مهم ترین فاکتور افزایش سرعت سایت چیست؟

  • امید میرزایی
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱
  • سئو تکنیکال
  • ۰

در سالهای اخیر سرعت سایت به موضوعی بسیار پر اهمیت در سئو تبدیل شده است و هر چه بیشتر می گذرد ظاهرا توجه گوگل نیز به این موضوع بیشتر می شود. دلیل آن ساده است.

گوگل میخواهد بهترین تجربه کاربری را به کاربران خود ارائه دهد. بنابراین هدایت آنها به سایتهایی که سرعت پایینی دارند نمیتواند نشانگر بهترین تجربه باشد.

بسیاری از مدیران سایتها وقتی صحبت از رعت سایت میشود به اولین و مهمترین فاکتوری که میتواند بطرز چشمگیری در سرعت لود صفحات تاثیر داشته باشد توجه نمی کنند.

در این ویدئوی کوتاه به شما می گویم که برای بهینه سازی سرعت سایت قبل از هر چیز به چه فاکتوری باید توجه کنید.

بسیاری از مدیران سایت ها وقتی سرعت سایتشان پایین است، فکر می کنند که حتما قالب آن ها دارای مشکلاتی در کد نویسی است  و یا اختلالی کلی در کد های سایت وجود دارد و در واقع قبل از هر چیزی به فکر مشکلات فنی و تکنیکال هستند. البته این موارد و مشکلات فنی  هم قطعا میتوانند عامل کندی سرعت سایت باشند ولی اولین چیزی که باید به آن توجه کنید کیفیت هاست شما است.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید قالب وردپرس – انتخاب بهترین قالب (ویدئو)

توجه به کیفیت هاست اولین و مهمترین فاکتور سرعت سایت است.

متاسفانه ما مشتری هایی داریم که به این فکر میکنند که کیفیت هاست در ابتدای کار اهمیت ندارد، بنابراین تصمیم می گیرند در ابتدای کار راه اندازی سایت از هاست معمولی و ارزان قیمت استفاده کنند و هر موقع سایت رشد کرد و بازدید سایت بالا رفت از هاست با کیفیت استفاده کنند.

این دیدگاه کاملا دیدگاه  اشتباهی است.

چرا باید از ابتدای راه اندازی سایت از هاست باکیفیت استفاده شود؟

به این دلایل دقت کنید.

اولا در نظر بگیرید که تفاوت قیمت هاست های با کیفیت و هاست های ارزان واقعا خیلی فاحش نیست و معمولا یک تفاووت قیمت کاملا منطقی بین آنها وجود دارد. (البته توجه کنید که هر هاست گران قیمتی هم باکیفیت نیست)

فضای هاست بستری است که کسب و کار وب سایت شما روی آن قرار میگیرد. پس اگر هاست شما سرعت خوبی نداشته باشد، سرعت لود اولیه وب سایت شما به مشکل برمی‌خورد،.

دلیل بعدی توجه به موضوع امنیت است که بویژه در سیستم های وردپرسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هاست های خیلی ارزان معمولا از سیستم های امنیتی و نرم افزارهای امنیتی خیلی بالا (بدلیل هزینه لایسنسن این نرم افزارها) استفاده نمی کنند، و این مسئله میتواند سایت شما را در خطر هک شدن و از دست رفتن اطلاعات قرار بدهد.

اگر سرعت سایت شما نیز پایین است و میخواهید افزایش سرعت را به یک تیم کار بلد بسپارید میتوانید از سرویس سئو داخلی وردپرس رایاطرح استفاده نمایید که این سرویس میتواند سرعت لود سایت شما را چند برابر کند.

مشاهده توضیحات سرویس سئو داخلی و افزایش سرعت سایت های وردپرسی

نتیجه گیری :

اولین قدم برای داشتن یک سایت با سرعت بالا استفاده از یک هاست با کیفیت است. در گوگل جستجو کنید بهترین هاست های ایرانی و سایت هایی هستند که هاست های مختلف ایرانی را با هم مقایسه کرده اند و میتوانید از بین آن ها یک هاست با کیفیت را انتخاب کنید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید