تولید محتوای هدفمند برای بازدیدکننده هدفمند (آموزش ویدئویی)

  • هادی نیک
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

محتوا در خدمت کسب و کار یا کسب و کار در خدمت محتوا ؟

بسیاری از مدیران سایتها هدفمندی را فدای بازدید زیاد می کنند و هدفشان از تولید محتوا صرفا افزایش تعداد بازدیدهای سایت است. البته ممکن است برای یک سایت خبری یا وبلاگی هدف همان بازدید زیاد باشد ولی در سایت های کسب و کاری و فروشگاهی شرایط فرق می کند و هدفمندی چیز دیگری است.
در ابتدای کار یک سوال می پرسم. به نظر شما 300 بزرگ تر است یا 10000 ؟

در این ویدیو به شما میگوییم که بعضی وقت ها ممکن است ارزش 300 بیش تر از 10000 باشد.

در هر پلتفرمی فعالیت بکنید، وب سایت، اینستاگرام یا هر جایی باید تولید محتوا کنید تا دیده شوید. این ویدئو کوتاه را تماشا کنید تا متوجه شوید که چرا خیلی از کسب و کارها با این که تولید محتوا هم میکنند ولی به نتیجه ای نمیرسند.

KPI و هدف تولید محتوا چیست؟

من با خیلی از مدیران کسب و کار های اینترنتی صحبت کردم و اکثر مدیران وب سایت ها KPI و شاخصی که برای تولید محتوا در نظر میگیرند میزان بازدید آن است. یعنی آقا یا خانم مدیر میگوید اگر مثلا وب سایت من روزانه 5000 بازدید داشته باشد یعنی ما در تولید محتوا خوب عمل کرده ایم. البته شاید هم اینطور باشد ولی در بسیاری مواقع اینطور نیست. یعنی وقتی همه شاخص و توجه خود را بر روی تعداد بازدید بگذارید ممکن است هدفمندی بازدید را از دست بدهید.

برای کسب و کارهای اینترنتی از نظر تولید محتوا نظر من این است:

محتوایی که در خدمت کسب و کار نباشد و برای کسب و کار مشتری نیارورد یا باعث افزایش اعتبار کسب و کار نشود، این محتوا ارزشی ندارد و هدر دادن بودجه کسب و کار است.

سالها قبل تولید محتوا هزینه بسیار کمی داشت و شما به راحتی میتوانستید با یک هزینه از خدمات نویسندگان خوب بهره بگیرید، ولی در شرایط کنونی تولید محتوا یک کار پر هزینه است. امروز بخش قابل توجهی از هزینه مارکتینگ کسب و کار ها برای تولید محتوا صرف میشود. چرا که رقابت زیاد شده است و همه به فکر تولید محتوای باکیفیت هستند و از طرفی نویسنده باکیفیت ارزان نیست.

همچنین بخوانید: افزایش فروش سایت و اینستاگرام با تکنیک انتقال احساسات

حال یک سوال دیگر می پرسم که برای کسب و کارتان به آن پاسخ دهید:

آیا محتوا در خدمت کسب و کار است؟ یا کسب و کار در خدمت محتوا است؟

این یعنی چی؟ یعنی آیا محتوایی که تولید می کنید در مسیر اهداف کسب و کار شما برای رسیدن به مشتری های بیشتر و افزایش اعتبار کسب و کار شما است و یا اینکه نه، بودجه کسب و کار شما در خدمت تولید محتوایی است که به درد کسب و کار شما نمیخورد.

پاسخ این سوال بسیار مهم است. چرا که وقتی سایت بسیاری از مدیران کسب و کارها را بررسی می کنیم محتواهایی میبینیم که هیچ ارتباطی به کسب و کار ندارند، نه برای کسب و کار مشتری می آورند و نه باعث افزایش اعتبار می شوند. در واقع در اینجا بودجه کسب و کار در اختیار محتوایی قرار گرفته است که هیچ هدف بیزنسی ندارد.

300 بیشتر است یا 10000؟

پاسخ به سوال بالا همان تفاوت ارزش 300 و 10000 است.

اجازه دهید با یک مثال مسئله را مشخص کنم. یک فروشگاه اینترنتی محتوایی را تولید میکند که در ماه 10000 بازدید دارد ولی هیچ ارتباطی به کسب و کار آن ندارد، در مقابل فروشگاه دیگری محتوایی تولید میکند که فقط 300 بازدید در ماه دارد ولی بازدید کننده ها احتمال تبدیل شدن به مشتری را دارند.
کدام محتوا در مسیر اهداف کسب و کار است؟ 10000 بازدید یا 300 بازدید؟

اینجا ارزش 300 بیشتر از 10000 است.

ملاک کیفیت محتوا تعداد بازدید های آن نیست! در مسیر اهداف کسب و کار بودن است.

حالا از شما میخواهم تا کاری انجام دهید. اگر برای تولید محتوای سایت یا اینستاگرام خود تقویم محتوایی دارید، همین الان  عنوان محتوا هایی را که قرار است برای یکی دو ماه آینده منتشر کنید را بررسی کنید. ببینید محتوای شما در خدمت کسب و کار شما است یا کسب و کار شما قرار است در خدمت محتوا باشد. همواره سعی کنید تولید محتوای هدفمند برای بازدید کننده هدفمند کسب و کارتان داشته باشید.

همچنین بخوانید: آموزش تولید محتوای وبلاگی در فروشگاه اینترنتی (ویدئویی) 

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید