15دلیل برای اینکه چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد؟

  • تیم تحریریه
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • سئو - بهینه سازی سایت
  • ۰

اهمیت سئو

کسب و کارهای زیادی، نیاز به سئو را در بخش دیجیتال می دانند (یا فکر می کنند که می دانند) و از مزایای آن با خبرند. سئو، قابلیت مشاهده وب سایت شما و قابلیت جستجوی آن را بهبود می دهد، اما چه ارزشی برایتان می آورد؟ چرا سئو مهم است؟ در ادامه 15 دلیل شفاف در رابطه با اینکه چرا کسب و کارها برای بهبود موارد مختلف، به سئو نیاز دارند، آورده ایم.

1- جستجوی طبیعی در اغلب موارد به عنوان منبع اصلی ترافیک وب سایت ها محسوب می شود

جستجوی طبیعی بخش مهمی برای عملکرد بهتر وب سایت های کسب و کار است و همچنین مولفه ی مهمی برای ورود کاربران در استفاده از خدمات و محصولات کسب و کار شما محسوب می شود. بازاریابان می دانند که گوگل سهم بسیار بیش تری از بازار سرچ را نسبت به رقبایی مثل Yahoo، Bing، Baidu، Yandex و … دارد. البته این مسئله به معنی این نیست که بقیه ی موتورهای جستجو سهمی ندارند. گوگل حدود 75 درصد از سهم بازار جستجو را دارد و بقیه آن ها حدود 25 درصد از سهم بازار جستجو را دارند، بنابراین موتورهای جستجوی دیگر نیز مهم هستند. گوگل پربازدیدشونده ترین سایت در جهان است و همچنین یکی از محبوبترین ارائه دهندگان سرویس ایمیل با بیش از 1 میلیارد کاربر است. اکثر مردم جهان که به اینترنت دسترسی دارند حداقل یک بار در روز برای کسب اطلاعات از گوگل بازدید می کنند.

بنابراین سئو با کیفیت برای کسب و کارها مهم است.

2- سئو باعث می شود که کسب و کار شما آسان تر پیدا شود

هدف سئو آوردن صفحه وب سایت شما به بالای اولین صفحه نتایج در موتورهای جستجوی گوگل و نظیر آن است. زمانیکه این اتفاق می افتد، وقتی افراد درخواستی را در موتورهای جستجو در مورد محصولات و خدماتی که شما دارید می نویسند، سایت شما برای آن ها نمایش داده می شود و می توانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. برای اینکار شما می توانید کلمات کلیدی را مرتبط با جستجوهایی که کاربران انجام می دهند و در ظرفیت کسب و کار شما است، هدف قرار دهید.

3- سئو آگاهی از برند شما را بهبود می بخشد

زمانیکه روی سئو درست و صادقانه کار کنید و آسان تر در موتورهای جستجو پیدا شوید، افراد از برند و کسب و کار شما آگاهی بیش تری پیدا می کنند.

4- سئو صادقانه و درست، اعتبار و اعتماد می آورد

سئو درست اعتبار می آورد

هدف از هر سئو خوب ایجاد بنیانی محکم و با اعتبار برای یک وب سایت با تجربه کاربری کارآمد است. عناصر مختلفی در برقراری اعتبار وب سایت مانند کیفیت لینک های خارجی، رفتار کاربران، محتوای صادقانه و درست متناسب با ظرفیت کسب و کار و … در اعتبار وب سایت نقش دارد. اما این اعتبار یک شبه بدست نمی آید و در پی گذر سال ها انجام کار درست و صادقانه در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و تلاش برای بهبود آن ها بدست می آید.

5- سئو خوب، تجربه کاربری بهتری را رقم می زند

هر سئو کاری به دنبال بهبود رتبه طبیعی و حداکثر گرفتن بازدید برای وب سایت است. تجربه کاربری بهینه نقش مهمی در اینجا بازی می کند. موتورهای جستجو برای تجربه کاربری مثبت کاربران اهمیت خاصی قائل هستند و تجربه کاربری یکی از عناصر مهم هر وب سایتی شده است. مشتریان می دانند که چه چیزی می خواهند و اگر آن را در وب سایت شما (که آن محصول یا خدمات یا … را دارید) به درستی و سریعا پیدا نکنند، مشکلی وجود دارد. یک مثال بارز از تجربه کاربری قوی، نحوه ای که گوگل بیشتر و بیشتر تبدیل به یک موتور پاسخ شده است، است. گوگل داده های جستجو شده را به طور مستقیم، با هدف ارائه سریع و آسان در صفحه نتایج، به کاربران ارائه می دهد.

سئو با کیفیت شامل تجربه کاربری مثبت است که برای برند بسیار لازم است.

6- سئو محلی، بازدید را افزایش می دهد

سئو محلی

با رشد چشمگیر بازدیدهای موتورهای جستجو، سئو محلی بخش مهمی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط محسوب می شود. سئو محلی، بهینه سازی سئو برای یک مجاورت خاص است و در نتیجه ی آن، افراد می توانند سریع تر و آسان تر کسب و کار شما را پیدا کنند و احتمال بیشتری برای استفاده از محصولات و خدمات شما وجود دارد. بهینه سازی محلی بر روی شهرهای خاص، مناطق خاص و حتی ایالت خاص متمرکز است.

سئوکاران برای این کار، از بهینه سازی وب سایت برند و محتوایش در سایتیشن های محلی و بهینه سازی لیست های محلی مربوط به مکان کسب و کار، استفاده می کنند. سئوکاران برای بهینه سازی در سطح محلی از Google My Business و شبکه های اجتماعی وب سایت شروع می کنند.

7- سئو برای فرآیند فروش مهم است

یکی از بزرگترین مزایای اینترنت برای مشتریان این است که می توانند تحقیقات کاملی انجام دهند. زمانیکه تحقیقات کاملی از اطلاعات موجود در اینترنت کسب می کنند شروع به خرید محصولات و استفاده از محصولات کسب و کارها می کنند. بنابراین سئو درست و صادقانه می تواند به این تحقیقات کمک کند و همچنین می تواند به فرآیند فروش کمک کند.

8- درک سئو به شما کمک می کند تا محیط وب را بهتر درک کنید.

با محیط همیشه در حال تغییر شبکه ی جهانی وب، ماندن در بالای نتایج زمانی که مدام تغییرات رخ می دهد، می تواند یک چالش باشد. اما ماندن در بالای نتایج، شامل قرار گرفتن در معرض تغییرات عمده ای است که برای جستجو رخ می دهد.

با شناخت محیط وب، از تکنیک هایی که سایر کسب و کارها و رقبا استفاده می کنند، با خبر می شوید و این می تواند برای شما مفید باشد.

9- سئو فالوورهای شبکه های اجتماعی را جذب می کند

سئو و شبکه های اجتماعی

این امر مهم است که کانال های شبکه های اجتماعی شما بروز باشند و لینکی به وب سایت شما داشته باشند. و اگر این امر به خوبی صورت بگیرد فالوورهای زیادی از سایت شما بازدید می کنند.

10- سئو بازگشت سرمایه می آورد

انجام سئو مطمئنا هزینه دارد اما به طور کلی، سئو نسبتا ارزان است و از نظر بازگشت سرمایه، بازگشت خوبی دارد. این کار یک هزینه بازاریابی نیست، که یک سرمایه گذاری در کسب و کار است.

11- سئو مقرون به صرفه است

سئو بسیار مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که با جستجوی پولی مقایسه شود. جستجوی پولی یک راه میان بر برای دریافت بازدید بیشتر است اما هر بازدیدی هزینه دارد. اما در سئو، بسیار هزینه کمتری را برای اقدامات آن پرداخت می کنید و به طور طبیعی و بدون پرداخت هزینه، از صفحات شما بازدید می شود.

12- با سئو می توانید روش های بازاریابی غیرضروری را حذف کنید

با سئو شما می توانید کمپین های غیر ضروری را حذف کنید و در بودجه خود صرفه جوبی کنید. مواردی مثل آگهی ها، پوستر ها و… را اگر لازم نیستند می توانید حذف کنید.

13- سئو یک دیدی در مورد مشتریانتان به شما می دهد

با تحلیل های مختلف سئو، شما می توانید بفهمید که مشتریان شما بیشتر از کدام مناطق هستند، چقدر محتوا و محصولات و خدمات شما برای آن ها مفید است، چه مدت روی وب سایت شما هستند و …

14- سئو 7 روز هفته 24 ساعته کار می کند

سئو هر روز هفته و 24 ساعته کار می کند و نمی خوابد. رتبه سایت شما شب ناپدید نمی شود و ترافیک به وب سایت شما همیشه است.

15- سئو عمدتا قابل اندازه گیری است

سئو عمدتا قابل اندازه گیری است

شما در سئو تقریبا بسیاری از موارد مربوط به کسب و کارتان را می توانید بررسی کنید، تحلیل کنید و اقدامات لازم برای بهبود کیفیت محصولات و خدماتتان را انجام دهید. کسب و کارها می خواهند بدانند که محصولات و خدمات آن ها در چه وضعیتی است و چگونه می توانند آن ها را بهبود دهند. بنابراین می توانند از سئو برای بهبود موارد مختلف کسب و کارشان استفاده کنند.

نتیجه گیری :

سئو با کیفیت، به عنوان یک روش بازاریابی جدید، برای کسب و کارهای مختلف مفید خواهد بود. در این مقاله به 15 مورد از اینکه چرا به سئو در کسب و کارتان نیاز دارید، اشاره کردیم.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید