توجه: بدلیل برخی تغییرات در شرکت، تا پنجشنبه 13 اردیبهشت امکان پاسخگویی تلفنی وجود ندارد. لطفا برای پشتیبانی تیکت ارسال نمایید

صفحه خانه یا Homepage وب سایت چیست؟ چگونه یک صفحه خانه موثر با یک تجربه کاربری خوب ایجاد کنیم؟

  • تیم تحریریه
  • ۶ تیر ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰

صفحه خانه وب سایت

بدون شک صفحه خانه یا Homepage شما، به دلیل اینکه احتمالا اولین صفحه ای است که برخی از کاربران با آن مواجه می شوند، یکی از مهمترین صفحات وب سایت شما است. برای شرکت ها، صفحه خانه به نوعی در ورودی مجازیشان است. اگر بازدید کننده ای وارد شود و با محیط نامنظم و شلوغی مواجه شود، ممکن است دکمه بازگشت را بزند و از وب سایت شما خارج شود. بنابراین طراحی صفحه خانه باید بگونه ای باشد که تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

در نظر گرفتن مجموعه ای از موارد در صفحه وب سایت، باعث می شود که صفحه خانه شما تجربه کاربری خوبی را به همراه داشته باشد. در ادامه به بررسی نکاتی از بهترین تجربه ها در طراحی صفحه خانه می پردازیم.

صفحه خانه یا homepage وب سایت چیست؟

صفحه خانه وب سایت

صفحه خانه یا homepage، صفحه اصلی وب سایت کسب و کار شما است. زمانیکه کاربران آدرس وب سایت شما را وارد می کنند و یا زمانیکه اسم کسب و کار شما را در موتورهای جستجو وارد می کنند و بر روی لینک نمایش داده شده در صفحه نمایش موتورهای جستجو کلیک می کنند و یا روش های دیگری، وارد صفحه اصلی وب سایت شما می شوند. در واقع صفحه خانه نقطه شروع کسب و کار شما می تواند محسوب شود.

چه مواردی باعث می شود که یک طراحی صفحه خانه موثر داشته باشیم؟

صفحه خانه وب سایت

موارد مختلفی هستند که باعث می شوند یک صفحه خانه موثر داشته باشید که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم. یک نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید این است که هدف صفحه خانه مسائلی از قبیل اینکه کسب و کار شما چیست، چه خدمات و محصولاتی را در راستای رفع مشکلات و نیاز های جامعه ارائه می دهد، چه مزایایی نسبت به کسب و کارهای دیگر دارید و … است و لازم است همه این موارد در صفحه خانه با محتواهای مناسب، مختصر، واضح و صادقانه پوشش داده شود. همچنین در صفحه خانه باید مطالبی که واقعا در ظرفیت کسب و کار شما است را به صورت کاملا صادقانه بنویسید تا کاربران به طور درستی کسب و کار شما آشنا شوند و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند. همچنین توجه داشته باشید که همه این موارد را با زبانی که در آن کسب و کار و مخاطبان رایج است بنویسید.

به طور کلی آنچه باعث می شود تجربه کاربری خوبی برای کاربر رقم بخورد، محتوای صفحه خانه و عناصر دیگری مانند سرعت صفحه، طراحی خود صفحه و … است. در ادامه مواردی که برای یک صفحه خانه موثر لازم است را با هم مرور می کنیم.

به وضوح پاسخ دهید که “کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد”، “کاربران چه خدمات و محصولاتی را می توانند از شما دریافت کنند”

اگر شما کسب و کاری هستید که چند سالی از فعالیتتان می گذرد و برند مشخصی هستید، ممکن است نیازی به پاسخ دادن به آن سوالات نداشته باشید ولی اکثر کسب و کارها باید توصیفاتی از اینکه چه فعالیتی انجام می دهند و چه خدمات و محصولاتی و نیازهایی را از مشکلات مختلف و نیاز های مختلف مرتفع می کنند، به صورت صادقانه داشته باشند تا خوانندگان و کاربران با خواندن آن ها تصمیم بگیرند که آیا این کسب و کار در راستای رفع نیازهای آن ها هست یا خیر.

این موارد را می توانید در یک یا دو خط به صورت مختصر و مفید و صادقانه بنویسید.

صفحه خانه باید نشان دهنده ارزش هایی که برای کاربران به ارمغان می آورید، باشد.

صفحه خانه بهترین مکان برای بیان ارزش هایی است که برای کاربران فراهم می کنید. مشتریان شما چرا باید از محصولات و خدمات شما نسبت به محصولات و خدمات سایر رقبا استفاده کنند. زمانیکه کاربران وارد صفحه خانه شما می شوند، اگر ارزش هایی که کسب و کارتان برای کاربران فراهم می آورد را به صورت صادقانه ذکر کرده باشید، این کار می تواند به آن ها در انتخاب بهتر کمک کند. بنابراین اگر مثلا در کیفیت از دانش بروز تری در محصولات خود استفاده کرده اید، این مسئله را باید به طور صادقانه به سمع و نظر مخاطبان برسانید. بنابراین صفحه خانه جای مناسبی است که  ارزش هایی که با استفاده از محصولات و خدمات شما برای مشتریان به ارمغان می آید را در قالب ارزش پیشنهادی ذکر کنید.

CTA های مناسبی داشته باشید

صفحه خانه وب سایت

در صفحه خانه داشتن CTA هایی که کاربران را به مراحل بعد ببرد، ضروری است. با ایجاد CTA مناسب می توانید به مخاطبان کمک کنید تا به درستی به مراحل بعد بروند. برای مثال اگر محصولاتی می فروشید، عباراتی مثل “اکنون خرید کنید”، “بیشتر بدانید” و … یا مثلا اگر خدماتی ارائه می دهید، عباراتی مثل “رایگان آزمایش کنید” و … می تواند به کاربران کمک کند. در واقع CTA ها به کاربران یادآور می شود که قدم بعدی برای استفاده از محصولات و خدمات چیست.

لگوی برند مناسبی داشته باشید

لگوی برند کسب و کار شما چیزی است که با آن شناخته می شوید. بنابراین به صورت درستی باید ایجاد شود و بهتر است در صفحه خانه نمایش داده شود.

نوار پیمایش مناسبی داشته باشید

نوار پیمایش در بالای صفحه، یک نقشه راه برای کاربران به حساب می آید و کاربران می توانند با بخش های مهم سایت شما آشنا شوند و در صورت نیاز به قسمت های مربوطه مراجعه کنند.

هر وقت نیاز بود صفحه خانه را تغییر دهید

بهترین صفحه خانه، صفحه ای نیست که به صورت ثابت طراحی شود و مطالب آن تغییر نکند. شما باید متناسب با نیازها، مشکلات و کسب و کارتان، صفحه خانه را هر زمانی که لازم است، تغییر دهید.

طراحی مناسبی برای صفحه خانه داشته باشید

به طور کلی برای ایجاد یک طرح عالی در صفحه خانه باید المان های مختلف صفحه مانند CTA ها، مطالب مربوط به ارزشهای پیشنهادی، فضاهای خالی و … همراه با رنگ و فونت و سایز فونت مناسب برای وب سایت ارائه شوند تا مشتریان بتوانند به طور مناسبی آن ها را ببینند و در صورت لزوم از خدمات و محصولات کسب و کار شما استفاده کنند.

از سرعت مناسب صفحه خانه اطمینان حاصل کنید

سرعت سایت و به خصوص سرعت صفحه خانه بسیار مهم است و مستقیما با تجربه کاربری در ارتباط است. فرض کنید یک صفحه بسیار عالی برای صفحه خانه خود ایجاد کرده اید ولی 5 ثانیه طول می کشد که کاربر این صفحه را مشاهده کند. طبق نظرات کارشناسان به احتمال زیاد کاربر از صفحه شما به کلی خارج می شود.

بنابراین در طراحی صفحه خانه باید سرعت مناسبی داشته باشد و اگر انیمیشن و … سرعت صفحه شما را کند کرده است، باید فکری برای آن ها در طراحی بکنید.

نتیجه گیری :

می توان گفت صفحه خانه، اصلی ترین صفحه وب سایت کسب و کار شما است. بنابراین بسیار مهم است که صفحه خانه موثری را ایجاد کنید. صفحه خانه باید به سادگی به مخاطبان کمک کند تا بفهمند کسب و کار شما چیست و چه محصولات و خدماتی برای رفع مشکلات و نیاز های جامعه و جامعه مخاطب ارائه می دهد تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنند. در این مقاله به مهمترین مواردی که برای داشتن یک صفحه خانه موثر نیاز داشتید، اشاره کردیم. امیدواریم با بکارگیری درست این موارد بتوانید در کسب و کار خود بهتر عمل کنید.

 

صفحه خانه یا homepage وب سایت چیست؟

صفحه خانه یا homepage، صفحه اصلی وب سایت کسب و کار شما است. زمانیکه کاربران آدرس وب سایت شما را وارد می کنند و یا زمانیکه اسم کسب و کار شما را در موتورهای جستجو وارد می کنند و بر روی لینک نمایش داده شده در صفحه نمایش موتورهای جستجو کلیک می کنند و یا روش های دیگری، وارد صفحه اصلی وب سایت شما می شوند. در واقع صفحه خانه نقطه شروع کسب و کار شما می تواند محسوب شود.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید