لید مگنت چیست؟ ویژگی های لید مگنت مناسب چیست و چگونه یک لید مگنت ایجاد کنیم؟

  • تیم تحریریه
  • ۶ مرداد ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰
لید مگنت چیست

لید مگنت یکی دیگر از انواع محتوا است که امروزه زیاد از آن استفاده می شود. لید مگنت یک نوع محتوا است که به صورت پیشنهاداتی در بخش های مختلف وب سایت شما ظاهر می شوند و مشتریان با دیدن آن ها در صورتی که برایشان مفید باشد با پر کردن اطلاعاتی مانند ایمیل و … می توانند از آن ها استفاده کنند. در واقع زمانی که کاربران در بخش های مختلف وب سایت شما هستند، مطالبی به صورت پیشنهادی در برابر آن ها ظاهر می شود تا در ازای وارد کردن اطلاعاتی، محتواهای رایگانی را دریافت کنند. به عنوان مثال در ازای دریافت ایمیل، یک کتاب آموزشی رایگان دریافت می کنند و … . در این مقاله به اینکه لید مگنت چیست و چرا مهم است اشاره خواهیم کرد و همچنین با نکات مختلفی از نحوه ارائه تا ویژگی های لید مگنت مناسب و ساخت آن آشنا خواهیم شد.

لید مگنت (Lead magnet) چیست؟

لید مگنت ها ابزاری هستند که به صورت پیشنهاداتی (مانند دانلود کتاب، مشاهده وبینار و …) عمدتا با هدف دریافت اطلاعات تماس مشتری در صفحات مختلف وب سایت شما به صورت ناگهانی ظاهر می شوند و کاربران در صورتی که به آن ها نیاز داشته باشند روی آن کلیک می کنند. دقت داشته باشید که این کار فقط در صورتی که محتوای پیشنهادی به صورت صادقانه و درست باشد و به کاربران کمک کند، می تواند مفید باشد.

به عنوان مثال: از آنجایی که فردا عید سعید غدیر خم است (قبل از اینکه ادامه دهیم این عید بزرگ را به تک تک شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنیم و پیشاپیش عیدتان مبارک باشد و امیدواریم برکات این عید ویژه همواره در زندگی و کسب و کار شما جاری باشد، خوب برویم به سراغ لید مگنت!!)، شما می توانید یک لید مگنت مانند شکل زیر ایجاد کنید و تخفیفاتی از محصولات و خدمات کسب و کار خود به کاربرانی که از وب سایت شما دیدن می کنند، ارائه دهید.

لید مگنت چیست

یا به عنوان مثال دیگر زمانی که کاربری در سایت شما در حال مطالعه کردن مطالب آموزش سئو است، اگر شما کتابی در حوزه سئو به چاپ رسانده اید که برای آن مخاطب می تواند مفید باشد و به او کمک کند، می توانید این پیشنهاد را به صورت لید مگنت به او بدهید و زمانیکه آن کتاب را می خواهد دانلود کند اطلاعات خودش را مانند ایمیل و … را وارد می کند و شما می توانید در صورتیکه مطالب مفید دیگری در این حوزه برای او آماده کردید، بعدا به اطلاع او برسانید.

چرا لید مگنت ها مهم هستند؟

اهمیت لید مگنت ها در این مطلب است که اگر به صورت درستی بکار گرفته شود به کاربران کمک می کند تا از محتواهای سایت شما بهتر استفاده کنند و همچنین شما هم به عنوان مالک وب سایت می توانید ابعاد مختلف کسب و کارتان را بهتر و سریع تر به مخاطبان ارائه دهید.

چگونه لید مگنت ها ظاهر می شوند؟

اهمیت لید مگنت

کسب و کار ها معمولا لید مگنت ها را به شیوه های مختلفی (مانند شکل بالا) ارائه می دهند. لید مگنت ها می توانند به صورت یک پاپ آپ، یک فرم در کنار سایت و … ظاهر شوند و حاوی اطلاعاتی نظیر تخفیفات، دانلود کتاب، استفاده چند روزه رایگان از خدمات و … باشند.

لید مگنت ها را در کدام صفحات ارائه دهیم؟

تقریبا در همه ی صفحات سایت می توانید لید مگنت ها را داشته باشید ولی تقریبا لندینگ پیج ها، صفحاتی هستند که می توانید لید مگنت های مناسبی در برخی از آن ها داشته باشید. باز هم دقت کنید که نباید در این کار زیاده روی کنید و فقط در صورتی که برای کاربران مفید است و به آن ها کمک می کند، آن هم به صورت صادقانه و درست از آن ها می توانید استفاده کنید تا کاربران بتوانند از آن ها استفاده کنند.

ویژگی های لید مگنت مناسب چیست؟

ویژگی های لید مگنت مناسب

یک لید مگنت مناسب ویژگی هایی دارد که از جمله آن ها می توان به مواردی همچون مرتبط بودن، مفید بودن، با کیفیت بودن، صادقانه بودن، در صفحه درست بودن و … اشاره کرد که در ادامه برای هر مورد توضیح مختصری آورده ایم.

صادقانه بودن: اولین مطلبی که نه تنها در لید مگنت که در تمام کسب و کار همیشه به یاد داشته باشید این است که مواردی که به کاربران پیشنهاد می دهید باید کاملا صادقانه و درست و در ظرفیت کسب و کارتان و تجربه تان باشد تا در صورتی که نیاز به آن ها دارد از آن ها استفاده کند. بنابراین لید مگنت هایی که صادقانه و در ظرفیت های کسب و کارتان است را به نمایش بگذارید.

مرتبط بودن: بسیار مهم است که لید مگنتی که ارائه می دهید، مرتبط با آنچه کاربر می خواهد باشد. به عنوان مثال اگر کاربر در حال یادگیری سئو است، لید مگنت کتاب رایگان سئو می تواند برای مرتبط باشد.

مفید بودن: یکی دیگر از مواردی که به آن توجه داشته باشید این است که آیا این پیشنهاد برای کاربر مفید هست یا خیر و در واقع آیا به درد کاربر می خورد یا نه.

با کیفیت بودن: مواردی که پیشنهاد می دهید با کیفیت باید باشد. به عنوان مثال اگر کاربر در حال یادگیری سئو است، کتاب یا دوره ای را به او پیشنهاد دهید که از هر جهت با کیفیت است و به کاربر کمک می کند. و اگر چنین مطلبی ندارید در واقع نباید این کار را بکنید.

در صفحه درست بودن: یکی از دیگر مواردی که به آن توجه داشته باشید این است که لید مگنت هایی که ارائه می کنید در صفحات مناسبی باشد. مثلا برای ارائه رایگان کتاب سئو، می توانید در یکی از مقالات وب سایت این کار را کنید.  

چگونه یک لید مگنت ایجاد کنیم؟

اولین مرحله ای که برای یک لید مگنت به آن توجه داشته باشید این است که مخاطبان شما چه نیازهایی دارند و چه چیزهایی در ظرفیت کسب و کار شما موجود است یا خیر. به عنوان مثال تخفیف برای شما مقدور است یا ارائه کتاب، خدمات و محصولی به صورت رایگان برای شما مقدور است یا خیر. بعد از آن از بین بهترین و مناسبترین انواع لید مگنت، می توانید یکی را انتخاب کنید و ایجاد کنید. فقط به مواردی همچون صادقانه بودن، مرتبط بودن، مفید بودن، با کیفیت بودن و … که پیشتر به آن اشاره شد، توجه داشته باشید.

نتیجه گیری :

لید مگنت ها یکی از موارد نسبتا جدید هستند که می تواند هم به کاربران در دریافت محتوای مناسب کمک کند و هم به مالکان وب سایت در ارائه بهتر محصولات و خدمات و … به کاربران کمک کند. در این مقاله به اینکه لید مگنت چیست و چرا مهم است اشاره کردیم و همچنین شما را با ویژگی های لید مگنت مناسب و نحوه ایجاد آن آشنا کردیم. امیدواریم با بکارگیری درست و صادقانه و منصفانه این مطالب بتوانید در کسب و کار خود بهتر عمل کنید.

لید مگنت یا lead magnet چیست؟

لید مگنت ها ابزاری هستند که به صورت پیشنهاداتی (مانند دانلود کتاب، مشاهده وبینار و ...) عمدتا با هدف دریافت اطلاعات تماس مشتری در صفحات مختلف وب سایت شما به صورت ناگهانی ظاهر می شوند و کاربران در صورتی که به آن ها نیاز داشته باشند روی آن کلیک می کنند. دقت داشته باشید که این کار فقط در صورتی که محتوای پیشنهادی به صورت صادقانه و درست باشد و به کاربران کمک کند، می تواند مفید باشد.

چرا لید مگنت ها مهم هستند؟

اهمیت لید مگنت ها در این مطلب است که اگر به صورت درستی بکار گرفته شود به کاربران کمک می کند تا از محتواهای سایت شما بهتر استفاده کنند و همچنین شما هم به عنوان مالک وب سایت می توانید ابعاد مختلف کسب و کارتان را بهتر و سریع تر به مخاطبان ارائه دهید.

چگونه لید مگنت ها ظاهر می شوند؟

کسب و کار ها معمولا لید مگنت ها را به شیوه های مختلفی (مانند شکل بالا) ارائه می دهند. لید مگنت ها می توانند به صورت یک پاپ آپ، یک فرم در کنار سایت و ... ظاهر شوند و حاوی اطلاعاتی نظیر تخفیفات، دانلود کتاب، استفاده چند روزه رایگان از خدمات و ... باشند.

لید مگنت ها را در کدام صفحات ارائه دهیم؟

تقریبا در همه ی صفحات سایت می توانید لید مگنت ها را داشته باشید ولی تقریبا لندینگ پیج ها، صفحاتی هستند که می توانید لید مگنت های مناسبی در برخی از آن ها داشته باشید. باز هم دقت کنید که نباید در این کار زیاده روی کنید و فقط در صورتی که برای کاربران مفید است و به آن ها کمک می کند، آن هم به صورت صادقانه و درست از آن ها می توانید استفاده کنید تا کاربران بتوانند از آن ها استفاده کنند.

یک لید مگنت مناسب ویژگی هایی دارد که از جمله آن ها می توان به مواردی همچون مرتبط بودن، مفید بودن، با کیفیت بودن، صادقانه بودن، در صفحه درست بودن و ... اشاره کرد.

چگونه یک لید مگنت ایجاد کنیم؟

اولین مرحله ای که برای یک لید مگنت به آن توجه داشته باشید این است که مخاطبان شما چه نیازهایی دارند و چه چیزهایی در ظرفیت کسب و کار شما موجود است یا خیر. به عنوان مثال اولین مرحله ای که برای یک لید مگنت به آن توجه داشته باشید این است که مخاطبان شما چه نیازهایی دارند و چه چیزهایی در ظرفیت کسب و کار شما موجود است یا خیر. به عنوان مثال تخفیف برای شما مقدور است یا ارائه کتاب، خدمات و محصولی به صورت رایگان برای شما مقدور است یا خیر. بعد از آن از بین بهترین و مناسبترین انواع لید مگنت، می توانید یکی را انتخاب کنید و ایجاد کنید. فقط به مواردی همچون صادقانه بودن، مرتبط بودن، مفید بودن، با کیفیت بودن و ... که پیشتر به آن اشاره شد، توجه داشته باشید

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید