، اشاره کردیم.

 

چرا از یک شرکت سئو یا آژانس سئو کمک بگیریم؟

با کمک گرفتن از شرکت سئو یا آژانس سئو می توانید خدمات و محصولات واقعی کسب و کار خود را به طور بهینه تری در اختیار مخاطبانی که به آن ها نیاز دارند، بگذارید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید