تکنیک فروش در فروشگاه اینترنتی با قانون 20 – 80 پارتو

  • هادی نیک
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

در این پست ویدئو کوتاه، یک تکنیک VIP هک فروش در مورد فروشگاههای اینترنتی آموزش داده میشود که رعایت و استفاده از این تکنیک در هر کسب و کاری که باشید میتواند باعث افزایش فروش و سود شما بشود.

حتما تاکنون درباره قانون 20 – 80 شنیده اید.

قانون 20 – 80 یا قانون پارتو چیست؟

قانون 80/20 که به عنوان اصل پارتو(Pareto) نیز شناخته می‌شود، حاکی از این است که 80 درصد از پیامدها (یا خروجی‌ها) ناشی از 20 درصد از همه علل (یا ورودی‌ها) برای هر رویداد خاص است.

مثلا 20 درصد محصولات و خدمات شما 80 درصد درآمد شما را ایجاد میکند.

اگر بخواهیم یک مثالی در مورد بازدید سایت بزنیم میتوان گفت 20 درصد مقالات سایت 80 درصد بازدیدهای سایت را تشکیل میدهند.

همچنین بخوانید: 1000% افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با یک تکنیک سئو (Case Study)

در این ویدئو کوتاه یک تکنیک حرفه ای آموزش میدهم که از طریق همین قانون 20 – 80 بتوانید میزان فروش فروشگاه اینترنتی خود را بیشتر کنید. این ویدئو را تا انتها تماشا نمایید.   

مراحل تکنیک افزایش فروش فروشگاه اینترنتی با قانون پارتو

همانطور که در بالا ذکر شد طبق قانون پارتو 20 درصد محصولات شما پر فروش هستند و 80 درصد فروش شما را تشکیل میدهند.

مرحله اول

پس در مرحله اول باید آن 20 درصد محصولات و خدمات پر فروشتان را مشخص کنید. پس از بررسی کل فروش و محصولات فروخته شده احتمالا به 5 یا 10 یا هر تعداد محصولی خواهید رسید. و اگر خدمات ارائه میدهید مثلا به 3 یا چند سرویس خواهید رسید که همان 20 درصد پر فروشترین محصولات و خدمات شما هستند.

مرحله دوم

در مرحله دوم لیستی از مشتریان قبلی که از شما خریده کرده اند ولی حداقل یکی از آن محصولات پر فروش را نخریده اند را نیز باید مشخص نمایید.

چگونه میتوانید این لیست را مشخص کنید؟ اصولا شرکتها برای مدیریت مشتریان خود یک سیستم دارند. احتمالا شما هم یا یک نرم افزار crm دارید و از طریق آن میتوانید لیست مشتریان و خریدهای آنها را مشخص نمایید و یا اگر فروشگاه اینترنتی دارید و از فروشگاه ساز ووکامرس  استفاده می کنید میتوانید از طریق افزونه هایی که اطلاعات مشتریان را اکسپورت میکنند این کار را انجام دهید. یکی از افزونه های مناسب برای این کار Advanced Order Export For WooCommerce است.

در واقع تا اینجا در مرحله اول پر فروشترین محصولات ما مشخص شدند. در مرحله دوم لیست مشتریانی که یک بار از ما خرید کرده اند، یعنی یک بار به ما اعتماد کرده اند ولی این محصولات پر فروش را نخریده اند نیز مشخص شدند.

مرحله سوم

در مرحله بعدی به این مشتریان یک پیام ارسال می کنیم.این پیام میتواند از طریق sms و پیامک باشد. از طریق ایمیل باشد، از طریق تماس تلفنی باشد، یا از طرق دیگری مانند واتساپ یا دایرکت اینستاگرام

در پیام ارسالی به این مشتریان اعلام می کنیم که در 3 ماه گذشته، این محصولات، پر فروشترین محصولات یا سرویسهای شرکت یا فروشگاه اینترنتی ما بوده است و شما میتوانید همین امروز با 20 درصد تخفیف این محصولات را خریداری نمایید.

دلیل کاربردی بودن این تکنیک

در این تکنیک دو موضوع وجود دارد. اول اینکه این محصولات پر فروش هستند یعنی مشتریان زیادی به این محصولات علاقمند بودند، پس احتمال دارد مشتریانی که به آنها پیام داده ایم نیز به این محصولات علاقمند باشند ولی از وجود آن در فروشگاه شما اطلاعی نداشته اند.

موضوع بعدی اینکه ارائه یک کد تخفیف 10 درصدی یا 20 درصدی کوتاه مدت میتواند باعث ترغیب هرچه بیشتر مشتری برای خرید این محصولات گردد.

این تکنیک به ظاهر ساده میتواند برای کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی شما خریدهای بسیار زیادی ایجاد نماید و یکی از تکنیکهای ریتنشن مارکتینگ است.

همچنین بخوانید: آموزش ریتنشن مارکتینگ در فروشگاه اینترنتی (آموزش ویدئویی)

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید