توجه: بدلیل برخی تغییرات در شرکت، تا پنجشنبه 13 اردیبهشت امکان پاسخگویی تلفنی وجود ندارد. لطفا برای پشتیبانی تیکت ارسال نمایید

نکات مهم در طراحی فوتر سایت و فروشگاه اینترنتی (آموزش ویدئویی)

  • امید میرزایی
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

وقتی سایت های مختلف را بررسی می کنیم، متاسفانه خیلی از سایت ها را می بینیم که فوتر سایت یا فروشگاه اینترنتی شان اصلا کاربردی نیست و مدیران سایتها نمیدانند که یک فوتر کاربردی دقیقا باید چگونه باشد.

در این پست خیلی سریع و فقط در چند دقیقه به شما آموزش میدهم که کاربردی ترین و بهترین حالت فوتر یک فروشگاه اینترنتی چگونه باید باشد.

مهمترین نکته در زمینه طراحی فوتر سایت

در ابتدای کار به یک موضوعی که خیلی مهم است اشاره می کنم. به این سوال پاسخ دهید: به نظر شما چه کسانی فوتر سایت شما رو میبینند؟

پاسخ: کاربرایی که تا انتهای سایت شما را اسکرول کردند
حال این یعنی چه؟ دقیقا چه نوع کاربرانی؟

یعنی این کاربران کسانی نیستند که در 5 ثانیه از سایت شما خارج شده باشند. کسانی هستند که از بالا تا پایین سایت شما را بررسی کردند
در واقع افرادی تا آخر یک سایت اسکرول می کنند که آن سایت بر روی آنها تاثیر اولیه مثبت گذاشته باشد، بنابراین این افراد میتوانند تبدیل به خریدار بشوند

افرادی که از فوتر سایت شما بازدید می کنند میتوانند مشتریان احتمالی شما باشند

به این نکته مهم دقت کنید که مهمترین وظیفه فوتر در فروشگاه اینترنتی اعتبار دادن به وب سایت و کسب و کار شماست.
پس هر چقدر شما بتوانید اعتبار بیشتری از خودتان در بخش فوتر سایت نشان دهید، کاربران راحت تر تمایل به خرید پیدا می کنند، چراکه در خرید اینترنتی اعتماد نقش بسیار مهمی دارد

مهمترین چالش خرید اینترنتی چالش اعتماد است

حال چگونه این اعتماد را در فوتر سایت ایجاد کنیم و فوتر فروشگاه اینترنتی باید چه بخشهایی داشته باشد؟

بخشهای مهم در طراحی فوتر یک فروشگاه اینترنتی

معمولا فوتر در یک فروشگاه اینترنتی میتواند چهار پنج بخش داشته باشد ولی معمولا دو یا سه بخش از آن اهمیت بیشتری دارد و به این بخشها حتما باید توجه ویژه داشته باشید.

بخش اول فوتر: اطلاعات کسب و کار شما است.

در این ستون چند خط توضیحات درباره خودتان، اینکه شما کی هستید بنویسید و در انتها یک لینک ادامه مطلب قرار دهید که به صفحه درباره ما لینک شود تا اگر کسی تمایل داشت بیشتر با مجموعه شما آشنا شود ادامه توضیحات را آنجا بخواند.
بعد از توضیحات در همین بخش باید شماره تلفن فروشگاه را قرار دهید و توجه نمایید که حتما شماره تلفن ثابت قرار دهید نه فقط شماره موبایل.
آیتم بعدی در همین بخش آدرس فیزیکی محل کسب و کار شما است که خیلی ها قرار نمی دهند با این بهانه که ما فروشگاه اینترنتی هستیم و نیازی به قرار دادن آدرس فیزیکی نیست.
اما مشتری ها با دیدن آدرس، ناخودآگاه مطمئن می شوند که شما یک محل فیزیکی برای فعالیت دارید که آدرس آن هم مشخص است و همین موضوع ساده باعث اعتماد بیشتر می شود.

البته من میدانم که برخی از دوستان صاحب فروشگاه اینترنتی ممکن است در منزل خود فعالیت کنند و برای قرار دادن آدرس فیزیکی راحت نباشند. با این حال باز هم پشنهاد می کنم آدرس خود را قرار دهید و بعد بنویسید حضور فقط با هماهنگی قبلی. مطمئن باشید هیچ مشتری به آدرس شما نخواهد آمد و حتما با شما تماس خواهند گرفت.
آیتم بعدی در همین بخش قرار دادن آیکون شبکه های اجتماعی سایتتان است که پیشنهاد میکنم حداقل اینستاگرام فعال را داشته باشید. علاوه بر اینستاگرام میتوانید آیکونهای فیسبوک، تویتر، یوتیوب و هر شبکه اجتماعی دیگری که دارید را در این بخش قرار دهید

بخش دوم فوتر: لینک ها

بخش دوم را اختصاص میدهیم به لینکهای راهنما و خدمات مشتریان.

در این بخش اصولا لینکهایی قرار میگیرد که مشتری به صفحات مهم و مورد نیازش سریعتر دسترسی داشته باشد. لینکهایی مانند راهنمای خرید، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات، سوالات متداول، رهگیری سفارشات و …

بخش سوم فوتر: مجوزها

یک بخش دیگر که حتما باید فوتر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد بخش مجوزها است که خیلی اهمیت دارد.

ساده ترین و مهمترین مجوز برای یک فروشگاه اینترنتی نماد اعتماد الکترونیکی است که هر فروشگاهی برای فعالیت باید این مجوز را دریافت کند. علاوه بر نماد اعتماد اگر از مرکز ساماندهی مجوز گرفتید آن را نیز در این بخش قرار بدهید. این دو مورد شایع ترین مجوزهای اینترنتی هستند ولی اگر مجموعه شما هر مجوز دیگری از هر نهادی، یا مثلا از اتحادیه کسب و کارتان دارید در این بخش قرار دهید.

مجوزهای متعدد می تواند باعث افزایش اعتبار مجموعه شما در چشم مشتری گردد

آخرین نکته

در مشاوره با بسیاری از فروشگاههای اینترنتی متوجه شدیم که خیلی از فروشگاههای اینترنتی شرکت ثبت شده دارند ولی در هیچ جای سایتشان ذکر نکرده اند.

البته توجه نمایید که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هیچ نیازی به ثبت شرکت نیست

با این حال اگر شما شرکت ثبت شده ای دارید به این نکته توجه نمایید که طبیعتا اگر مشتری ببیند شما یک شرکت ثبت شده هستید بازهم در اعتمادش تاثیر مثبت میگذارد. پس در اینصورت حتما بنویسید که فروشگاه فلان متعلق به شرکت فلان است.

اگر قصد فروش اینترنتی موفق را دارید میتوانید اطلاعات دوره آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری :

اعتماد مهمترین چالش خرید اینترنتی است. در بسیاری از مواقع مشتریان از شما خرید نمی کنند، چرا که به اندازه کافی به شما اعتماد نمی کنند. فوتر وب سایت بخشی است که تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد مشتری به سایت شما دارد. در این پست به نکات مهمی درباره طراحی فوتر سایت و فروشگاه اینترنتی پرداختیم که رعایت آنها میتواند باعث افزایش اعتماد و در نتیجه افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما گردد.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید