توجه: بدلیل برخی تغییرات در شرکت، تا پنجشنبه 13 اردیبهشت امکان پاسخگویی تلفنی وجود ندارد. لطفا برای پشتیبانی تیکت ارسال نمایید

صفحه محصول حرفه ای و پرفروش در فروشگاه اینترنتی چگونه باید باشد؟

  • امید میرزایی
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

یکی از دلایلی که در فروشگاههای اینترنتی یا سایتهایی که هر گونه محصول یا خدمتی را ارائه می کنند، فروش کم است یا فروشی نیست خود صفحه محصول یا صفحه سرویس است.

در پایان این پست متوجه می شوید که چگونه یک صفحه محصول حرفه ای و پر فروش داشته باشید
مهمترین دلیل اینکه مردم از شما خرید نمی کنند چیست؟

مهمترین دلیل آن این است که نتوانسته اید محصولتان را خوب معرفی کنید.

یک اصل مهم

اولین اصل موفقیت در هر فروش، هر بیزنس و هر تعاملی اصل Effective Presentation یا ارائه اثر بخش است.

یکی از دلایل اینکه محصول یا سرویس شما نمی فروشد این است که هیچ ارائه اثر بخشی از آن را نداده اید.

نتیجه تحلیل صفحات محصول 100 فروشگاه اینترنتی

حدودد 100 فروشگاه اینترنتی را تحلیل کردیم و بیش از 90 درصد صفحات محصولات در اینترنت ارائه اثر بخش ندارند و دقیقا آن فروشگاههایی که برای محصولاتشان ارائه اثر بخش دارند فروشگاههای هستند که فروش خوبی دارند.
در بخش خدمات کمی شرایط بهتر است و صفحات معرفی خدمات در سایتها بهتر هستند.

شاید در نظر برخی ها راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش کافی است، ولی تجربه نشان داده است که صرف داشتن یک فروشگاه اینترنتی منجر به فروش نخواهد شد.

صفحه محصولات شما و یا حداقل محصولات مهم و پر فروش شما باید بخشهای گوناگونی داشته باشد.
چند مورد از این بخشها را در زیر می آوریم.

بخش های مهم یک صفحه محصول حرفه ای

بخش تصاویر

اگر محصولتان فیزیکی است، تصاویر میتوانند بازیگر اصلی فروش در صفحه محصول باشند. در فروشگاه اینترنتی مردم نمیتوانند محصول را بصورت فیزیکی ببینند، پس باید با تصاویر کاری کنید که بتوانند بصورت کامل با ظاهر آن ارتباط برقرار کنند، گویی محصول را در دست خود لمس می کنند.

بهتر است برای هر محصول حداقل 8 الی 10 مورد تصویر با کیفیت داشته باشید. در شرایط فعلی دوره اینکه محصول را روی میز بگذارید و یک عکس بی کیفیت با گوشی از آن بگیرید و در سایت قرار دهید تمام شده است و اینگونه تصاویر باعث فروش محصولات شما نخواهد شد و تصاویر محصولات شما باید نمونه بارز یک ارائه اثربخش باشد.

بخش ویژگی ها

شاید ساده ترین بخش صفحه محصول این بخش است که ویژگی های محصول را شامل می شود. مشتریان باید بصورت کامل از ویژگیهای و امکانات ظاهری و فنی محصول شما اطلاع داشته باشند. شاید باور کردنش سخت باشد ولی گاها صرفا مشخص کردن سایز محصول خود می تواند عامل فروش برای یک مشتری سردرگم باشد. ویژگی های محصول شامل مواردی چون سایز، جنس، کشور تولید کننده، ویژگی های فنی و تکنیکال و … هستند.

بخش مزایای محصول

اینجا بخشی است که سخت گیر ترین مشتری را می توانید تبدیل به خریدار کنید.

مزایا جایی است که باید به مشتری نشان دهید این محصول با زندگی او چکار می کند و چه تاثیر مثبتی در زندگی شان می گذارد؟ این محصول را بخرد که چه شود؟ مثلا ممکن است محصول شما مشتری شما را خوشتیپ تر کند یا ثروتمند تر کند یا مشکلی که مدتها با آن سر و کله میزده را برطرف کند.

مشتری ها در بسیاری مواقع بخاطر همین مزایا محصول را می خرند و اینجا جایی است که مشتری تصمیم به خرید محصول شما خواهد گرفت.

البته مزایا با ویژگی های محصول که در بخش قبل گفته شد کاملا متفاوت است و باید در این مورد دقت شود.

بخش توضیحات محصول و نقد و بررسی

درباره محصول خود چه توضیحی دارید بدهید؟ فرض کنید بصورت حضوری مقابل مشتری ایستاده اید و می خواهید درباره محصولتان توضیح دهید، به او چه می گویید؟ این گفته ها را در بخش توضیحات محصول وارد کنید و سعی کنید تا جای ممکن محصولی را بدون توضیح رها نکنید.

یک صفحه محصول حرفه ای و پر فروش باید توضیحات جامع و کامل داشته باشد. مواردی مانند معرفی بیشتر محصول، نحوه کارکرد و اینگونه موارد در این بخش قرار می گیرد.

بخش ویدئوی محصول

ویدئو یکی از غریب ترین بخشهای صفحه محصول است که خیلی کم به آن پرداخته شده است.

همانطور که در بخش تصاویر گفتم، تصاویر نقش بسیار زیادی در ایجاد ارتباط مشتری با محصول دارند، در اینجا میگویم یک ویدئو معرفی خوب از محصول می تواند دهها برابر تاثیر بیشتری از دهها عکس داشته باشد. همین گفته من کافی است که اهمیت داشتن یک ویدئو در صفحه توضیحات محصولات را متوجه شوید.

با این حال شاید نتوان برای تمام محصولات ویدئو تهیه کرد ولی پیشنهاد میکنم حداقل محصولات مهم و پر فروشتان دارای یک ویدئو باشند که قطعا تاثیر زیادی در فروش آن خواهد داشت.

در ساخت ویدئوی محصول سعی کنید از تمام زوایای محصول جزئیات ظاهری محصول را نمایش دهید و همچنین کاربرد و کارکرد آن را به مشتری نشان دهید.

بخش پرسش و پاسخ

هر محصولی داشته باشید مشتریان شما سوالاتی درباره آن خواهند داشت. طبیعتا برخی سوالات در توضیحات محصول پاسخ داده میشود، با این حال همواره مشتریان سوالاتی دارند که هرگز به فکر شما هم نمی رسد و یا گاها خیلی بدیهی بنظر می رسد. بخش پرسش و پاسخ میتواند شامل سوالاتی باشد که مشتریان درباره این محصول از شما می پرسند. این سوالات غالبا توسط فرم تماس با ما، تماس تلفنی، چت یا … از شما پرسیده میشود.

با پاسخ دادن به این سوالات، ابهامات مشتریان را برطرف می کنید که این مورد میتواند تاثیر بسزایی در خرید مشتریان داشته باشد.

بخش تصاویر ارسالی مشتریان در بخش نظرات

بگذارید از یک بخشی از صفحه محصول صحبت کنم که عملا در فروشگاههای ایرانی فراموش شده است ولی تاثیر بسیار زیادی در ایجاد حس ارتباط مشتریان میتواند داشته باشد.

فروشگاه های اینترنتی خارجی به شدت روی این موضوع تمرکز کرده اند.

در ایران فروشگاههای معدودی به این موضوع پرداخته اند که یکی از آنها دیجی کالا است.

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام خرید از دیجی کالا اگر در بین تصاویر محصول، عکسهای ارسالی خریداران قبلی نیز باشد، آنها را با دقت بیشتری بررسی می کنید و با آنها ارتباط میگیرید، گویی این عکسها حس واقعی بودن را به شما القا می کنند و عکسهای تبلیغاتی نیستند.

این دقیقا همان حسی است که شما هم می توانید توسط تصاویر ارسالی مشتریان قبلی به مشتریان جدید القا کنید.
پس از فروش کالا باید تمام انرژی خود را بگذارید تا مشتری از محصول خریداری شده عکس بگیرد و همراه با نظر برای شما ارسال کند.
وقتی در محصولی چند نفر از مشتریان قبلی ثبت نظرات را همراه با ثبت عکس محصول انجام دادند، آن محصول پرفروش خواهد شد.

نتیجه گیری :

امروزه فروشگاههای اینترنتی نسبت به سالهای قبل حرفه ای تر شده اند و این حرفه ای بودن در تمام بخشها قابل مشاهده است. مردم نیز در خرید اینترنتی تجربه پیدا کرده اند و به راحتی در می یابند که شما یک فروشگاه حرفه ای هستید یا نه. نکات گفته شده در این پست راهنمای ایجاد یک صفحه محصول پرفروش و حرفه ای برای فروشگاههای اینترنتی است.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید