لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟ شناخت انواع لندینگ پیج و تکنیک های ایجاد یک لندینگ پیج مناسب

  • تیم تحریریه
  • ۲ مرداد ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰
لندینگ پیج

در واقع یک لندینگ پیج یا صفحه فرود، در ورودی وب سایت شما است. به عنوان مثال اگر کاربری جستجویی در موتورهای جستجو انجام بدهد و روی سایت شما کلیک کند، وارد صفحه ای می شود که به آن صفحه فرود می گویند و یا به عنوان مثال اگر کاربری یو آر ال وب سایت شما را وارد کرد و وارد وب سایت شما شد، در واقع وارد یک صفحه فرود شده است و یا به عنوان مثال اگر کاربری روی تبلیغی یا لینکی که حاوی یکی از محتویات سایت شما است کلیک کند و وارد یک صفحه از وب سایت شما شود، در واقع وارد یک صفحه فرود شده است. بنابراین اگر نگوییم همه صفحات سایت، تقریبا بیشتر صفحات یک وب سایت صفحه فرود محسوب می شوند که هر کدام اهداف خاصی را دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا اینکه صفحه فرود چیست و چرا مهم است آشنا شوید و همچنین در ادامه این مقاله شما را با اهدافی که صفحات فرود می تواند داشته باشد تا حدودی آشنا خواهیم کرد و به علاوه شما را با ایجاد یک لندینگ پیج مناسب آشنا خواهیم کرد.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج چیست

در واقع، لندینگ پیج هر صفحه ای است که کاربر با استفاده از روش های مختلف دسترسی به صفحات وب سایت در آن فرود می آید. صفحات محصول، صفحات خانه، صفحات مقالات و حتی صفحه خانه در واقع لندینگ پیج ها محسوب می شوند. صفحات لندینگ به شما اجازه می دهند که متناسب با آن صفحه، یک پیشنهاد خاص در قالب اقدام به عمل، راهنمایی به صفحات دیگر و … به کاربران بدهید تا از خدمات و محصولات و مقالات شما در صورت نیاز استفاده کنند.

صفحه خانه اگر چه یک صفحه فرود حساب می شود و در واقع کاربر با وارد کردن یو آر ال وب سایت وارد آن می شود، اما معمولا از وب سایت های دیگر به صفحه خانه لینک نمی دهند و از این جهت کمتر به عنوان صفحه فرود قرار می گیرد.

انواع لندینگ پیج

انواع لندینگ پیج

انواع مختلفی از لندینگ پیج ها وجود دارد که هر کدام اهداف خاصی را می توانند داشته باشند. در برخی لندینگ پیج ها، call to action هایی وجود دارد که کاربر در همان جا اقدامی را می تواند انجام دهد، در برخی لندینگ پیج ها علاوه بر اینکه اطلاعاتی وجود دارد همچنین راهنمایی به صفحات دیگر نیز وجود دارد.

در برخی لندینگ پیج ها، اطلاعات کاربران مانند ایمیل در ازای مثلا دانلود رایگان کتاب و … دریافت می شود و در کمپین های تبلیغاتی از آن ها استفاده می شود و …

در ادامه به سه نوع لندینگ پیج که به صورت متداول بکار می رود اشاره می کنیم.

لندینگ پیج دریافت اطلاعات مشتری

در برخی از لندینگ پیج ها شما می خواهید با استفاده از فرم های مختلفی اطلاعاتی نظیر ایمیل و تلفن و … مشتری را دریافت کنید تا بعدا بتوانید در جهت ارائه خدمات بهتر از آن ها استفاده کنید. معمولا برای دریافت ایمیل و … پیشنهادات مختلفی مانند دانلود کتاب و … را به کاربران پیشنهاد می دهند.

لندینگ پیج های عملیاتی

در این نوع لندینگ پیج ها که عمدتا در صفحات خرید محصول یا خدمات دیده می شود، لینک هایی برای خرید محصول یا خدمات یا مواردی اینچنینی وجود دارد.

لندینگ پیج های اطلاعاتی و ارجاع دهنده

در این نوع لندینگ پیج ها، معمولا لینک هایی به سایر صفحاتی که برای کاربران مفید است قرار دارد. به عنوان مثال اگر آن صفحه مقاله است، لینک هایی به سایر مقالاتی که برای فهم بهتر آن مقاله کمک کننده هستند وجود دارد. یا مثلا اگر صفحات محصول است، لینک هایی که برای خرید محصول و یا راهنمایی لازم جهت شناخت بهتر محصول لازم است، در آن قرار دارد.

در این نوع لندینگ پیج ها، اطلاعاتی از آنچه کاربر به دنبال آن بوده و در ظرفیت کسب و کار بوده است وجود دارد، و همچنین راهنمایی به صفحات دیگر نیز وجود دارد.

اهمیت لندینگ پیج چیست؟

اهمیت لندینگ پیج

صفحه فرود در واقع به نوعی ویترین سایت شما محسوب می شود و اولین صفحه ای است که مخاطب با آن وارد می شود.

صفحات ورود جاهایی هستند که می توانید کاربران را با ورود به آن ها، به جای درستی که متناسب با نیاز و ظرفیت کسب و کار شما است راهنمایی کنید.

به عنوان مثال زمانی که کاربری با جستجو وارد صفحه ای از سایت شما می شود که یکی از مقالات سایت شما است، می توانید با لینک سازی داخلی مناسب در آن مقاله، راهنماهایی برای فهم بهتر آن مقاله در آن بگذارید.

یا مثلا زمانی که کاربری با جستجو وارد صفحه ای از سایت شما می شود که یکی از محصولات سایت شما است، می توانید اگر لازم است لینک سازی هایی در جهت معرفی بهتر محصول داشته باشید و یا می توانید راهنمایی های لازم جهت خرید محصول را بگذارید تا کاربر در صورت لزوم، آن را خریداری کند.

کدام لندینگ پیج ها از اهمیت بالاتری برخوردارند؟

اگر چه تقریبا بیشتر صفحات وب سایت شما، صفحه فرود محسوب می شوند، اما همه ی آن ها از یک اهمیت برخوردار نیستند. در واقع برخی از صفحات هستند که جزء صفحات مهم وب سایت شما محسوب می شوند و لذا صفحات فرود با اهمیت تری هستند.

صفحه هایی که بیشترین ورودی را دارند.  

صفحه هایی که لینک آن ها در سایت دیگر آمده است (سایت های تبلیغاتی مختلف، گوگل ادوردز  یا …).

صفحه هایی که لینک آن ها را در شبکه های اجتماعی مختلف می گذارید.

صفحه هایی که با استفاده از ایمیل، پیامک و … لینک آن ها را به افراد دیگر می دهید.

نکات مهم برای ایجاد لندینگ پیج

برای ایجاد لندینگ پیج های مناسب نکاتی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. یک نکته ای که قبل از اشاره به آن موارد به آن توجه داشته باشید این است که همیشه محتوای وب سایت شما و لندینگ پیج های شما باید کاملا صادقانه و متناسب با ظرفیت کسب و کارتان باشد تا کاربران در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند.

1- مخاطبان کسب و کار خود را بشناسید

یکی از مراحلی که در واقع در تحقیق کلمات کلیدی به آن می رسید مخاطبان شما است و در واقع شما باید برای مخاطبان خود محتوای صادقانه و متناسب با ظرفیت های کسب و کارتان ایجاد کنید. بنابراین باید اطلاعات و مفید و کاربردی برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

2- اهداف را مشخص کنید

قبل از اینکه لندینگ پیج مناسبی ایجاد کنید باید اهداف آن را مشخص کنید تا بتوانید به طور مناسب تری این کار را انجام دهید. در این قسمت با توجه به نوع لندینگ پیج می توانید اهداف مختلفی تعیین کنید.

مثلا:

پر کردن فرم

پر کردن نظر سنجی

ثبت نام یک دوره زمانی رایگان

دانلود یک کتاب

سفارش محصول

3- محتوای مناسب در لندینگ پیج های مربطه داشته باشید.

لندینگ پیج شما از هر نوعی که باشد، باید محتواهای مناسبی در هر کدام داشته باشید تا کاربران با ورود به ان ها بتوانند از آن ها استفاده کنند. از انواع محتوا در هر صفحه بستگی به ماهیت آن صفحه استفاده کنید. برای شناخت انواع محتوا می توانید مقاله انواع محتوا را مطالعه کنید.  

4- Call to action مناسب در لندینگ پیج های مربوطه بگذارید

در صورت لزوم متناسب با نوع لندینگ پیج call to action های مناسبی داشته باشید.

5- در صورت لزوم از الگوهای مختلف برای لندینگ پیج های خود استفاده کنید.

شما می توانید از الگوهایی مانند Z (همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید)

 یا الگوهایی مانند F (همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید)

 یا الگوهایی مانند V، T و …

6- نظرات مشتریان و … را در لندینگ پیج های مربوطه بگذارید

نظرات مشتریان (Testimonials)، موارد موردی (case study)، رتبه دهی مشتریان (customer ratings & Reviews)، نتایج تست های مختلف (Test Results)، مدارک (certifications)، داستان ها (Storytelling) و … را می توانید در لندینگ پیج های مناسب خود به طور صادقانه و منصفانه بگذارید تا به کاربران بتوانید کمک بهتری برای استفاده از خدمات و محصولات کنید.
7- صفحه لندینگ پیج خود را بهینه کنید

مواردی مانند تگ عنوان، توضیحات متا، عنوان صفحه، محتوا و … را در لندینگ پیج های خود بررسی کنید و مواردی که نیاز به بهبود دارند را بهبود دهید.

8- از پالت رنگ و تایپوگرافی مناسب در طراحی لندینگ پیج خود استفاده کنید.

پالت رنگ و تایپوگرافی مناسب از جمله مواردی است که در کل کسب و کار بهتر است آن را رعایت کنید. از جمله جاهایی که این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند، لندینگ پیج ها است که بهتر است آن را رعایت کنید. برای آشنایی بیشتر با آن ها مقاله سبک برند را مطالعه کنید.

نتیجه گیری :

لندینگ پیج یا صفحه فرود صفحه ای است که کاربر به هنگام ورود به وب سایت شما، در آن فرود می آید. لندینگ پیج ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و انواع مختلفی دارند که هر کدام به کاربر راهنمایی های لازم را می دهند. در این مقاله شما را با لندینگ پیج و اهمیت آن آشنا کردیم و انواع آن را شناختیم و در انتهای مقاله به مواردی که در ایجاد یک لندینگ پیج مناسب در کنار موارد زیاد دیگر می توانید بکار گیرید اشاره کردیم. امیدواریم با بکارگیری درست و صادقانه و منصفانه این موارد بتوانید در کسب و کار خود بهتر عمل کنید.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

در واقع، لیندینگ پیج هر صفحه ای است که کاربر با استفاده از روش های مختلف دسترسی به صفحات وب سایت در آن فرود می آید. صفحات محصول، صفحات خانه، صفحات مقالات و حتی صفحه خانه در واقع لندینگ پیج ها محسوب می شوند. صفحات لندینگ به شما اجازه می دهند که متناسب با آن صفحه، یک پیشنهاد خاص در قالب اقدام به عمل، راهنمایی به صفحات دیگر و ... به کاربران بدهید تا از خدمات و محصولات و مقالات شما در صورت نیاز استفاده کنند. صفحه خانه اگر چه یک صفحه فرود حساب می شود و در واقع کاربر با وارد کردن یو آر ال وب سایت وارد آن می شود، اما معمولا از وب سایت های دیگر به صفحه خانه لینک نمی دهند و از این جهت کمتر به عنوان صفحه فرود قرار می گیرد.

اهمیت صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود در واقع به نوعی ویترین سایت شما محسوب می شود و اولین صفحه ای است که مخاطب با آن وارد می شود. صفحات ورود جاهایی هستند که می توانید کاربران را با ورود به آن ها، به جای درستی که متناسب با نیاز و ظرفیت کسب و کار شما است راهنمایی کنید. به عنوان مثال زمانی که کاربری با جستجو وارد صفحه ای از سایت شما می شود که یکی از مقالات سایت شما است، می توانید با لینک سازی داخلی مناسب در آن مقاله، راهنماهایی برای فهم بهتر آن مقاله در آن بگذارید. یا مثلا زمانی که کاربری با جستجو وارد صفحه ای از سایت شما می شود که یکی از محصولات سایت شما است، می توانید اگر لازم است لینک سازی هایی در جهت معرفی بهتر محصول داشته باشید و یا می توانید راهنمایی های لازم جهت خرید محصول را بگذارید تا کاربر در صورت لزوم، آن را خریداری کند.

کدام صفحات فرود از اهمیت بالاتری برخوردارند؟

اگر چه تقریبا بیشتر صفحات وب سایت شما، صفحه فرود محسوب می شوند، اما همه ی آن ها از یک اهمیت برخوردار نیستند. در واقع برخی از صفحات هستند که جزء صفحات مهم وب سایت شما محسوب می شوند و لذا صفحات فرود با اهمیت تری هستند. صفحه هایی که بیشترین ورودی را دارند. صفحه هایی که لینک آن ها در سایت دیگر آمده است (سایت های تبلیغاتی مختلف، گوگل ادوردز یا ...). صفحه هایی که لینک آن ها را در شبکه های اجتماعی مختلف می گذارید. صفحه هایی که با استفاده از ایمیل، پیامک و ... لینک آن ها را به افراد دیگر می دهید. ...

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید