کلمات کلیدی طولانی چیست؟ دلایل مهم استفاده از کلمات کلیدی + یافتن کلمات کلیدی طولانی مناسب

  • تیم تحریریه
  • ۹ خرداد ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰

کلمات کلیدی طولانی

 

کلمات کلیدی طولانی، یکی از انواع کلمات کلیدی هستند که معمولا بیش از سه واژه دارند. اساسا کلمات کلیدی طولانی، حجم جستجوی پایین تری دارند و البته رقابت کمتری هم نسبت به کلمات کلیدی کوتاه دارند. در این مقاله به اینکه کلمات کلیدی طولانی چیست و چرا اهمیت دارند، اشاره خواهیم کرد تا بتوانید در کنار کلمات کلیدی کوتاه، کلمات کلیدی طولانی را هم مد نظر در محتواهای خود داشته باشید. همچنین در این مقاله شما را با ابزارها و روش هایی که می توانید از آن ها در یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید، آشنا خواهیم کرد و در آخر هم به مهمترین قسمت هایی از محتواهایتان که می توانید در آن ها از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید، اشاره خواهیم کرد.

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یکی از انواع کلمات  کلیدی هستند که معمولا بیش از سه واژه دارند. کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که به عنوان کلمه محوری در انواع محتواهای شما بکار می روند و ایده ها و عنوان هایی هستند که موضوع محتوای شما را تعریف می کنند. از نظر کلمات کلیدی از دید سئو، کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نظرشان وارد می کنند، که همچنین کوئری های جستجو نیز نامیده می شوند.

چرا از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟ به این دلایل مهم

دلایل مهم بودن کلمات کلیدی طولانی

انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی طولانی مناسب در انواع محتواها می تواند بسیار مفید باشد. در ادامه به برخی از مهمترین دلایلی که اهمیت استفاده از کلمات کلیدی طولانی را پر رنگ تر می کند اشاره خواهیم کرد.

کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بهتری دارند

کلمات کلیدی طولانی، قصد شفاف تری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه دارند. در واقع افرادی که کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند، با وجود اینکه تعدادشان کمتر است، اما با هدف بیشتری این کار را انجام می دهند و برای خرید و محصولات آماده تر هستند.

برای مثال افرادی که در اینترنت عبارت سئو را جستجو می کنند، بیشتر افرادی هستند که به دنبال این هستند که در واقع سئو چیست اما افرادی که در اینترنت عبارت خدمات سئو برای سایت یا خدمات سایت را جستجو می کنند در واقع افراد هدف مند تری هستند و به احتمال زیاد می خواهند از این خدمات استفاده کنند.

کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری دارند

در کلمات کلیدی طولانی رقابت بسیار کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه وجود دارد. به عنوان مثال اگر در عبارت “قیمت لپ تاپ” رقابت بسیار زیادی وجود داشته باشد، در عبارتی مثل “قیمت لپ تاپ دست دوم لنوو Ideapad Z510” که در واقع کلمه کلیدی طولانی آن محسوب می شود، رقابت بسیار کمتری وجود دارد و بنابراین کلمات کلیدی بلند راحت تر است.

کلمات کلیدی طولانی به رتبه گرفتن کلمات کلیدی تنها کمک می کنند

زمانی که برای کسب و کار شما رقبای زیادی وجود دارد و کلمات کلیدی طولانی به ایجاد اعتبار وب‌سایت شما کمک می کنند.

کلمات کلیدی طولانی در گوگل ادز، هزینه تبلیغاتی کمتری دارند

اگر در کسب و کارتان، از تبلیغات گوگل ادز استفاده می کنید، یافتن کلمات کلیدی طولانی مناسب بسیار حائز اهمیت هستند. با توجه به اینکه در تبلیغات گوگل، هزینه هر کلمه با توجه به رقابت موجود بر روی آن متفاوت است، می توان با انتخاب کلمات کلیدی طولانی هزینه کلیک بسیار پایینتری به گوگل پرداخت کرد و بازخورد بیشتری نیز دریافت کرد.

چند روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی

یافتن کلمات کلیدی

جستجوهای مرتبط در موتور جستجوی گوگل

زمانیکه یک عبارتی را در موتور جستجوی گوگل وارد می کنید در پایین بخش نتایج، بخشی با عنوان Related searches یا جستجوهای مرتبط وجود دارد. در این بخش که با استفاده از الگوریتم های گوگل تولید می شوند، 8 نتیجه وجود دارد که نه تنها به شما برای نوشتن مقالاتی که می نویسید می تواند کمک کند، بلکه یه منبع خوب برای این است که جستجوهای مرتبط با آن را پیدا کنید و در واقع برخی از آن ها را می توانید به عنوان کلمات کلیدی طولانی در نظر بگیرید و بررسی کنید.

بخش تکمیل خودکار گوگل (Autocomplete)

زمانیکه یک عبارتی در موتور جستجوی گوگل وارد می کنید، در واقع یک پیشنهاداتی یا پیش بینی هایی را گوگل به شما نمایش می دهد که می توانید با استفاده از آن ها عبارت خود را کامل کنید. اطلاعات این بخش با استفاده از الگوریتم های گوگل و با استفاده از عبارت هایی که توسط دیگران تایپ شده است، از جستجوهایی که خودتان انجام داده اید و … ایجاد می شود.

بنابراین یکی دیگر از منابعی که می توانید از آن ها هم در مقالات خود استفاده کنید و هم به عنوان کلمات کلیدی طولانی در نظر بگیرید و در صورت مناسب بودن با محتوا و کسب و کار شما از آن ها استفاده کنید، بخش تکمیل خودکار گوگل است.

انجمن های تخصصی و تالارهای گفتگوی مختلف

انجمن های تخصصی در هر کسب و کاری می تواند یک منبع عالی برای پیدا کردن سوالات و موضوعات مرتبط با آن کسب و کار باشد. این کار کمی به زمان نیاز دارد اما با جستجوهای مناسب در آن ها، علاوه بر اینکه مقالات و موضوعات مناسبی برای سایت خود می توانید پیدا کنید، علاوه بر آن می توانید از آن ها در یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

Keyword planner

ابزار گوگل کیورد پلنر یکی از ابزارهای گوگل است که از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو سایت و تبلیغات در گوگل ادز می توانید استفاده کنید. اگر چه برای استفاده مناسب و دریافت داده های دقیق تر نیاز به داشتن اکانت گوگل ادز دارید، اما به صورت رایگان هم می توانید در پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی مناسب می توانید از آن استفاده کنید. پس از ورود به صفحه کیورد پلنر و انجام تنظیمات مربوطه، می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کنید که در واقع برخی از آن ها کلمات کلیدی طولانی مناسبی هستند و می توانید آن ها را بررسی کنید.

کلمات کلیدی طولانی برای تبلیغات گوگل ادز بسیار حائز اهمیت هستند و بسیار مفید هستند. با توجه به اینکه در تبلیغات گوگل، هزینه هر کلمه با توجه به رقابت موجود بر روی آن متفاوت است، می توان با انتخاب کلمات کلیدی طولانی هزینه کلیک بسیار پایینتری به گوگل پرداخت کرد و بازخورد بیشتری نیز دریافت کرد.

گوگل ترندز

گوگل ترندز یکی دیگر از ابزارهای شرکت گوگل است که به شما امکان مشاهده روند جستجوی کلمات کلیدی یا حجم جستجوی کلمه کلیدی را در موضوعات و حوزه های مختلف در طول بازه های زمانی مختلف می دهد. کاربردهای گوگل ترندز بسیار زیاد است، یکی از کاربردهای آن، استخراج کلمه کلیدی طولانی است. در قسمت عبارت های جستجوی مرتبط گوگل ترندز، عبارت های مرتبط با کلمه کلیدی مد نظرتان را که میزان محبوبیت بالایی دارند را می توانید ببینید و آن ها را بررسی کنید.

به عنوان مثال اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، زمانی که یک کلمه کلیدی (به عنوان مثال ساعت مردانه) را در گوگل ترندز جستجو می کنید، کوئری های مرتبط با آن را در قسمت عبارت های جستجوی مرتبط نمایش می دهد و اگر آن موارد هم در ظرفیت کسب و کار شماست، می توانید بر روی سئو آن ها نیز کار کنید.

کلمات کلیدی بلند با استفاده از گوگل ترندز

برای آشنایی کامل با گوگل ترندز و اینکه چطور از آن می توانید در یافتن کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان استفاده کنید می توانید مقاله گوگل ترندز چیست را بخوانید.

کلمات کلیدی طولانی را در کجا بکار ببریم؟

کلمات کلیدی طولانی

نکته ی مهمی که در استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی طولانی در محتواهای مختلف باید در نظر بگیرید، این است که در درجه نخست شما برای کاربران می نویسید و به عبارت دیگر نباید محتواهای خود را پر از کلمات کلیدی (اعمم از کوتاه یا طولانی) کنید. بنابراین باید محتوایی که می نویسید با کیفیت، مفید و صادقانه باشد و از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید.

پس از آن که با ابزارهای بالا و همچنین روش های دیگر، کلمات کلیدی طولانی مناسبی را پیدا کردید، می توانید از آن ها در جاهای مختلف محتواها استفاده کنید. از جمله مهمترین قسمت هایی که از آن می توانید برای استفاده کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید عبارت است از:

در عنوان صفحه مقاله یا محصول

در زیر عنوان ها

در توضیحات متا

در متن جایگزین تصاویر

در تایتلی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود

در انکرتکست های لینک های داخلی و خارجی مختلف

به عنوان یک نکته مهم دقت کنید که شما برای مخاطب می نویسید و بسیار مهم است که به اندازه طبیعی و درست و صادقانه بنویسید و صرفا کلمات کلیدی را در جاهای مختلف پر نباید بکنید.

نتیجه گیری :

کلمات کلیدی طولانی اگر چه تعداد جستجوی کمتری را دارند، اما قصد شفاف تری دارند و کاربرانی که این عبارات را جستجو می کنند، به احتمال زیاد می خواهند که از خدمات و محصولات مختلف مورد نظر استفاده کنند. در واقع در کنار کلمات کلیدی کوتاه، حتما باید این گونه کلمات را هم در نظر داشته باشید. در این مقاله به اینکه کلمات کلیدی طولانی چیست و چرا مهم است و همچنین اشاره ای به ابزارهای و روش هایی که با استفاده از آن ها می توانید کلمات کلیدی طولانی مناسبی را متناسب با ظرفیت کسب و کار خود پیدا کنید، کردیم. امیدواریم با بکارگیری درست این موارد بتوانید در کسب و کار خود بهتر عمل کنید.

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی یکی از انواع کلمات کلیدی هستند که معمولا بیش از سه واژه هستند. کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که به عنوان کلمه محوری در انواع محتواهای شما بکار می روند و ایده ها و عنوان هایی هستند که موضوع محتوای شما را تعریف می کنند. از نظر کلمات کلیدی از دید سئو، کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نظرشان وارد می کنند، که همچنین کوئری های جستجو نیز نامیده می شوند.

چرا از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟

انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی طولانی می تواند بسیار مفید باشد. در ادامه به برخی از مهمترین دلایلی که اهمیت استفاده از کلمات کلیدی طولانی را پر رنگ تر می کند اشاره خواهیم کرد. 1- کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بهتری دارند 2- کلمات کلیدی طولانی رقابت کمتری دارند 3- کلمات کلیدی طولانی به رتبه گرفتن کلمات کلیدی تنها کمک می کنند 4- کلمات کلیدی طولانی در گوگل ادز، هزینه تبلیغاتی کمتری دارند

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید