راهنمای خرید فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای

  • امید میرزایی
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • کسب و کار اینترنتی
  • ۰

buy-online-shop-1

این روزها تب فروشگاه داری بسیار داغ است و عبارتهایی مانند خرید فروشگاه ساز اینترنتی جزو عبارتهای پر جستجو شده اند. یادم می آید حدود 8 تا اگر 10 سال پیش به هرکدام از دوستانم که مغازه ای داشت پیشنهاد میکردم که یک فروشگاه اینترنتی نیز افتتاح کنند یا می پرسیدند فروشگاه اینترنتی چیست و یا اینکه می گفتند من وقتی برای اینجور کارهای بیخود ندارم. ولی امروز اکثر همان دوستان به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند و تعدادی نیز از یکی دوسال پیش فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح کرده اند و در کنار شغل خود نسخه آنلاین کسب و کارشان را نیز فعال کرده اند. اما واقعا چه اتفاقی افتاد که رفتارها عوض شد و افراد اکنون به بازارهای اینترنتی اهمیت زیادی می دهند. من حتی کسی را می شناسم که کارمند یک شرکتی بود ولی در نهایت کار خود را ول کرد و فروشگاه داری اینترنتی را بعنوان شغل اصلی خود برگزید و در سخنانی که با وی داشتم اعلام کرد برخی ماهها درآمدم از این کار حتی بیشتر از 10 برابر شغل قبلی ام می شود. واقعیت این است که امروز اینترنت به بازار بزرگی تبدیل شده است که روزانه میلیونها ایرانی از آن استفاده می کنند و هر روز نیز مردم بیش از پیش به این موضوع پی می برند که خرید از اینترنت بسیار باصرفه تر و راحت تر می باشد. بنابراین وقتی خود مردم تمایل دارند از اینترنت خرید کنند، چرا ما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی کالاهای مورد نیاز آنها را تامین نکنیم.

طبق آمارهای رسمی در چند سال گذشته فروشگاه الکترونیکی در دنیا جزو پردرآمدترین شغل ها بوده و حتی درآمد آن از کارخانه داری نیز بیشتر اعلام شده است. با این مقدمه میخواهیم امروز در مورد موضوع مهمی که در ابتدای کار پیش می آید صحبت کنیم.

خرید فروشگاه ساز اینترنتی

بخوبی میدانیم که برای شروع فعالیت در بازار آنلاین و داشتن یک فروشگاه ابتدا نیاز به یک فروشگاه ساز داریم. برای اینکار میتوان از نمونه های رایگان استفاده کرد در بستر اینترنت یک فروشگاه بنام شما ایجاد می کنند که به دلیل محدودیتهای زیاد که قبلا توضیح داده ام اینگونه سیستمها را اصلا پیشنهاد نمی کنم. روش دوم نیز خرید فروشگاه ساز اینترنتی و یا قرارداد بستن برای طراحی فروشگاه آنلاین با یک شرکت طراحی وب سایت است. اگر قصد شما خرید فروشگاه ساز اینترنتی است بایستی توجه داشته باشید شرکتها از پیش فروشگاه سازی را برنامه نویسی و یا تهیه کرده اند و آن فروشگاه با امکانات معلوم وجود دارد. شما با خرید یک نسخه از این فروشگاه ساز به راحتی و گاها در کمتر از یک روز میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح کنید.

اگر تمایل دارید تا از نسخه های آماده استفاده نکنید و یا طرح یا ایده ای دارید که در نسخه های آماده موجود نیست و بایستی برنامه نویسی شود، در این شرایط نمیتوانید اقدام به خرید فروشگاه سازهای اینترنتی آماده نمایید و راهکار شما در این حالت یافتن شرکت طراحی وب است که بتواند فروشگاه شما را بصورت اختصاصی برنامه نویسی کند و دقیقا امکانات خاصی که مد نظر شماست را با برنامه نویسی در سیستم فروشگاه ساز شما ایجاد نمایند. برای اینکار حتما باید درباره شرکت مورد نظر تحقیق نمایید و شرکتی را انتخاب کنید که بتواند بصورت حرفه ای نیاز شما را با برنامه نویسی حل کند. معمولا هزینه برنامه نویسی فروشگاه ساز اینترنتی اختصاصی بیشتر از خرید آن می باشد. هر چند قیمت مشخصی نمیتوان ارائه کرد و بسته به امکانات مورد نیاز شما میتواند قیمت بسیار متفاوتی داشته باشد ولی بطور کلی برنامه نویسی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی بین 3 تا 15 میلیون تومان میتواند هزینه داشته باشد.

اگر امکانات بسیار خاصی مد نظرتان نیست که نیاز به برنامه نویسی داشته باشد و فروشگاهی مانند سایر فروشگاه های آنلاین موجود نیاز دارید بنابراین میتوان با اقدام به خرید یک فروشگاه ساز آنلاین از یک شرکت طراحی وب مقدار زیادی در هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی صرفه جویی نمود. هزینه خرید فروشگاه ساز اینترنتی نیز متفاوت بوده و کاملا سلیقه ای است. ممکن است از یک شرکتی فروشگاه سازی پیدا کنید که با قیمت 200 هزار تومان ارائه میشود ولی یک شرکت دیگر فروشگاه ساز خود را با قیمت 2 میلیون تومان به فروش می رساند. این هزینه کاملا بستگی به شرکتها دارد و الزاما گران بودن فروشگاه ساز اینترنتی دلیلی بر بهتر بودن آن نیست.

buy-online-shop-2

اگر قصد “خرید فروشگاه ساز اینترنتی” را دارید و این عبارت را در گوگل جستجو کرده اید حتما با طیف عظیمی از سایتها مواجه شده اید که اقدام به فروش یا راه اندازی فروشگاه ساز اینترنتی می نمایند. ولی سوال اصلی اینجاست که کدام یک را باید انتخاب کنیم. حتما توجه داشته باشید که اصلی ترین موضوع در انتخاب فروشگاه ساز اینترنتی امکانات آن و راحتی استفاده از آن می باشد. بنابراین ابتدا صفحه امکانات فروشگاه ساز را برای شرکتهای مختلف با هم مقایسه نمایید. همچنین موضوع بعدی گرافیک و قالب فروشگاه اینترنتی است. امروزه بحث گرافیک وب بسیار مهم شده و داشتن فروشگاهی با گرافیک هدفمند میتواند فروش شما را بصورت چشمگیری افزایش دهد. توجه داشته باشید که گرافیک هدفمند صرفا یک سایت با گرافیک زیبا نیست ، بلکه در کنار زیبایی باید مواردی مانند قوانین UX تجربه کاربری در طراحی نیز لحاظ شود که این کار از دست شرکتهای طراحی وب حرفه ای بر می آید. بنابراین سعی کنید از فروشگاه سازهایی که قالب اختصاصی ارائه نمی کنند استفاده نکنید و برای فروشگاه خود با توجه به طیف کالاها و مشتریانتان یک قالب اختصاصی با رعایت اصول طراحی UI و UX در نظر بگیرید.

همچنین موضوع بعدی پشتیبانی شرکت مورد نظر است. سعی کنید حتما شرکتی معتبر برای اینکار در نظر بگیرید، چرا که ممکن است مثلا چند ماه بعد از خرید فروشگاه ساز اینترنتی نیاز به یک پشتیبانی خاصی و یا تغییراتی داشته باشید که در صورت انتخاب شرکتی نا مناسب به هدف خود نخواهید رسید. چند روز پیش در یک تماس تلفنی دوستی اعلام می کرد که از یک شرکت اقدام به خرید فروشگاه ساز نموده که پس از پرداخت وجه هرچند فروشگاه ساز را ارائه کرده اند و یکی دو روز نیز به سوالات آنها پاسخ داده اند ولی پس از دو روز و ارسال چند ایمیل جهت پشتیبانی متاسفانه جواب شرکت اینگونه بوده است که “ایمیل شما در لیست اسپم قرار گرفت و لطفا دیگر با بخش پشتیبانی ما تماس نگیرید. سیستم بصورت کامل ارائه شده است و جای سوالی نیست”. متاسفانه این شرکتی که دوست ما می گفت جزو یکی از شرکتهای معروف در راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز می باشد. بنابراین توجه داشته باشید که همه چیز تبلیغات نیست و حتما به دنبال شرکتی باشید که فیدبک های مثبت واقعی خود از مشتریان قبلی را ارائه نموده باشند.

با رعایت اصول انتخاب فروشگاه ساز میتوانید یک خرید مطمئن و خوب داشته باشید و امیدوارم بتوانید فروشگاه اینترنتی حرفه ای خود را راه اندازی نمایید.

پیشنهاد ویژه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

rayatrah-eshop-banner

شرکت عصر رایانه یکی از شرکتهای فعال در حوزه آی تی با بیش از سالها تجربه می باشد. اگر به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید چرا با مشاوران ما تماس نمی گیرید؟

فروشگاه ساز رایا طرح بعنوان یکی از برترین فروشگاه سازهای دنیا با امکاناتی بی نظیر می باشد. شما هر امکانی که بخواهید در این فروشگاه ساز وجود دارد. قالبهای بسیار شیک این فروشگاه ساز، شما را از سایر فروشگاه ها متمایز خواهد کرد. همچنین در صورتیکه تمایل داشته باشید فروشگاه شما ظاهر و قالبی کاملا اختصاصی داشته باشد ما توسط خلاقترین طراحان وب بهترین نمونه قالب فرشگاهی را برای شما طراحی خواهیم نمود. در کمتر از ۲۴ ساعت برترین و زیباترین فروشگاه اینترنتی ایران را با کمترین هزینه ممکن ایجاد نمایید. (توضیحات فروشگاه ساز رایا طرح)

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید