تکنیک افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی با تجربه قبل از خرید

  • امید میرزایی
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

فروش در فضای مجازی چیزی فراتر از صِرف راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است، که این ساده ترین بخش حضور شما در فروش اینترنتی است.

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید، در این پست فقط در چند دقیقه میخواهم یکی از تاثیر گذار ترین عوامل فروش یک فروشگاه اینترنتی را یادآوری کنم و شما می توانید این درس را از گشت و گذار در فروشگاه های آیکیا چه به صورت حضوری و چه در فروشگاه های آنلاین آیکیا یاد بگیرید.

یک درس از آیکیا

احتمالا میدانید که آیکیا یکی از معروف ترین برند های تولید کننده اکسسوری و مبلمان خانه است. آیکیا در فروشگاه های حضوری اش وقت و پول و انرژی زیادی را صرف میکند و ست های متنوعی از انواع اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق غذا و … ایجاد می کند.
اگر وارد فروشگاه های حضوری آیکیا شوید مثلا 10 مدل ست آشپزخانه با طراحی و دیزاین و رنگبندی متنوع، 10 مدل ست اتاق خواب و حمام  اینگونه موارد را مشاهده می کنید.

سوال اینجاست: چرا آیکیا این کار را می کند و برای این مورد هزینه و انرژی می گذارد؟

آنها این کار را می کنند چون میخواهند مشتری هایشان قبل از این که خریدشان را انجام دهند واقعا تجربه کنند که زندگی با محصولات و مبلمان آیکیا چگونه است.

حال سوال بعدی پیش می آید: چرا، مگر تجربه چه تاثیری در خرید دارد؟

پاسخ این سوال یکی از مهمترین نکات افزایش فروش در هر کسب و کاری است. حس تجربه قبل از خرید باعث میشود که مردم محصولات و سرویسهای شما را راحت تر بخرند. به همین سادگی

قبل از فروش محصولات به مشتریان خود نشان دهید محصول شما چه حسی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

چگونه این تکنیک افزایش فروش را در فروشگاه اینترنتی اجرا کنیم؟

حال سوال اینجاست که در حالت فروش فیزیکی شاید بتوان مثلا با نمونه برداری از آیکیا این تکنیک افزایش فروش را اجرا کرد، ولی فروشگاههای اینترنتی محدودیت مجازی بودن را دارند.

همواره به یاد داشته باشید که مهمترین ابزار شما در فضای مجازی محتوای شما است

پس محتوای وب سایت شما هم باید دقیقا همین کار انتقال تجربه را انجام دهد. نکته این کار در این است که شما باید بتوانید نتیجه نهایی که از محصول شما حاصل می شود را به صورت شفاف و واضح جلوی چشم مشتری بیاورید تا قبل از خرید بتواند تجربه کند که محصول شما قرار است چه حسی در او ایجاد کند.

با چه ابزار هایی؟ محتوای متنی، عکس، ویدیو

ابزار اول: محتوای متنی

اولین و مهمترین ابزار یک دیجیتال مارکتر محتوای متنی است. متنی که بعنوان توضیحات برای هر محصول می نویسید مهم است. برخی از آدمها توسط خواندن متن درگیر احساسات می شوند، بنابراین برای اینگونه مشتریان ضروری است که بصورت متنی در توضیحات محصول تجربه استفاده از محصول را توضیح دهیم تا متوجه شوند این مصول قرار است چه حسی به انتقال کند. مثلا ایا محصول شما قرار است شتری شما را خوشتیپ کند؟ یا پولدار کند؟ آیا محصول شما قرار است او را سرد کند یا گرم؟ این همان انتقال تجربه محصول است.

ابزار دوم: تصاویر محصول

دومین ابزار شما در فروشگاهتان تصاویر محصولات است. تصاویر باید بتوانند حس استفاده کردن و تجربه محصول را به مشتری نشان دهند. پس از این به بعد هنگام عکاسی از محصول از خود سوال کنید ایا این عکس حس تجربه استفاده از محصول را منتقل می کند؟
مثلا چندی پیش به یک فروشگاه طلا  مشاوره میدادیم و متوجه شدیم که از تمام محصولاتشان روی یک میز عکاسی می کنند. حال به این سوال پاسخ دهید که عکس انگشتر روی میز چه حسی و چه تجربه ای را میتواند به مشتری القا کند؟ جای انگشتر در انگشت است، پس عکس آن هم برای انتقال احساسات باید در انگشت عکاسی شود.

ابزار سوم: ویدئو محصول

سومین ابزار بعد از عکس، ویدیو محصول هست که میتواند 10 برابر حس و تجربه محصول را بیشتر از عکس منتقل کند.

نکته قابل توجه این است که در ایران هنوز خیلی از فروشگاهها به سراغ ساخت ویدئو برای محصولات نرفته اند و فضای بسیار خوبی برای شما وجود دارد که با استفاده از ساخت ویدئو های عالی تجربه استفاده از محصولاتتان را قبل از خرید به مشتریانتان نشان دهید.

نتیجه گیری :

همانطور که گفتم یکی از تاثیرگذارترین عوامل افزایش فروش انتقال حس و تجربه استفاده از محصول قبل از خرید است. شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی خود توسط سه ابزار محتوای متنی، تصاویر و ویدئو این تجربه را قبل از خرید به مشتریان خود منتقل نمایید و از این تکنیک افزایش فروش استفاده کنید.
مثل آیکیا باشید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید