معرفی چند سایت مهم در زمینه سئو

  • تیم تحریریه
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰

الگوریتم های سئو پیوسته در حال تغییر هستند و موتورهای جستجو با تغییر دادن آن ها برای بهبود نتایج جستجو تلاش می کنند. آنچه که امروز به عنوان یک تکنیک در سئو محسوب می شود ممکن است فردا تغییر کند بنابراین خواندن مقالات مختلف در حوزه های مختلف آن مهم است. در این مقاله می خواهیم به برخی از سایت هایی که به انتشار مقالات تخصصی در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ و سئو مبادرت می ورزند، اشاره کنیم. البته توجه کنید که سایت های بسیار زیادی وجود دارد و در این مقاله فقط به چند مورد اشاره می کنیم و خودتان با جستجو می توانید در هر موضوعی که می خواهید به سایت هایی که در آن موضوع مقالات تخصصی منتشر می کنند، دسترسی پیدا کنید.

Google Webmaster Central Blog

مهمترین سایتی که در زمینه سئو می توانید پیدا کنید سایت رسمی گوگل است. در سایت رسمی گوگل می توانید اطلاعات مختلفی از نظر اینکه الگوریتم های موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، پیدا کنید و همچنین آپدیت های الگوریتم های مختلف را می توانید ببینید.

MOZ

سایت MOZ به ارائه خدمات سئو می پردازد و یکی از شناخته شده ترین سایت ها در زمینه سئو است. در بخش مقالات سایت MOZ، مقالات مختلفی برای افزایش دانش سئو  در سطوح مختلف وجود دارد.

Ahrefs

در سایت اچ رف که ابزارهای مختلفی در سئو ارائه می دهد، می توانید مقالات متعددی از مباحث سئو مطالعه کنید.

Backlinco

سایت Backlinco یکی از سایت هایی است که بیشتر مقالات متوسط و پیشرفته در حوزه های مختلف سئو و دیجیتال مارکتینگ دارد و در واقع برای افرادی است که نیمه حرفه ای یا حرفه ای در این زمینه کار می کنند.

HuSpot

سایت هاب اسپات علاوه بر اینکه برای کسب و کارها راه حل های متعددی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو ارائه می کند، همچنین مقالات متعددی در همه ی حوزه های دیجیتال مارکتینگ و سئو با محتواهای عمقی در بخش مقالات خود در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته برای افراد مختلف دارد. همچنین در بخش مقالاتش، انواع تمپلیت ها، چک لیست ها و … را می توانید مشاهده کنید.

Neil Patel

نیل پاتل یکی از افرادی است که در زمینه ی بازاریابی محتوا فعالیت می کند و با تیمی که دارد اخبار بازاریابی را از هر جایی در وب سایتش منتشر می کند. در سایت نیل پاتل مقالات و ویدیوهای مختلفی در حوزه سئو وجود دارد.

Search Engine Land

یکی از سایت های تخصصی که به اخبار سئو و تحلیل های مختلف و ارائه مقالات مختلف در حوزه ی سئو و دیگر حوزه های بازاریابی می پردازد، سایت Search engine land است.

Search Engine Journal

یکی دیگر از سایت های تخصصی سئو که از لینک سازی تا تغییرات الگوریتم های گوگل و دیگر حوزه های بازاریابی را پوشش می دهد، سایت Search Engine Journal است.

Search Engine Roundtable

یکی از سایت هایی که موضوعات مختلفی را به صورت موضوعاتی برای بحث و گفتگو در حوزه ی سئو و دیگر حوزه های بازاریابی مطرح می کند، سایت Search Engine Roundtable است.

 SEMrush

یکی دیگر از سایت هایی که فعالیت های مختلفی در حوزه سئو از ارائه راهکارهای مختلف گرفته تا ارائه ابزارها و مقالات مختلف به روز سئو، سایت SEMrush است که در آن مقالات مختلفی منتشر می شود.

SEO Book

در سایت SEO Book نیز می توانید ابزارهای مختلفی و همچنین مقالات مختلفی را در حوزه ی سئو مشاهده کنید.

Tubular Insights

یکی از سایت هایی که منبعی برای بررسی ویدیو و تاثیرات آن بر سئو می توان یافت، سایت Tubular Insights است.

Yoast

سایت Yoast علاوه بر ارائه خدمات و ابزارها، یک سایت آموزشی برای وب سایت هایی است که می خواهند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند، است. در بخش مقالات این سایت، تاکتیک هایی برای بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربه کاربری وجود دارد. 

Biznology

این سایت نیز از سایت هایی است که مقالات مختلفی پیرامون سئو منتشر می کند و اخیرا نیز تمرکز بیشتری بر روی مقالات بازاریابی محتوا و ارتباطش با سئو کرده است.

DailySEOBlog

اگر از افرادی هستید که هر روز در مورد موارد مختلف بازاریابی دیجیتال می خوانید، می توانید از سایت DailySEOBlog استفاده کنید.

GeoLocalSEO

اگر به مباحث سئو محلی و جستجوهای موبایل علاقه مند هستید، بخش مقالات سایت GeoLovcalSEO احتمالا می تواند به شما در مورد موضوعات مختلف آن ها کمک کند.

Content Marketing Institude

انجمن بازاریابی محتوایی جایی است که در آن بازاریابان محتوایی می توانند مفاهیم مختلفی را دنبال کنند و مقالات مختلفی را بخوانند.

SEO Copywriting

در سایت SEO Copywriting  می توانید مقالات مختلف و مفصلی را پیرامون کپی رایتینگ  پیدا کنید و بخوانید.

Search Engine Watch

در این سایت مقالات مختلفی را در حوزه های مختلف موضوعات بازاریابی می توانید بخوانید. مقالات این سایت توسط چندین نویسنده نوشته می شود و خوانندگان زیادی دارد.

SEO by the Sea

این سایت نیز توسط یکی از بازاریابان قدیمی به نام اسلاوسکی ایجاد شده است و سعی می کند جالب ترین اخبارها و تحلیل ها را از معیارهای رتبه بندی روز ارائه دهد.

نتیجه گیری :

از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جستجو پیوسته برای ارائه بهتر نتایج جستجو در حال تغییر هستند، در واقع درک درستی از الگوریتم ها و دانستن مسائل مختلف در سئو و … مهم است. لذا در این مقاله به معرفی چندین سایت در حوزه ی سئو که در واقع پیوسته در این حوزه فعال هستند و مقالات مختلفی ارائه می کنند، پرداختیم. حتما توجه دارید که این ها فقط نمونه ای از سایت هایی است که می توانید از آن ها استفاده کنید و در واقع در هر حوزه ای می توانید جستجو کنید و مقالات مختلفی بخوانید و به صورت درست و صادقانه و متناسب با ظرفیت های کسب و کارتان انجام دهید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید