توجه: بدلیل برخی تغییرات در شرکت، تا پنجشنبه 13 اردیبهشت امکان پاسخگویی تلفنی وجود ندارد. لطفا برای پشتیبانی تیکت ارسال نمایید

راهنمای خرید قالب وردپرس – انتخاب بهترین قالب (ویدئو)

  • امید میرزایی
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

در انتخاب و خرید قالب وردپرس سردرگم شده اید؟ این ویدئو را ببینید

وقتی که تصمیم می گیرید یک وب سایت یا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید دو انتخاب دارید طراحی قالب اختصاصی یا استفاده از قالب های آماده وردپرس یا ووکامرس. من طرفدارم طراحی قالب اختصاصی هستم ولی خیلی ها به هر دلیل تمایل دارند از قالب آماده وردپرس استفاده کنند.
در مارکتهای مختلف فروش قالب مانند ژاکت و راست چین و مارکتهای دیگر کلی قالب آماده وجو دارد که این مورد انتخاب بهترین قالب را سخت می کند.
در این پست نکاتی گفته میشود که میتواند راهنمای خرید قالب وردپرس باشد و به شما کمک میکند تا بهترین قالب که برای کسب و کار شما مناسب است را انتخاب کنید.

قالب خارجی فارسی سازی شده یا قالب بومی طراحی شده ایرانی

نکته اول اینکه بین قالبهای خارجی که فارسی شدند و قالبهای فارسی که توسط طراحان ایرانی طراحی شده اند پیشنهاد ما این است که از قالبهای بومی طراحی شده داخلی استفاده کنید.
یک دلیل آن این است که قالبهای خارجی فارسی سازی شده گاهی بصورت 100 درصد فارسی سازی نشدند و بعد از خرید متوجه میشوید که برخی بخش های سایت یا برخی پیغامها هنوز انگلیسی هستند.
دلیل دوم اینکه معمولا قالبهای بومی کمی سبک تر از قالب های خارجی فارسی سازی شده هستند.
و دلیل سوم اینکه این قالبهای توسط طراحان ایرانی طراحی شده اند و بهتر است برای حمایت از کارهای هموطنان خودمان از قالبهای بومی استفاده کنیم.

آیا دوستش دارید؟

نکته دوم اینکه این قالب قرار است تبدیل به سایت شما شود و شما هر روز با آن کار کنید، پس اینکه از ظاهر قالب سایتتان خوشتان بیاید مهم است. پس توجه کنید که این قالب را دوست دارید یا نه؟ و قالبی را انتخاب کنید که خودتان از ظاهر آن خوشتان بیاید.

آیا این قالب وردپرس برای کسب و کار شما مناسب است؟

طراح هر قالبی با یک ایده ای شروع به طراحی آن قالب می کند و ایده طراحی این قالب ممکن است برای کسب و کار شما مناسب نباشد. حال از کجا متوجه شویم که مناسب است یا نه؟

کافیست ده، بیست مورد از سایتهایی که در حوزه کاری شما فعال هستند (چه سایتهای فارسی و چه سایتهای انگلیسی) را بررسی کنید. با این کار یک دید کلی نسبت به سایت های حوزه کسب و کارتان بدست می آورید و متوجه میشوید که این قالب برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.

حال جدا از بخش ظاهری موارد فنی هم وجود دارد که در انتخاب قالب وردپرس مهم است.

از مهمترین نکات فنی سرعت قالب وردپرس است.

سرعت قالب یکی از نکات مهم در سئو وردپرس می باشد. قالب های آماده معمولا دارای دمو هستند و میتوانید دمور قالب را ببینید و از این طریق میتوانید سرعت قالب را بررسی کنید.
قبل از این که سراغ ابزار بررسی سرعت بروید یک کار ساده انجام دهید، بررسی چشمی سرعت قالب سایت.
یعنی در سایت دمو کمی لینک های مختلف را بررسی کنید و بین صفحات نویگیت کنید و بصورت چشمی بررسی کنید که آیا من بعنوان یک مشتری از سرعت مرور این قالب راضی هستم؟ یا لود شدن صفحات زمان زیادی طول می کشد.
البته دلایل دیگری غیر از قالب هم بر روی سرعت سایت تاثیر دارد ولی به هر حال بررسی دموی قالب بصورت چشمی در کامپیوتر و موبایل میتواند مفید باشد.

در مرحله بعد میتوانید از ابزارها برای بررسی سرعت قالب استفاده کنید. دو ابزاری که میشود از آنها استفاده کرد ابزار پیج اسپید گوگل که میتوانید آدرس سایت دمو را در این سایت بررسی کنید. بهتر است اعداد پرفورمنس دموی قالب کمتر از 60 نباشد

ابزار بعدی هم جی تی متریکس است که میتواند اطلاعات تقریبا مناسبی از شرایط سرعت قالب دمو به شما نشان دهد.
در جی تی متریکس grade سایت بهتر است A یا B باشد و هر چه کمتر باشد احتمالا سرعت قالب بهینه نیست.

در بحث سرعت فاکتورهای گوناگون دیگری نیز مطرح است مانند کیفیت هاست و موارد دیگر که فعلا به آنها نمی پردازیم.

در انتها به دو نکته دیگر در راهنمای خرید قالب آماده وردپرس نیز اشاره می کنم.

آیا قالب نیاز به افزونه های زیادی برای نصب دارد؟

نکته اول اینکه قالبی که میخواهید خریداری نمایید در کنار خود افزونه های خیلی زیادی نداشته باشد و شما را مجبور به نصب افزونه های متعدد نکند. برخی قالبها برای اینکه درست کار کنند در کنار خود چندین افزونه دیگر را نیز نصب می کنند که این موضوع میتواند باعث کاهش سرعت و پرفورمنس سایت گردد.

آیا قالب آپشن های زیادی دارد؟

نکته آخر هم اینکه سعی کنید قالب وردپرسی که خریداری می کنید آپشنهای خیلی زیادی نداشته باشد. برخی طراحان برای اینکه نشان دهند قالب طراحی شده کیفیت خوبی دارد، آپشنهایی زیادی را در قالب قرار میدهند که خیلی از اینها به درد شما نخواهد خورد و صرفا باعث کاهش پرفورمنس خواهد شد.
توجه کنید که هر چه آپشنهای اضافی کمتر باشد و قالب ساده تر باشد سرعت بالاتری هم خواهد داشت.

طراحی حرفه ای قالب وردپرس اختصاصی

نتیجه گیری :

انتخاب بهترین قالب وردپرس برای کسب و کار یا وب سایتی که میخواهد معرف کسب و کار شما کار دشواری است. در نظر داشته باشید که اگر قالب مناسبی انتخاب نکردید میتوانید قالب سایت خود را تغییر دهید و در صورتیکه این کار به درستی صورت گیرد هیچ تاثیر منفی هم بر سئو سایت شما نخواهد داشت.

در این راهنمای خرید قالب وردپرس هدف ما ارائه نکاتی در زمینه ظاهر و سرعت قالب بود که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید