افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس برای کاهش تماس (آموزش ویدئویی)

  • امید میرزایی
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

چندی پیش به یک فروشگاه اینترنتی مشاوره میدادیم. متوجه شدیم آن ها تماس های تلفنی خیلی زیادی از طرف مشتری های خود دریافت می کنند.
در واقع مشتریان بصورت مستقیم از فروشگاه خرید نمی کردند، ابتدا تماس می گرفتند سوالاتی میپرسیدند، سپس در سایت خرید می کردند.

با بررسی های بیشتر متوجه شدیم که نوع محصولات این شرکت بگونه ای است که مشتریان قبل از خرید باید سوالات خود را بپرسند.

در نگاه اول این موضوع شاید بد نباشد، به هر حال مشتریان با شما تماس میگیرند و بهتر میتوانید راهنماییشان کنید تا خرید کنند، اما وقتی مسئله بزرگتر میشود دردسرساز می شود. چرا که در اثر تماسهای زیاد و یا به هر دلیلی اگر نتوانید تماس مشتری را پاسخ دهید ممکن است مشتری خرید نکند.

اینجا بود که برای رفع این مشکل باید به آن فروشگاه ووکامرسی کمک می کردیم.

در ویدئوی زیر توضیح دادم که به چه روشی و توسط چه افزونه ای این مشکل را برطرف کردیم.

ما برای این که این مشکل را برطرف کنیم و تماس های غیر ضروری کمتر شود و مشتری ها بدون تماس خرید های خود را انجام بدهند، از روش پرسش و پاسخ در صفحه محصولات استفاده کردیم که نه تنها تعداد تماس ها کم شد بلکه تعداد فروش ها هم بیشتر شد.

روش کار جمع آوری پرسش مشتریان

ابتدا باید سوالات مشتریان را درباره محصولات جمع آوری می کردیم.

روش کار این بود که در یک بازه زمانی مشتری هایی که تماس میگرفتند یا ایمیل میزدند و درباره محصولی سوال می پرسیدند، آن سوال را یادداشت میکردیم. بعد از مدتی از بین همه سوالات مرتبط با یک محصول، سوالات پر تکرار را مشخص کردیم و این سوالات را به همراه پاسخشان در صفحه محصول و در بخشی با عنوان پرسش و پاسخ قرار دادیم.
این کار باعث شد تا مشتریان دیگر هم که این سوالات را داشتند به راحتی به جواب سوالشان در همان صفحه محصول برسند و باعث افزایش فروش شد.

افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس

حالا شما اگر از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده می کنید میخواهم یک افزونه عالی و راحت برای ایجاد بخش پرسش و پاسخ در صفحه محصولات فروشگاه به شما معرفی کنم.
افزونه های گوناگونی برای پرسش و پاسخ در وردپرس وجود دارند. حتی در طراحی قالب وردپرس نیز میتوان بگونه ای عمل کرد که نیاز به افزونه نباشد، با این حال افزونه ای که ما برای این کار استفاده کردیم xplainer – woocommerce product FAQ بود.

این افزونه رایگان است و میتوانید از مخزن وردپرس دانلود کنید.

پس از نصب و فعالسازی افزونه بخشی به منوی کناری بخش ادمین وردپرس بنام woo FAQ اضافه میشود.

در این افزونه هم میتوانید تعدادی سوالات متداول ایجاد کنید و در تمام محصولات استفاده کنید و هم میتوانید در صفحه ویرایش محصول پرسش و پاسخ هایی فقط برای همان محصول ایجاد کنید.

آموزش استفاده از افزونه سوال و جواب ووکامرس

فرض کنید میخواهید یک سوال عمومی ایجاد کنید. در منوی افزونه ابتدا توسط گزینه Add New میتوانید سوالات جدیدی را ایجاد کنید.

مثلا در بخش عنوان سوال مینویسم “مدت زمان تحویل این کالا چقدر است؟ ” و در بخش پاسخ هم پاسخ این سوال را مینویسم و دکمه انتشار را میزنم.

حالا فرض کنیم در یکی از محصولاتمان میخواهیم این پرسش و پاسخ ووکامرس را داشته باشیم. وارد صفحه ویرایش محصول در وردپرس می شویم.  در بخش اطلاعات محصول یک بخش جدیدی به نام FAQs ایجاد شده است.
روی آن کلیک میکنیم. و برای پرسش و پاسخ دو حالت داریم:
حالت اول اینکه میتوانیم از سوالاتی که قبلا تعریف کرده ایم یکی را انتخاب کنیم. بر روی دراپ داون کلیک کرده و سوالاتی که قبلا تعریف کرده ایم را مشاهده می کنیم. میتوانیم روی سوال مورد نظر (مدت زمان تحویل این کالا چقدر است؟) کلیک کنیم تا اضافه شود.

همچنین میتوانم با کلیک بر روی گزینه Quick Add دوباره یک سوال و جواب را در همین صفحه ویرایش محصول ایجاد کنیم.

مثلا یک سوال دیگر (آیا این کالا دارای رنگ ثابت است) را می نویسیم و پاسخ آن را در پنجره پایین اضافه میکنیم.
سپس صفحه محصول را بروزرسانی می کنیم.
حال اگر صفحه محصول را بررسی کنیم مشاهده می کنید که یک بخش به صورت پرسش و پاسخ آکاردئونی در صفحه محصول ووکامرس بعد از توضیحات اضافه شده است.

اگر بخواهید استایل و رنگ بندی این بخش را نیز تغییر دهید در منوی woo FAQ وارد بخش setting و سپس style شوید.
در این بخش میتوانید رنگ بندی باکسهای پرسش و پاسخ، رنگ فونت ها، سایز فونتها و … تغییر دهید تا از نظر ظاهری نیز این بخش با قالب ووکامرس شما همخوانی داشته باشد.

با این روش شما میتوانید برای تمام محصولات خود بخش سوال و جواب داشته باشید.
پیشنهاد می کنیم اگر شما هم محصولاتی دارید که فکر میکنید مشتری های شما سوال زیادی درباره آنها دارند حتما از روش پرسش و پاسخ در ووکامرس استفاده کنید تا با قرار دادن پاسخ ها تمایل به خرید بازدیدکنندگان دیگر سایت نیز افزایش می یابد. همچنین این مورد میتواند بدلیل تولید محتوای یونیک درباره هر محصول به سئو سایت وردپرسی شما نیز کمک کند.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید