تاثیر بک لینک در برندینگ وب سایت ها

  • امید میرزایی
  • ۹ آذر ۱۴۰۲
  • سئو خارجی
  • ۰

شاید در یک نگاه ساده نتوان ارتباطی بین بهینه سازی سایت و برندینگ یافت و بسیاری از افراد برندینگ را بیشتر نتیجه تبلیغات و سایر اقدامات بازاریابی بدانند، ولی بهتر است نگاهی به مرورگر کامپیوتر و گوشی خود بیاندازید تا متوجه شوید در طول روز چندین جستجو در گوگل انجام میدهید و هر بار که نام سایتی در نتایج گوگل برای شما چشم نوازی می کند میتواند تاثیری در مورد برندینگ همان سایت بر شما بگذارد.

وقتی صحبت از وب سایت و یا کسب درآمد اینترنتی می شود ناخودآگاه بخش عظیمی از توجهات به سمت سئو جلب میشود. چرا که عملا بهینه سازی سایت میتواند بخش بزرگی از درآمد بدست آمده از یک سایت را شامل شود. البته که تبلیغات و سایر مدلهای بازاریابی هم نقش گسترده ای در موفقیت و درآمد یک سایت می توانند داشته باشند ولی هیچ چیزی لذت بخش تر از درآمدی نیست که بدلیل اقداماتی که قبلا انجام گرفته امروز میتواند به شما سود برساند. SEO بخشهای مختلفی دارد مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، نکات فنی تکنیکال و … ولی یکی از مهمترین آنها بخش بک لینک است.

بک لینکها علاوه بر اینکه میتوانند باعث افزایش رتبه سایت شما در کلمات رقابتی شوند و رقابت را برای شما آسان تر نمایند، همچنین در موضوع برندینگ نیز میتوانند تاثیرات شگرفی را بر برند شما بگذارند.

امروزه همه چیز به برند شما بستگی دارد. بخش زیادی از خریداران دیجی کالا بعلت برند دیجی کالا آن را انتخاب می کنند وگرنه ممکن است همان محصول را در یک سایتی که اصلا نمی شناسند حتی با قیمت پایینتری هم پیدا کنند. و یا بخش بزرگی از مشتریان علی بابا بخاطر برند آن است که از علی بابا خرید می کنند وگرنه قیمت بلیط هواپیما ممکن است در بسیاری از سایت های دیگر نیز یکی باشد، و این اهمیت قدرت برندینگ را نشان میدهد.

تاثیر بک لینک در برندینگ

اگر بخواهیم بطور اختصاصی تر درباره نقش بک لینک در برندیگ صحبت کنیم باید تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم آن را در نظر بگیریم. تاثیر مستقیم بک لینک میتواند باعث افزایش رتبه کلمات کلیدی شما و در نتیجه نمایان شدن سایت شما در مقابل چشم صدها و هزاران جستجو کننده باشد. با قرار دادن استراتژیک بک لینک در وب سایت های مرتبط و معتبر، می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق این بک لینک ها به سایت خود جذب کنید. این نه تنها باعث افزایش ترافیک می شود، بلکه برند شما را در معرض مخاطبان بیشتری قرار می دهد و به بهبود دید و شناخت آن کمک می کند. بنابراین تاثیرات غیرمستقیم آن میتواند باعث پخش شدن نام برند شما در سطح وب گردد که خود این موضوع باعث میشود تا موتور جستجوی گوگل بارها و بارها با نام برند شما در سایت های مختلف مواجه شود و همه اینها سیگنالی به موتور جستجو است که شما در حال یک برند شدن هستید.

چگونه با بک لینک به برندینگ کمک کنیم؟

اگر به این توجه کنید که درج نام و یا لینک شما در هر سایتی میتواند به برندینگ شما کمک کند پس میتوان نتیجه گرفت که مثلا انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر، هم می تواند باعث نمایان شدن نام شما در یک سایت و هم لینک به سایت شما گردد. علاوه بر آن ممکن است خواننده های آن مطلب نیز علاقمند شده و بر روی لینک سایت شما کلیک کنند و وارد سایت شما شوند و از این طریق شما هم به برند شدن سایت خود کمک کرده اید و هم باعث آشنایی بیشتر افراد با محصولات و خدماتتان میشوید.

همانطور که اشاره کردیم یکی از المانهایی که توسط آن گوگل متوجه برند بودن نام شما میشود پخش شدن نام شما در سطح وب سایت های مختلف در سراسر وب است. بنابراین شما علاوه بر انتشار پورتاژ و لینک به سایتتان میتوانید از اقداماتی چون منشن بدون لینک نیز استفاده نمایید.

منشن بدون لینک چیست

منشن بدون لینک یعنی شما در سایت های مختلفی اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید ولی هیچ لینکی از سایت خودتان در آن قرار نمی دهید و صرفا در بخشهایی از محتوا نام برند خود را ذکر می کنید. این کار باعث میشود تا گوگل در پیمایش این صفحات بارها و بارها با نام برند شما برخورد کند. در واقع شاید در ابتدا این کار هدر دادن هزینه رپورتاژ بنظر برسد ولی در دراز مدت میتواند باعث پخش شدن نام شما در سایتهای گوناگون شده و میتواند باعث ارسال سیگنال به گوگل برای برندینگ باشد.

نتیجه گیری :

کار برندها در فروش راحت است. مردم به برندها اعتماد بیشتری می کنند و راحت تر پول خرج می کنند. بنابراین اگر میخواهید یک کسب و کار موفق و رو به جلو داشته باشید بهتر است یک برنامه جدی برای برندینگ کسب و کارتان داشته باشید. سئو کانالی است که میتواند به برند شدن شما کمک کند و در این میان بک لینکها نیز میتوانند تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم در این مهم داشته باشند.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید