ویدئوی آموزش افزایش نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی [ افزایش فروش ]

  • امید میرزایی
  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بازاریابی اینترنتی - تبلیغات
  • ۰

تب فروشگاه داری اینترنتی بالا گرفته است و تقریبا تمام فروشگاه داران آفلاین نیز این روزها یا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اند و یا تصمیم دارند به زودی این کار را انجام دهند. خوب طبیعی است که با ضریب نفوذ 50 میلیون نفری اینترنت در ایران هر بیزنس من عاقلی باید به فکر استفاده از این بازار شلوغ باشد و نمیتوان به راحتی از کنار پتانسیل بسیار بالای اینترنت برای کسب درآمد گذشت.

فروشگاه اینترنتی شاید بعلت سادگی در اجرا نسبت به سایر پلتفرم های کسب و کار اینترنتی بیشتر مورد توجه افراد گرفته است و همین موضوع باعث شده است که روزانه دهها و یا صدها فروشگاه به جمع فروشگاه داران اینترنتی بپیوندند.

در مرحله اول این موضوع بسیار ساده به نظر میرسد. ما به راحتی و شاید با کمی هزینه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی میکنیم و محصولات خود را در آن وارد میکنیم و همانند همان اندیشه سنتی (مغازه باز کن و منتظر مشتری باش) منتظر مشتری مینشینیم. روزها میگذرد ولی نتیجه ای حاصل نمیشود. بنابراین با روشهایی مانند تبلیغات آشنا شده و به دنبال آموزش سئو می رویم و ترافیک فروشگاه خود را افزایش میدهیم و کمی فروش بهتر میشود ولی غالبا در این شرایط هم در خیلی مواقع فروش رضایت بخش نیست. و این مشکل اصلی دیجیتال مارکتینگ امروز است، یعنی فروش کم

 

طی بررسی هایی که از فروشگاههای زیادی به عمل آوردیم به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از فروشگاههای اینترنتی حتی با داشتن بازدید کننده مناسب هم فروش مناسبی ندارند و در واقع بسیاری از  بازدیدکننده ها بدون خرید فروشگاه را ترک میکنند.

نرخ تبدیل چیست؟ Conversion Rate

نرخ تبدیل در هر صفحه ای میتواند تعریف متفاوتی داشته باشد ولی بصورت کلی و با توجه به موضوع این پست که فروشگاه اینترنتی است، میتوان نرخ تبدیل در فروشگاه اینترنتی را اینگونه تعریف کرد: درصد بازدیدکننده هایی که از فروشگاه شما خرید میکنند به درصد کل بازدید کننده های فروشگاه شما. اگر خیلی ساده تر بگویم به این صورت است که اگر فروشگاه شما 100 نفر بازدیدکننده داشته باشد و از این 100 نفر 5 نفر خرید کنند نرخ تبدیل میشود 5% (پنج درصد).

با مشخص شدن این موضوع یک بحث بسیار جالبی پیش می آید. اینکه برای افزایش فروش از سایت همیشه لزومی ندارد بازدیدکننده و ترافیک سایت افزایش یابد، بلکه اگر با همان تعداد بازدیدکننده بتوانیم درصد بیشتری را به مشتری تبدیل کنیم نیز توانسته ایم فروش خود را بالا ببریم. در مثال بالا اگر بتوان از 100 نفر بازدیدکننده به جای 5 نفر کاری کرد که 10 نفر خرید بکنند در واقع بدون اینکه ترافیک و بازدیدکننده را افزایش داده باشیم فروش و سود خود را دو برابر کرده ایم.

برای دو برابر کردن فروش، به جای دو برابر کردن ترافیک میتوان نرخ تبدیل را دو برابر کرد! Click To Tweet

افزایش نرخ تبدیل

همین مقدمه بالا باعث بوجود آمدن یک علم در دنیای تجارت الکترونیک شده است به نام افزایش نرخ تبدیل. کارشناسان مختلفی در دنیا به این موضوع پرداخته اند که چه کارهایی میتوان انجام داد تا در یک فروشگاه اینترنتی بدون اینکه ترافیک را زیاد کنیم فروش و سود را بیشتر بکنیم. برای افزایش نرخ تبدیل تکنیکهایی وجود دارد که شاید برای افرادی که تجربه زیادی در زمینه آنلاین ندارد حتی بعضی از این تکنیکها بسیار ساده بیاید ولی در واقع میتوان با انجام دادن همین تکنیکهای ساده به افزایش فروش رسید.

ما در طول هفته با فروشگاههای مختلفی مشاوره داریم و مهمترین مشکل فروشگاههای اینترنتی ایران را پس از سئو سایت ، نارضایتی از میزان فروش و پایین بودن نرخ تبدیل میدانیم. برای این موضوع و برای اینکه بتوانیم بازدیدکننده های بیشتری را به مشتری تبدیل کنیم تصمیم گرفتیم یک ویدئوی آموزشی رایگان درباره افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش در فروشگاههای اینترنتی تهیه کنیم.

در این ویدئوی آموزشی من به 10 مورد از مهمترین نکات افزایش نرخ تبدیل می پردازم و آنها را همراه مثال آموزش میدهم.

همچنین نکته دهم این ویدئو یک روش بسیار حرفه ای و بی نظیر برای افزایش فروش میباشد که ما بر روی چند فروشگاه اینترنتی اجرا کردیم و میزان فروش بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرد که این نکته هم بصورت رایگان بعنوان نکته دهم در این ویدئو آموزش داده شده است.

برای دریافت این ویدئوی رایگان میتوانید ایمیل خود را در باکس زیر وارد نمایید تا لینک دانلود ویدئو به ایمیل شما ارسال گردد.

جهت دانلود فایل مورد نظر ایمیل خود را در باکس زیر وارد کنید. فایل رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

[avangpress_form id=”10034″]

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید