رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟ آیا رپورتاژ برای سئو سایت کسب و کار شما مناسب است؟

  • تیم تحریریه
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰

رپورتاژ آگهی چیست؟

قبل از پرداختن به این مقاله، توجه داشته باشید که رپورتاژ چیز عجیب و غریبی نیست و در واقع یک گزارش است که به شیوه های گوناگونی منتشر می شود و اهداف مختلفی نیز دارد. به عنوان مثال زمانی که در سایت خود خدماتی دارید، می توانید با تهیه یک رپورتاژ آگهی و انتشار آن در وب سایت های معتبر و پر بازدیدشونده، تلویزیون و …  آن خدمات را به سمع و نظر مخاطبان برسانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا رپورتاژ آگهی آشنا شوید و اهمیت آن را بدانید تا بتوانید برای کسب و کار خود نیز از مزایای رپورتاژ آگهی صادقانه استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب یک گزارش ارائه می شود. این گزارش با هدف معرفی ابعاد مختلف کسب کار مانند خدمات، محصولات، مقالات و … تولید می شود و سپس در رسانه های مختلف (در ازای پرداخت هزینه) برای مخاطبان مختلف نشر می یابد و ویژگی های محصولات، خدمات، مقالات و … کسب و کارتان به صورت صادقانه به سمع و نظر مخاطبان می رسد تا مخاطبان در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند.

به عنوان مثال در حوزه سئو رپورتاژ آگهی اینترنتی با عنوان خدمات سئو چیست می نویسید و در یکی از سایت های خبری انتشار می دهید. در این رپورتاژ ضمن معرفی خدمات سئو چیست، همچنین در جای مناسب به صفحات مقالات، محصولات، خدمات و … سایت خود لینک می دهید. معمولا در هر رپورتاژ سه تا چهار لینک به صفحات سایت خود می توانید داشته باشید. با این کار خواننده علاوه بر اینکه با خدمات سئو چیست آشنا می شود، در صورت نیاز روی لینک هایی که مرتبط است هم کلیک می کند و از این طریق هم خواننده مطالب مفیدی را خوانده است و هم اعتبار به آن صفحات وارد می شود و هم  ورودی به صفحات سایت شما بیشتر می شود.

چرا رپورتاژ آگهی در سئو مهم است؟

اهمیت رپورتاژ آگهی در سئو

رپورتاژ انواع مختلفی دارد که با توجه به اهداف کسب و کار و سئو از نوع درست آن می توان استفاده کرد و هر کدام کاربرد و اهداف و اهمیت خودشان را دارند. اما در سئو رپورتاژ آگهی اینترنتی و عمدتا نوع رپورتاژ اگهی خبری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید این نوع رپورتاژ را در سایت های خبری معتبر منتشر کنید و با رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پربازدیدشونده، علاوه بر اینکه می توانید ابعاد مختلف کسب و کارتان را معرفی کنید و ترافیک زیادی جذب کنید، همچنین اعتبار صفحات و سایت شما نیز بالا می رود و در نتیجه در سئو سایت شما نیز موثر است.

رپورتاژهای آگهی اینترنتی یا همان رپورتاژهای تبلیغاتی اینترنتی یکی از قوی ترین تکنیک های سئو برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو است. و مطابق با نظر متخصصان و الگوریتم های گوگل داشتن لینک های دائمی توسط انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های خبری که منابع معتبری هستند، بالاترین تاثیر را در سئو سایت دارند. این لینک ها، مهمترین نوع لینک خارجی هستند که یک تاثیر بسزایی در رتبه دهی وب سایت ها دارد.

بنابراین داشتن مطالب درست و صادقانه در سایت های دیگر که به صورت رپورتاژ آگهی قرار می گیرند هم به موتورهای جستجو کمک می کند تا از اعتبار مطالب شما اطمینان بیشتری حاصل کنند و هم به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا ابعاد مختلف کسب و کارشان را به مخاطبان بیشتری معرفی کنند و در نتیجه ورودی های بیشتری بگیرند و همچنین اعتبار صفحات خود را بالاتر ببرند و علاوه بر این ها برای مخاطبان هم در صورتی که مطلبی مفید و صادقانه باشد بسیار بسیار مفید است.

آیا رپورتاژ آگهی اینترنتی برای کسب و کار شما مفید است؟

توجه داشته باشید که رپورتاژ آگهی اینترنتی یکی از روش های لینک سازی خارجی است و بنابراین یکی از موارد سئو خارجی محسوب می شود. اینکه رپورتاژ آگهی چقدر برای کسب و کار شما مفید است، بستگی به شرایط سایت شما و رقبای شما دارد. شما می توانید در مرحله تهیه استراتژی لینک سازی خارجی به یک برنامه مناسب برای لینک سازی خارجی برسید و در واقع در آنجا مواردی همچون موارد زیر مشخص می شود:

چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم؟ از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم؟ در کجا نشر بدهیم؟ چگونه بنویسیم؟ و …

بنابراین با تهیه یک استراتژی لینک سازی خارجی مناسب می توانید به اینکه آیا به رپورتاژ آگهی اینترنتی نیاز دارید یا خیر و بسیاری از مسائل دیگر پی ببرید و با یک برنامه مناسب رپورتاژ آگهی در صورتی که نیاز دارید، داشته باشید.

هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات مهم تهیه رپورتاژ آگهی

دقت کنید که انواع مختلفی از رپورتاژ وجود دارد که هر کدام روش های تولید مناسب خود را دارند. اما مهمترین نوع رپورتاژ که در سئو بسیار مهم است رپورتاژ آگهی اینترنتی و آن هم عمدتا نوع رپورتاژ آگهی خبری که در سایت های خبری معتبر منتشر می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در ادامه راجع به تهیه رپورتاژ آگهی اینترنتی صحبت خواهیم کرد که البته رعایت اصول آن در همه انواع رپورتاژها لازم است.

رپورتاژ آگهی اینترنتی یک محتوا است که به صورت یک گزارش با اهداف مختلفی نوشته می شود. برای تهیه یک رپورتاژ آگهی اینترنتی خوب لازم است اولا با تهیه استراتژی لینک سازی خارجی و در واقع با توجه به شرایط سایت، به اینکه چه تعداد رپورتاژ لازم دارید، چه زمانی بنویسید، در کجاها نشر دهید (سایت های معتبر کدام اند) و … برسید و ثانیا در زمان نوشتن رپورتاژ که در واقع مانند نوشتن محتواهای دیگر است موارد نوشتن محتوا را رعایت کنید و به علاوه موارد مهم زیر را هم در نظر داشته باشید.

عدم تولید محتوای کم ارزش در رپورتاژ

دقت کنید با اینکه رپورتاژ آگهی اعتبار مناسبی به صفحات سایت شما وارد می کند، اما هدف از رپورتاژ نویسی ارائه محتوای مناسب و مفید و صادقانه به مخاطب است. بنابراین باید محتوای با ارزش که برای مخاطبان مفید است تولید کنید نه اینکه محتوای بی ارزش و با هدف دریافت اعتبار و …

نوشتن مطالب علمی مطابق با مقالات روز با تمرکز بر حل مشکلات

سعی کنید اگر کسب و کاری دارید که تخصص خاصی در حوزه ای دارد، مقالات مختلف تخصصی که در راستای حل مشکلات آن کسب و کار است تهیه کنید و آن ها را به صورت رپورتاژ آگهی نیز در فضای مختلف انتشار دهید تا از این طریق افرادی که به دنبال راه حل آن مشکلات هستند بتوانند از آن ها استفاده کنند.

محتوای رپورتاژ را به صورت صادقانه بنویسید

رپورتاژ جنبه اطلاع رسانی دارد بنابراین بسیار مهم است که ضمن معرفی موارد مختلف، آن را به صورت کاملا صادقانه به همراه مزایا و معایب و … نوشته شود تا کاربران در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند.

استفاده از call to action های مناسب

از Call to action های مناسب استفاده کنید تا مخاطبان در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند.

استفاده به اندازه از کلمات کلیدی و رعایت چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی یکی از جنبه های مهم سئو داخلی است که نقش مهمی در افزایش یا کاهش رتبه در نتایج موتورهای جستجو دارد. البته باید توجه داشت که نگاهی که امروزه موتورهای جستجو به استفاده از کلمه کلیدی دارند بسیار با نگاهی که در گذشته وجود داشته است تفاوت دارد. در هنگام نوشتن رپورتاژ اگهی لازم است که به اندازه از کلمات کلیدی استفاده کنید و چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید.

استفاده از تصاویر

در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از المان‌های تصویری به ویژه عکس‌های مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید.

کوتاه و مفید بنویسید

یکی دیگر از نکاتی که هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید این است که مطلب شما طولانی نشود. در واقع مخاطب در قالب یک رپورتاژ دنبال حل مشکل خود می‌گردد و بهتر است طولانی نباشد.

نتیجه گیری :

رپورتاژ آگهی مناسب یکی از بهترین راه‌های معرفی ابعاد مختلف کسب و کار  است و انواع مختلفی از آن ها مانند رپورتاژ آگهی تلویزیونی یا رادیویی، رپورتاژ آگهی نوشتاری در روزنامه ها و مجلات و رپورتاژ آگهی اینترنتی در فضای اینترنت وجود دارد. امروزه رپورتاژ آگهی اینترنتی بسیار در سئو سایت موثر است و به دلایل زیادی رواج بسیاری پیدا کرده است. با رپورتاژ آگهی اینترنتی می توانید محصولات و خدمات و … کسب و کارتان را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند. همچنین رپورتاژ آگهی برای صفحات سایت شما اعتبار می آورد و بنابراین برای سئو نیز موثر است. در این مقاله شما را با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا کردیم. امیدواریم با بکارگیری درست آن در کسب و کار خود بهتر عمل کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب یک گزارش ارائه می شود. این گزارش با هدف معرفی ابعاد مختلف کسب کار مانند خدمات، محصولات، مقالات و ... تولید می شود و سپس در رسانه های مختلف (در ازای پرداخت هزینه) برای مخاطبان مختلف نشر می یابد و ویژگی های محصولات، خدمات، مقالات و ... کسب و کارتان به صورت صادقانه به سمع و نظر مخاطبان می رسد تا مخاطبان در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند.

چرا رپورتاژ آگهی در سئو مهم است؟

رپورتاژ انواع مختلفی دارد که با توجه به اهداف کسب و کار و سئو از نوع درست آن می توان استفاده کرد و هر کدام کاربرد و اهداف و اهمیت خودشان را دارند. اما در سئو رپورتاژ آگهی اینترنتی و عمدتا نوع رپورتاژ اگهی خبری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید این نوع رپورتاژ را در سایت های خبری معتبر منتشر کنید و با رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پربازدیدشونده، علاوه بر اینکه می توانید ابعاد مختلف کسب و کارتان را معرفی کنید و ترافیک زیادی جذب کنید، همچنین اعتبار صفحات و سایت شما نیز بالا می رود و در نتیجه در سئو سایت شما نیز موثر است. رپورتاژهای آگهی اینترنتی یا همان رپورتاژهای تبلیغاتی اینترنتی یکی از قوی ترین تکنیک های سئو برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو است. و مطابق با نظر متخصصان و الگوریتم های گوگل داشتن لینک های دائمی توسط انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های خبری که منابع معتبری هستند، بالاترین تاثیر را در سئو سایت دارند. این لینک ها، مهمترین نوع لینک خارجی هستند که یک تاثیر بسزایی در رتبه دهی وب سایت ها دارد.

آیا رپورتاژ آگهی اینترنتی برای کسب و کار شما مفید است؟

توجه داشته باشید که رپورتاژ آگهی اینترنتی یکی از روش های لینک سازی خارجی است و بنابراین یکی از موارد سئو خارجی محسوب می شود. اینکه رپورتاژ آگهی چقدر برای کسب و کار شما مفید است، بستگی به شرایط سایت شما و رقبای شما دارد. شما می توانید در مرحله تهیه استراتژی لینک سازی خارجی به یک برنامه مناسب برای لینک سازی خارجی برسید و در واقع در آنجا مواردی همچون موارد زیر مشخص می شود: چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم؟ از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم؟ در کجا نشر بدهیم؟ چگونه بنویسیم؟ و ... بنابراین با تهیه یک استراتژی لینک سازی خارجی مناسب می توانید به اینکه آیا به رپورتاژ آگهی اینترنتی نیاز دارید یا خیر و بسیاری از مسائل دیگر پی ببرید و با یک برنامه مناسب رپورتاژ آگهی در صورتی که نیاز دارید، داشته باشید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید