افزایش فروش سایت و اینستاگرام با تکنیک انتقال احساسات

  • امید میرزایی
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

بسیاری از مدیران فروشگاه های اینترنتی از فروش کم محصولات خود ناراضی هستند و در بررسی های متعدد متوجه نکته ای شدیم که یکی از دلایل اصلی فروش کم در فروشگاههای اینترنتی است.

در این ویدئو به یک نکته مهم اشاره میکنم که رعایت آن باعث افزایش فروش شما خواهد شد. این مورد فقط برای فروشگاه های اینترنتی نبوده و در کسب و کارهای آفلاین هم میتوانید از این تکنیک استفاده نمایید.

در ابتدا به این موضوع توجه نمایید. نقاط تماس مشتریان شما با شما کجاست و در چه پلتفرمی محصولات خود را ارائه می کنید. چه در اینستاگرام محصولات خود را ارائه کنید و چه در فروشگاه اینترنتی، روش کار به این صورت است که توضیحاتی برای محصول خود می نویسید و کاربران با مطالعه توضیحات تصمیم می گیرند که محصول شما را بخرند یا نه. دقیقا یکی از مهمترین بخشهایی که اکثرا اشتباه می کنند، همین بخش توضیحات است.

در فضای مجازی وقتی مشتری نمیتواند محصول را بصورت فیزیکی لمس کند، چه چیزی باعث تصمیم گیری وی برای خرید می شود؟ حس و حالی که از توضیحات محصول به او منتقل میشود.

خرید همواره یک پروسه احساسی است و مردم با احساساتشان خرید می کنند

پروسه خرید در فضای واقعی (مغازه)

مردم وقتی میخواهند محصولی را در مغازه بخرند فقط به مواردی مانند سایز و اندازه و جنس و … توجه ندارند و فاکتورهای دیگری را نیز در نظر می گیرند. مثلا اگر محصول لباس باشد مشتری آن را لمس میکن، نرم بودن و لطافت آن را بررسی میکند و این باعث میشود حس و حال محصول را درک کند. یا وقتی یک اسپیکر بزرگ خریداری میکند، صدای آن را گوش میدهد و تمیزی صدای آن به دلش می نشیند و سپس میخرد، یعنی مشتری قبل از خرید حال محصول را می فهمد و اصلا برای او اهمیتی ندارد که مثلا فرکانس پاسخگویی این اسپیکر چند هرتز است؟

تاکنون دقت کرده اید به مغازه هایی که تلویزیون ال ای دی میفروشند؟ همیشه تصاویر با کیفیت در تلویزیون پخش میکنند. چرا این کار را می کنند؟

همه توضیحات و قابلیت های تلویزیون را که نوشته اند. مثلا نوشته اند که کیفیت تصویر این تلویزیون 4K است، پس چرا دوباره یک فیلم در آن پخش می کنند؟

برای این که آن تصویر یا فیلم باکیفیت، حال خوب باکیفیت بودن را به مشتری منتقل کند و با دیدن کیفیت آن، مشتری میگوید من دقیقا همین تلویزیون را میخواهم.

مشکل در توضیحات فروشگاه های اینستاگرامی و اینترنتی

متاسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و اینستاگرامی را می بینیم که توضیحات محصول در آنها صرفا ذکر چند ویژگی محصول است. در ارائه توضیحات محصول نباید همه تمرکز بر ویژگی ها باشد مانند سایز، جنس، کشور تولید کننده و … البته که این موارد هم باید ذکر شوند ولی این ویژگی ها عامل اصلی خرید مشتری نیستد. اگر می خواهید محصول شما فروش داشته باشید:

به مشتری بگویید محصول شما چه تاثیر مثبتی در زندگی او ایجاد می کند!

بگویید محصول شما چگونه زندگی او را بهتر می کند. باید به او بگویید محصول شما چقدر حال او را خوب می کند.

در بالا نیز اشاره کردم که خرید یک پروسه احساسی است. مشتری به خاطر حس و حال خوبش محصول شما را می خرد نه به خاطر جنس و سایز یا اینکه چند دسیبل است و چند هرتز است!

همچنین میتوانید مقاله چگونه یک صفحه محصول پر فروش داشته باشیم را بخوانید تا بصورت کامل با نحوه نوشتن محتوای تاثیر گذار آشنا شوید.

مثالی از نمونه فروش احساسی

برند اپل نمونه بسیار خوبی برای این مورد است. اپل یکی از گران ترین محصولات را در حوزه کاری خودش ارائه می کند. اما دقت کرده اید که 80% کسانی که در ایران محصولات اپل را دارند ممکن است با اندروید راحت تر باشند! ولی برند اپل به زیبایی توانسته است این حال خوب را به کاربرانش انتقال دهد.

اپل توانسته است این حس را انتقال بدهد که وقتی از آیفون استفاده می کنید گویی لاکچری تر دیده می شوید. این یک واقعیت است و این هنر شرکت اپل است که توانسته است این حال خوب را انتقال دهد که 80% کسانیکه هر بار آیفون جدید ارائه می شود سریعا گوشی تلفن خود را عوض می کنند. راستش برای خیلی از کاربران اپل، تغییرات کیفیت دوربین، سی پی یو گوشی و … اهمیتی ندارد. آن ها برای حس و حال خوب خودشان است که مثلا 20 میلیون تومان بیشتر به یک گوشی پول می دهند.

پس شما نیز بعنوان فروشنده باید بتوانید حس و حال محصول را به مشتری خود منتقل کنید.

نتیجه گیری :

ابتدا این را درک کنیم که مردم بخاطر حس و حال خوبشان است که به یک چیز پول می دهند. پس از درک این موضوع مهم، باید از خود بپرسید که چه چیزی در ارائه توضیحات محصولات خود باید بنوسید که این حس خوب را به کاربر سایت یا فالور اینستاگرام شما منتقل کند؟
اگر به این سوال، دقیق پاسخ دهید و بتوانید چنین مطالبی برای محصولات خود بنویسید، در اینصورت صفحه محصول شما در سایت یا پست محصول شما در اینستاگرام یک صفحه محصول حرفه ای یا یک صفحه اینستاگرامی پر فروش خواهد بود.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید