آموزش تولید محتوای وبلاگی در فروشگاه اینترنتی (ویدئویی)

  • امید میرزایی
  • ۴ آبان ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

یکی از موضوعاتی که فروشگاه های اینترنتی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، بخش وبلاگ و تولید محتوای وبلاگی در فروشگاه است.

اما مشکل اینجاست که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی نمیدانند بازاریابی محتوایی برای فروشگاه اینترنتی چیست. در این پست شما را با یکی از بزرگترین چالش های فروشگاه های اینترنتی آشنا میکنم و 3 روش تولید محتوای وبلاگی برای فروشگاه ها را آموزش میدهم که که 100 درصد بر روی فروش محصول تاثیر داشته باشد.

وبلاگ بخش فراموش نشدنی فروشگاه اینترنتی

وقتی در فروشگاههای اینترنتی مختلف گشتی میزنیم متوجه می شویم که خوشبختانه درصد زیادی از فروشگاهها بخش وبلاگ یا مجله دارند، ولی وقتی وارد آن بخش می شویم از دید کارشناسی اشتباهات اجرایی زیادی را مشاهده می کنیم.

چه نوع ترافیکی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است؟

من همیشه از مدیران فروشگاه های اینترنتی این سوال را می پرسم که در بخش وبلاگ برای چه تولید محتوا می کنید؟ جواب اکثر مدیران این است که می خواهیم از گوگل ورودی بگیریم.

سوال بعدی من این است: خوب بعدش چی بشه؟ آن ورودی قرار است چکار کند برای شما. و اینجا جایی است که چالش بوجود می آید.

خیلی از مدیران فروشگاه ها فکر می کنند همین که ورودی به سایتشان بیاید کافی است. ولی در واقعیت اینگونه نیست. ما فروشگاههای زیادی داریم که ورودی از گوگل دارند ولی فروش کمی دارند.

تعداد زیاد ترافیک ورودی گوگل به خودی خودی اهمیتی ندارد!

دیدگاه من برای ورودی گوگل در فروشگاههای اینترنتی بدینصورت است که ورودی که سودی برای کسب و کار من نداشته باشد به درد من نمیخورد. فقط پهنای باند سایت را مصرف می کند و وقت و هزینه زیادی را برای تولید محتوای بدردنخور روی دست مدیر سایت می گذارد.
از آنجایی که اکثر مدیران سایت ها  این مورد را نمیدانند، بنابراین در یک فروشگاه لوازم خانگی مثلا محتوایی را میبینیم با عنوان “تحلیل فیلم مرد عنکبوتی 2022”

پاسخ من به این محتوا: خوب که چه؟ حتی اگر شما  رتبه هم گرفتید و بازدیدکننده ای هم آمد و تحلیل فیلم را خواند و رفت، این چه تاثیر مثبتی در فروش لوازم خانگی شما دارد؟ هیچ تاثیری

بازاریابی محتوایی در فروشگاه اینترنتی

مشکل اینجاست که فروشگاههای اینترنتی نمیدانند بازاریابی محتوایی یعنی چه و فکر می کنند بازاریابی محتوایی یعنی فقط تولید محتوای مقاله حالا در هر زمینه ای که باشد مهم نیست.

بازاریابی محتوایی در فروشگاه اینترنتی یعنی شما محتوایی تولید کنید که بتواند در فروش محصولات شما تاثیر داشته باشد نه هر محتوای دلخواهی

تکنیک افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی با تجربه قبل از خرید

روش های تولید محتوای وبلاگی در فروشگاه اینترنتی

برای تولید محتوای وبلاگی در فروشگاهها روشهای مختلفی وجود دارد. در ادامه من به 3 نوع محتوایی که فروشگاههای اینترنتی باید در سایتشان منتشر کنند اشاره می کنم.

1 – محتوای راهنمای خرید

اصولا مردم در هر زمینه ای خبره و استاد نیستند و معمولا قبل از خرید یک کالایی تمایل دارند تا درباره خرید آن راهنمایی بگیرند. بنابراین یکی از محتواهایی که باید فروشگاه های اینترنتی تولید کنند راهنمای خرید محصولاتشان است. مثلا همان فروشگاه لوازم خانگی به جای تحلیل فیلم مرد عنکبوتی باید مقاله “راهنمای خرید جارو برقی” را بنویسد.

مقالات راهنمای خرید سعی میکنند تا کاربران را در انتخاب یک کالای بدردبخور و بصورت صحیح راهنمایی کنند. مثلا در مورد جارو برقی نکاتی مانند اینکه قدرت موتورش باید چند وات باشد. وزنش چقدر باشد. اگر منزلتان بزرگ است چه نوع جاروبرقی بخرید و اگر کوچک است چه نوعی.

یا راهنمای خرید ماشین لباسشویی. راهنمای خرید یخچال، راهنمای خرید مبلمان.

یکی از مهمترین موضوعات محتوایی در فروشگاه اینترنتی راهنمای خرید محصولات است

2 – محتوای لیست بهترین محصولات

وقتی در نظر داریم کالایی بخریم، همه ما دوست داریم بهترین نوع آن کالا را بخریم. از این رو کلمه بهترین یکی از پر جستجوترین کلمات در گوگل هست. مردم به جای اینکه بروند در یک فروشگاه اینترنتی 200 مدل سشوار را ببینند و مقایسه کنند، به راحتی جستجو میکنند “بهترین مدل سشوار” و انتظار دارند نویسنده مقاله قبلا 200 مدل سشوار رو بررسی کرده باشد و مثلا 10 مدل بهترین آنها را لیست کرده باشد که این مشتری در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

پس شما میتوانید انواع محصولات فروشگاه اینترنتی خود رو بررسی کنید و محتوای لیست بهترین ها بنویسید.

مثال: بهترین جارو برقی ، بهترین لپ تاپ ایسوز، 10 مدل بهترین میکروفون یقه ای

3 –  لیست های بازه قیمتی

لیست های رنج یا بازه قیمتی در واقع همان لیست محصولات هستند. معرفی ده، بیست مدل از محصولات شما که ویژگی مشترک قیمتی دارند و در یک بازه قیمتی مشخصی قرار دارند.

بدلیل اینکه در برخی از محصولات تنوع قیمتی بسیار زیاد است بنابراین مردم هم برخی مواقع با توجه به بازه قیمت و بودجه خودشان آن کالا را جستجو می کنند.

مثلا ساعت هوشمند از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان در بازار وجود دارد. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی ساعت هوشمند دارید میتوانید از عنوان زیر در مقالات استفاده کنید:

10 مدل ساعت هوشمند زیر 1 میلیون تومان

مثال های دیگر: گوشی های سامسونگ زیر 5 میلیون تومان ، لپ تاپ گیمینگ زیر 30 میلیون تومان

همانطور که قبلا اشاره کردم بازدید کننده و ترافیک ورودی از گوگل به بخش مقالات یک فروشگاه اینترنتی بایستی بتواند در راستای فروش محصولات آن فروشگاه باشد.

اگر دقت کنید در هر 3 مدل تولید محتوایی که در بالا اشاره کردم ورودی هایی که وارد صفحات میشوند، کاربرانی خواهند بود که تصمیم خرید یک کالای خاص را دارند  و دنبال فیلم مرد عنکبوتی نیستند.

همچنین بخوانید: تولید محتوای هدفمند برای بازدیدکننده هدفمند (آموزش ویدئویی)

نتیجه گیری :

تولید محتوا اساس کار کسب و کارهای اینترنتی است. فروشگاه های اینترنتی هم باید برنامه دقیق برای تولید محتوای بخش وبلاگ خود داشته باشند تا ترافیک ورودی از گوگل هدفمند بوده و در راستای سود دهی برای فروشگاه باشد. با سه روش بازاریابی محتوایی گفته شده در بالا میتوانید به این بازدیدکنندگان هدفمند دست یابید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید