روشهای موثر بازاریابی اینترنتی در سال 2020 برای کسب و کارهای کوچک

  • امید میرزایی
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸
  • بازاریابی اینترنتی - تبلیغات
  • ۰

هر روز که میگذره تبلیغات اینترنتی مثل گوگل ادز گرون تر میشه، سئو هم نیاز به زمان بیشتری داره و الگوریتم های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هم داره تغییر می کنه و بازاریابی اینترنتی هر روز سخت تر میشه.

سلام. من امید میرزایی هستم کارشناس سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت عصر رایانه و امروز میخوام در مورد حقایق تلخ درباره بازاریابی توی سال 2020 صحبت کنم و روشهایی برای بازاریابی موثر رو بگم. اما قبلش ازتون میخوام که اگه به مواردی مثل کسب و کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقمند هستید حتما توی خبرنامه سایت ما و توی کانال یوتیوب ما عضو بشین تا به محض انتشار ویدئوهای جدید به شما اطلاع رسانی بشه.

 

 

حقیقت تلخ اینه که بازاریابی اینترنتی قراره سخت تر بشه و کار هایی که قبلاً خیلی آسون بودن دچار تغییر شدن.

حتما میدونید که شرکتهای بزرگی در حوزه دیجیتال مارکتینگ بوجود اومدن که بعضیشون صدها میلیون و یا رقم های میلیاردی رو دارن هزینه میکنن. میدونین بیشتر این پول این روز ها کجا خرج میشه؟ بازاریابی و فروش. یه جمله انگلیسی است هست که میگه  “میدونی بهترین بازاریاب کیه؟ اونی که میتونه بیشتر از همه براش خرج کنه”.

به عبارت دیگه این کار قراره با گذشت زمان هر روز گرون تر بشه. اما حالا چاره کار برای شرکتهای کوچیک چیه؟

بعضی چیز ها هست که باید اصلاح بشن و باید روش بازاریابی تون رو باهاشون هماهنگ کنین تا بازاریابی در سال جدید هم برای شما نتیجه بهتری داشته باشه.

نکته اول: همیشه مشتری را مقدم بشمارید

اولین نکته اینه که بازاریابی دیگه تنها خلاصه به خود بازاریابی نمیشه. بازاریابی جدید یعنی مقدم دونستن مشتری.

اگر بهترین نتیجه رو برای کاربراتون بوجود بیارین، ترافیکی که میخواین هم بدست میارین و فروش میکنین. در مقابل اگه یه محصول یا خدمت خیلی بد و بی کیفیت ارائه بدین، فارغ از هر میزان ترافیکی که دریافت کنین بازده مالی چندانی نخواهید داشت. مردم این روز ها خیلی سخت گیر شدن. چون گزینه ها و رقبای خیلی زیادی هست که میتونن از بینشون انتخاب کنن. اگر چیز که ارائه میکنین فوق العاده نباشه و حس خوبی بهشون نده کارتون موفق نمیشه.

اگر براتون سواله که چطور باید این کار رو انجام بدین، باید برگردید به مرحله جمع آوری اطلاعات و با مشتری های بالقوه تون صحبت کنید. مثلا میتونین از ابزار سایت Hotjar استفاده کنید و بهشون یه پرسشنامه بدید تا ببینین دقیقا چی میخوان. یا میتونید بهشون زنگ بزنید و ازشون بخواین اظهار نظر کنن. یا حتی حضوراً دعوتشون بکنید، ملاقاتشون بکنین و نظرشونو درباره محصول و سرویسهاتون بپررسید. یعنی اگر نمیدونین چه کاری به نفع مشتریاتونه از خودشون بپیرسید.

بعد از اینکه جوابتون رو گرفتید محصول و خدماتتونو تا جایی که میتونین اصلاح کنین تا اینکه مطمئن بشید این نتیجه، مشتری ها رو راضی نگه می داره. این کار روند بازاریابیتونو رو ده بیست برابر ساده تر میکنه.

نکته دوم: رویکرد همه جانبه در بازاریابی

دومین نکته ای باید بدونین اینه که این روز ها بازاریابی به یه رویکرد همه جانبه تبدیل شده. دیگه مثل قدیم نمیشه از طریق فقط یه کانال بازاریابی به نتایج قبلی رسید. چون رقابت در هر کسب و کاری خیلی بیشتر شده.

قبلا میشد فقط از یه کانال تبلیغات، یا فقط از کانال سئو یا فقط از کانال شبکه های اجتماعی نتیجه گرفت ولی امروز باید از تمام کانالهای بازاریابی استفاده کرد. این به این معنا نیست که بازاریابی دیگه جواب نمیده، فقط رقابت بیشتر شده. دیگه نمیشه از هر کانالی انتظار داشت جوابگوی کارتون باشه. اما اگه ترکیبشون کنید ممکنه جواب بگیرید.

پیشنهادی که بهتون دارم جمع آوری ایمیل کاربراتونه. خیلیا فکر میکنن ایمیل مارکتینگ مرده و دیگه کاربردی نداره ولی ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از بهترین روشهای بازاریابی اینترنتیه.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ اهمیت ایمیل مارکتینگ و 1 تکنیک کاربردی

پیشنهاد دوم استفاده از پوش نوتیفیکیشنه که حتما میدونین ابزارهای رایگان مختلفی برای این مورد وجود داره. پس در سال جدید با بکار بردن تمام کانال های بازاریابی کسب و کارتون موفق تر میشه.

 

نکته سوم: داشتن مزیت رقابتی

سومین نکته ای که در کسب و کارتون باید بهش اهمیت بدین تمایز پذیری یا داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقباتونه. یعنی کسب و کار شما چه ویژگی هایی رو داره که شما رو از رقباتون متمایز و برجسته میکنه.

کسب و کار های آنلاین این روز ها همه جا هستن. الان دیگه همه تو فکر ایجاد کسب و کار آنلاین هستن. حتی اگه کسب و کار آفلاین هم داشته باشن در کنارش سعی میکنن آنلاینش هم داشته باشن و این کار رقابت رو شدیدتر کرده.

مردم هم به خرید آنلاین بیشتر عادت کردن و حتما میدونین که خیلیا حتی سوپرمارکت هم نمیرن و آنلاین سفارش میدن. به عبارت دیگه – با در نظر گرفتن افزایش رقابت – اگر از رقیباتون متمایز نباشید مردم دلیلی برای انتخاب برند شما پیدا نمیکنن.

بهترین راهی هم که میشه ازش متوجه این موضوع شد اینه که رقباتون رو بررسی کنید و ببنیید چه چیزی ارائه نمیدن. بعد از خودتون بپرسید آیا تهیه این مورد براتون مقدوره و بازار براش وجود داره یا نه. اگر جواب مثبت بود بسنجید ببینید این کار چه نفعی برای وضع کسب و کارتون داره. همچنین با صحبت کردن با مشتری های بالقوه تون هم میتونید متوجه بشید که اونا چه سرویس و خدماتی رو لازم دارن که رقباتون ارائه نمیدن یا با کیفیت پایین ارائه میکنند.

 

نکته چهارم: استفاده از قانون عدد 7

چهارمین نکته ای میخوام بهش اشاره کنم استفاده از قانون عدد هفت است. در بازاریابی یک قانونی هست بنام قانون 7 و مفهومش اینه وقتی یه نفر هفت بار برندتون رو دید احتمال بیشتری وجود داره تا دست به خرید بزنه. اگر باهاشون حداقل 7 بار تعامل نکنید بهترین نتیجه رو به دست نمیارید. (مردم نیاز دارن تا حداقل 7 بار برند شما را ببینند)

بنابرین از تبلیغات ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد استفاده کنین تا برند شما رو چندبار ببینن. همچنین استفاده از روشهای ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن هم که در بالا اشاره کردم میتونه به این مورد کمک بکنه. پس سعی کنید همیشه جلوی چشم مشتریاتون باشید.

ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید

نکته پنجم: محتواهای سایت خود را به روز رسانی کنید

آخرین  نکته ای که در سال جدید پیشنهاد میکنم بروزرسانی و آپدیت محتوا هاتونه. سایتتون رو آپدیت کنید. زمان بارگذاری سایت رو کاهش بدید. به عبارت دیگه پیشنهادم اینه که مدام خودتون رو ارتقا بدید.

اینکه کارتون فعلاً داره خوب پیش میره به معنای این نیست که باید دست از تلاش بردارید. توی سال های آینده انجام کار های فعلی سخت تر میشه. بنابرین اگر خودتون رو ارتقا ندید ترافیک و فروشی که الان دارین رو از دست میدین.

امروز در هر زمینه ای هزاران وبلاگ و محتوا و مقاله وجود داره و گوگل هم دیگه فقط نمیخواد بهترین محتوا ها رو رتبه بندی کنه و به تازه ترین و به روز ترین محتواها هم اهمیت میده.

اگر محتوا هاتون رو بروزرسانی نکنید رتبه تون رفته رفته کاهش پیدا میکنه. همینطور اگر زمان بارگذاری سایتتون رو بهینه سازی نکنید گوگل رتبه تون رو به سایتی میده که بارگذاری سریعتری داره.

گاهی وقت ها حتی ممکنه سایتتون به اندازه کافی سریع باشه و کسی هم مشکلی باهاش نداشته باشه. اما اگر وبسایت دیگه ای باشه که دو برابر سریع تر بارگذاری بشه و تجربه کاربریش هم بهتر باشه، ممکنه رتبه اش از شما بالاتر بره.

پس باید سعی کنید هر روز نسبت به قبل کارتون بهتر باشه.

اگه الان شرایط خوبی از نظر فروش و بازدید دارین نگید که این شرایط عالیه و همین برای من کافیه. جلوی کمالگراییتونو نگیرین و هر روز به فکر پیشرفت باشین.

 

اگر از تمام این نکات پیروی کنید سال جاری رو با موفقیت بیشتری به اتمام میرسونید.

 

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید