توجه: بدلیل برخی تغییرات در شرکت، تا پنجشنبه 13 اردیبهشت امکان پاسخگویی تلفنی وجود ندارد. لطفا برای پشتیبانی تیکت ارسال نمایید

بسته بندی تاثیر گذار کالا برای فروشگاه آنلاین (آموزش ویدئویی)

  • امید میرزایی
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

یکی از مواردی که فروشگاههای اینترنتی هر روز با آن سرو کار دارند بسته بندی است ولی این بخش شاید بخشی باشد که کمتر به آن پرداخته شده است.

یک بسته بندی خوب میتواند یک نقطه تفاوت شما با رقبایتان باشد

و کاری بکند که مشتریان شما لذت خرید از فروشگاه اینترنتی شما را هرگز فراموش نکنند.

در این پست در چند دقیقه نکاتی در مورد بسته بندی تاثیر گذار در فروشگاه اینترنتی و فروشگاههای اینستاگرامی را ارائه میکنم.

همه ما تا کنون خریدهای اینترنتی زیادی انجام داده ایم و شاید شما هم مثل من در 99 درصد موارد، بسته هایی که به دستتان رسیده است یک جعبه ساده پستی بوده و محصولی که داخل آن قرار گرفته و احتمالا مقداری روزنامه باطله یا نایلون حبابدار که باعث شود کالا داخل جعبه تکان نخورد.
شاید در ابتدا بگوییم این مشکلی ندارد و همه همینطور بسته بندی و ارسال می کنند. من هم میگویم بله مشکلی ندارد و مهم این بود که من محصولی که خریده بودم را تحویل گرفتم.

ولی به این نکته توجه کنید که چه می شد اگر کالا را با بسته بندی متفاوتی تحویل می گرفتم.

فرض کنید یک گردنبند خریده ام. جعبه را باز میکردم با یک کارت تبریک مواجه می شدم. و یا یک کارت تشکر که روی آن از من بخاطر حسن انتخابم تشکر کرده است و به من این حس را میدهد که فروشنده به من مشتری اهمیت و ارزش میدهد.

و همچنین خود جعبه گردنبند هم کادوپیچی شده بود و با یک روبان خوشرنگ تزیین شده بود. و یا مثلا در کنار بسته ای که خریده ام یک هدیه خیلی خیلی کوچک صرفا برای اینکه مشتری را شاد کند ارسال کرده بود.

بسته بندی و تجربه کاربری

اگر به جای یک بسته بندی ساده و معمولی چنین بسته ای را تحویل می گرفتم به نظرتان تفاوت تجربه کاربری که من از اینچنین بسته ای میگرفتم چقدر بود؟
اگر یک مشتری چنین بسته شیک و خاصی را از طرف شما دریافت می کرد آیا به نظرتان حق داشت که عاشق برند شما شود؟ حق داشت دوباره از فروشگاه آنلاین شما خرید کند؟ و یا فکر می کنید این مشتری خوشحال، فروشگاه شما را به سایر دوستانش هم توصیه نمی کرد و در شبکه های اجتماعی به مخاطبانش معرفی نمی کرد و از تجربه لذت بخشش نمی گفت؟
پاسخ من به سوالات این است که اگر مشتری چنین حس زیبایی را تجربه می کرد حتما این تجربه اش را با سایرین نیز در میان میگذاشت و لذت خرید از برند شما را فراموش نمی کرد و چه چیزی بهتر از اینکه مشتری نام شما را فراموش نکند.

اگر مشتری شما لحظه ای که بسته شما را باز میکند سورپرایز شود دیگر اسم برند شما را هرگز فراموش نخواهد کرد.

گاها فکر میکنیم تنها تجربه کاربری که باید داشته باشیم در وب سایت یا اپلیکیشن تعریف می شود. ولی علاوه بر تجربه کاربری موضوع تجربه مشتری یا Customer Experience نیز وجود دارد که مهم است.

تجربه مشتری CX چیست؟

تجربه مشتری نتیجه هر ارتباطی است که یک مشتری با کسب‌وکار شما دارد، از وبگردی گرفته تا صحبت با پشتیبانی و دریافت محصول یا خدمتی که از شما خریده‌ است. هرگونه تلاشی که شما داشته باشید بر دیدگاه مشتریان و تصمیم‌گیری آنها در مراجعه مجدد به شما اثرگذار است. پس همانطور که مشخص است ایجاد حس رضایت توسط بسته بندی تاثیرگذار نیز شامل تجربه مشتری می شود.

بسته بندی به یاد ماندی میتواند مشتری وفادار ایجاد کند

شاید به جرات بتوان گفت در ایران بسیاری از مدیران فروشگاههای اینترنتی و اینستاگرامی به موضوع بسته بندی بعنوان یکی از تکنیکهای هک رشد و ایجاد مشتری وفادار توجه نمی کنند.

متفاوت باشید و لذت خرید متفاوت را ارائه کنید

نتیجه گیری :

بسته بندی یکی از تکنیکهای ایجاد مشتری وفادار است. بسته به نوع محصولاتتان یک بسته بندی و یک ارسال مناسب داشته باشید. میتوانید داخل جعبه ارسالی علاوه بر خود کالا، یک کارت تشکر از خرید و کارت تبریک داشته باشید.

اگر بتوانید یک هدیه کوچک نیز به مشتری ارائه کنید فوق العاده خواهد بود.
اگر مشتری لحظه ای که بسته شما را باز میکند سورپرایز شود دیگر اسم برند شما را هرگز فراموش نخواهد کرد.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید