سئو داخلی سایت؛ چک لیست کامل سئو داخلی در سال 2021

  • تیم تحریریه
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
  • سئو داخلی
  • ۰

سئو داخلی سایت

شاید تاکنون، مقالات زیادی در مورد اینکه سئو داخلی سایت چیست و اینکه چقدر سئو داخلی اهمیت دارد خوانده باشید ولی هنوز نتوانسته باشید با مفهوم دقیق سئو داخلی ارتباط برقرار کنید و از تکنیک های آن در وب سایتتان استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با مفاهیم اصلی سئو داخلی و همچنین مواردی که با بکارگیری آنها می توانید به واقع بگویید که در مورد فلان سایت خاص، شما سئو داخلی را پیاده سازی کردیده اید، آشنا کنیم. در این مقاله شما با اینکه سئو داخلی چیست و چگونه می تواند رتبه وب سایت شما را بهبود ببخشد و ترافیک بیشتری برای سایت شما ایجاد کند و همچنین به افزایش بازدیدکنندگان سایت منجر شود، به طور کامل آشنا می شوید. در انتها از چک لیست سئو داخلی می توانید برای بررسی سایت و بهبود نتایج موتورهای جستجو استفاده کنید. ضمنا می توانید مقاله سئو خارجی و سئو تکنیکال را نیز بخوانید تا بتوانید موارد مهم سئو را برای سایت خود پیاده سازی کنید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست

به طور کلی سئو داخلی (On-page SEO) یا سئو داخلی سایت (On-site SEO)، فرایند بهینه سازی مولفه های مختلف سایت ،به خصوص، عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML و برخی از عناصر معماری سایت عمدتا با هدف افزایش رتبه و ترافیک برای سایت است. سئو داخلی از آن جهت سئو داخلی نامیده شده است که تغییراتی که شما برای بهینه سازی عناصر مختلف انجام می دهید در داخل سایت شما صورت می گیرد و بازدیدکنندگان می توانند آنها را در صفحه شما ببینند.

چرا سئو داخلی سایت مهم است؟

اینکه چرا سئو داخلی مهم است و باید از تکنیک های آن استفاده کنیم به این مسائله برمی گردد که در صورت استفاده از همه ی تکنیک های سئو داخلی موتورهای جستجو می توانند سایت ما را به راحتی بفهمند و به علاوه بازدید کنندگان و مشتریان هم می توانند سایت ما را به راحتی بفهمند و در صورت نیاز از بخش های مختلف آن استفاده کنند. بنابراین اگر در یک جمله بخواهیم بگوییم چرا سئو داخلی سایت مهم است و اهمیت زیادی دارد می توان گفت:

سئو داخلی سایت شما را برای فهم انسان و ربات های موتورهای جستجو آسان می کند.

عناصر سئو داخلی چیست؟

عناصر سئو داخلی به سه دسته کلی عنصر محتوا، عناصر HTML و عناصر معماری سایت تقسیم بندی می شود که در هر کدام از این دسته مواردی است که باید آنها را در نظر بگیریم.

عنصر محتوا

محتوا

قلب سئو داخلی، محتوای شما است به دلیل اینکه محتوا به موتورهای جستجو و کاربران می گوید سایت شما درباره چیست.

بنابراین محتوا به عنوان قلب سئو داخلی است و بقیه عناصر همه به بهبود ارائه آن کمک می کند. وقتی این کار به خوبی انجام شود ترافیک سایت هم بالا می رود و این همان دلیلی است که سئو داخلی چگونه می تواند ترافیک سایت را بالا ببرد. بنابراین لازم است این کار به خوبی انجام گیرد و برای این کار بهتر است یک استراتژی محتوا تعیین کنید که بتوانید به صورت مطلوبی آنچه در ظرفیت کسب و کار شما وجود دارد را ارائه کنید. برای تنظیم استراتژی محتوای مناسب می توانید مقاله استراتژی تولید محتوا را بخوانید. بعد از تهیه استراتژی محتوا می توانید شروع به نوشتن محتواهای مختلف خود کنید.

برای نوشتن محتوای با کیفیت موارد بسیار زیادی وجود دارد که پیوسته باید آن ها را در نظر بگیریم. در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

  عدم تولید محتوای کم ارزش
محتوای بی ارزش نه تنها برای شما مفید نیست، که حتی ممکن است سایت شما را به نتایج بسیار پایین بیاورد. فاکتورهای زیادی باعث می شود که یک محتوا بی ارزش باشد و به درد کاربر نخورد که از جمله آنها می توان به محتوای کوتاه نامناسب، محتوای طولانی نامناسب، عدم ربط بین عنوان و مطلب، محتوای کپی و… اشاره کرد.

 نوشتن مطالب علمی مطابق با مقالات روز با تمرکز بر حل مشکلات
در قسمت های مقالات سایتتان با توجه به کسب و کارتان، مقالاتی بنویسید که منطبق بر مقالات و یافته های روز در آن حوزه باشد و به ارائه راه کارهای مشکلات پیش روی آن حوزه با توجه به مقالات روز بپردازید تا کاربر بتواند از آن استفاده کند.

  نوشتن محتوا در مورد محصول مطابق با آنچه که واقعا هست نه آنچه که شما می گویید.
آنچه توصیف ویژگی ها و خصوصیات محصول و خدمات واقعی خود را بنویسید نه زیاد نه کم.

  رعایت اصول کپی رایتینگ
سعی کنید در ارائه مطالب علمی سایت حتما از مرجع هایی که استفاده کردید استفاده کنید.

  برای مخاطب نوشتن
بیاد داشته باشید که همیشه برای مخاطب می نویسید. بنابراین بهتر است به جنبه های کاربردی بودن، مفید بودن و… بپردازید.
  انتخاب عنوان مناسب
انتخاب عنوان مناسب یکی دیگر از مواردی است که برای مطلبی که می نویسید بسیار مهم است. موارد بسیاری برای انتخاب عنوان مناسب وجود دارد که بهتر است آن ها را رعایت کنید.
  استفاده به اندازه از کلمات کلیدی و رعایت چگالی کلمات کلیدی
چگالی کلمه کلیدی یکی از جنبه های مهم سئو داخلی است که نقش مهمی در افزایش یا کاهش رتبه در نتایج موتورهای جستجو دارد. البته باید توجه داشت که نگاهی که امروزه موتورهای جستجو به استفاده از کلمه کلیدی دارند بسیار با نگاهی که در گذشته وجود داشته است تفاوت دارد. برای آشنایی کامل با چگالی کلمات کلیدی و بکارگیری درست کلمات کلیدی در متن به مقاله چگالی کلمات کلیدی مراجعه کنید.
  …

در آخر این نکته هم خوب است که بدانید: یکی از سوالاتی که همیشه ذهن صاحبان کسب و کار را درگیر می کند این است که طول محتوا چقدر باشد؟
عده ای می گویند طولانی بنویسید، عده دیگری می گویند اگر طولانی بنویسید کاربر خسته می شود. خلاصه چقدر بنویسیم؟ 500 کلمه 1000 کلمه 3000 کلمه؟…

واقعیت این است که پاسخ واقعی به این سوال در این جمله است:

نه طولانی نوشتن هنر است و نه کم نوشتن بلکه به اندازه کافی نوشتن هنر است.

عناصر HTML

عناصر HTML برای سئو داخلی

عناصر HTML عناصر کد منبع شما است. روی هر سایتی می توانید با راست کلیک و انتخاب گزینه view page source این عناصر را ببینید. اگر با این کدها آشنایی ندارید نگران نباشید چون برای پرداختن به عناصر HTML برای سئو داخلی سایت لازم نیست این کدها را حتما بلد باشید. امروزه در پیشخوان سایت ها معمولا امکاناتی برای تغییر این قسمت ها وجود دارد که می توانید آنها را به راحتی تغییر دهید. در ادامه ببینیم چه قسمت هایی از این بخش را اگر تغییر دهیم می توانیم بگوییم عناصر HTML مربوط به سئو داخلی را انجام دادیم.

3-2-1 عنوان صفحه (در نتایج موتورهای جستجو )
3-2-2 سر تیترها
3-2-3 توضیحات متا
3-2-4 سئو تصاویر

3-2-1 عنوان صفحه (در نتایج موتورهای جستجو )

عنوان صفحه

عنوان صفحه (page title) همانطور که در شکل بالا نمایش داده شده است، همان چیزی است که کاربران در هنگام سرچ در نتایج موتورهای جستجو به آن برخورد می کنند.

عنوان صفحه بین دو تگ زیر قرار می گیرد:

<title> عنوان صفحه</title>

و از این جهت مهم است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو می توانند بیابند که این صفحه در مورد چیست. استفاده از کلمه کلیدی اصلی مطلب شما در عنوان سایت بسیار مهم است و کاربران در مواجه با آن می توانند بفهمند آیا همان چیزی است که به دنبال آن می گشتند یا خیر. نکته ای که ذکر آن خالی از لطف به نظر نمی رسد این است که عنوان وب سایت می تواند با عنوان مقاله یا مطلبی که در سایت شما وجود دارد متفاوت باشد. در اینصورت کاربران هنگام سرچ با عنوان وب سایت روبرو می شوند و زمانیکه وارد صفحه مورد نظر می شوند با عنوان مقاله مورد نظر مواجه می شوند.

برای نوشتن عنوان وب سایت نکاتی وجود دارد که بهتر است آنها را در نظر بگیریم از جمله آن ها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

حدود ۷۰ کاراکتر باشد و این به دلیل آن است که اگر بیشتر از این مقدار باشد در نتایج به طور کامل نشان داده نمی شود.

حتما مرتبط با صفحه مورد نظر باشد.

می توانید برند خود را در انتهای هر عنوان صفحه به صورت ثابت بیاورید.

همچنین در نظر داشته باشید که عنوان جذاب باعث می شود کاربر برای کلیک بر روی سایت شما در نتایج جستجو تحریک شود. همین موضوع باعث افزایش کلیک بر روی سایت شما در نتایج جستجو شده و در نتیجه افزایش CTR سایت شما می گردد.

عواملی برای افزایش چشمگیری عنوان در نتایج جستجوی گوگل که می توانید استفاده کنید.

استفاده از اعداد و ارقام

سوالی پرسیدن عنوان

استفاده از پرانتز و براکت

استفاده از عدد سال مانند 1400 یا 2021

استفاده از قیمت

استفاده از عبارتهایی مانند رایگان، تخفیف، ضمانت، تضمین

3-2-2 سرتیترها  (headers)

سرتیترها یا هدرها، تگ هایی هستند که برای مشخص کردن بخش های مختلف یک مطلب بکار می رود و عبارت است از

<h1>، <h2>، <h3> و…

به عنوان مثال h1 یا همان عنوان مطلب برای این صفحه برابر است با:

<h1> سئو داخلی سایت در سال 2021<h1>

این تگ ها به شما کمک می کند تا متن نوشته شده برای خوانندگان سازماندهی شده باشد و همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را بفهمند و تصمیم بگیرند که مطلب شما با سرچ کاربر مطابقت دارد یا خیر. سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در سرتیترها بیاورید.
نکته: بهتر است در هر صفحه فقط یک تگ H1 داشته باشید ولی می توانید از سایر تگ ها بسته به نوع محتوا و برای جداسازی بخش ها و پاراگراف ها به تعداد دلخواه استفاده نمایید.

3-2-3 توضیحات متا (Meta Descriptions)

توضیحات متا

توضیحات متا یکی دیگر از مواردی است که در سئو داخلی مهم است. توضیحات متا، توضیحاتی هستند که در قسمت زیر عنوان صفحه در نتایج جستجو همانطور که در شکل بالا نمایش داده شده است، آورده می شوند. توضیحات متا برای یک صفحه بسیار مهم است و نقش مهمی در کلیک خوردن یا نخوردن آن مطلب دارد.

برای نوشتن توضیحات متا نکاتی وجود دارد که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

سعی کنید زیر 160 کاراکتر باشد. در واقع بهتر است که وسط توضیحات متا در نتایج جستجو قطع نشود. البته توجه کنید که برای دستگاه های موبایل این عدد پایین تر است.

توضیحات متا بهتر است شامل کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی باشد

سعی کنید از یک یا دو جمله کامل استفاده کنید.

3-2-4 سئو تصاویر

سئو تصاویر در سئو داخلی

بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از عوامل مهم سئو داخلی است.البته آنچه جز سئو داخلی محسوب می شود فقط متن جایگزین تصاویر است اما در این قسمت ما به صورت کلی به بهینه سازی تصاویر اشاره می کنیم. فاکتورهای زیادی برای سئو تصاویر وجود دارد که در زیر به سه مورد از مهمترین موارد اشاره می کنیم.

3-2-4-1 حجم تصاویر

با توجه به اینکه تصاویر با کیفیت، معمولاً حجم بالایی دارند و باعث کند شدن سایت می شوند، لازم است حجم تصاویر را بهینه کرد.

حجم مناسب برای تصاویر بزرگ  (تصاویری با عرض حدود 600 پیکسل)، حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت، برای تصاویر متوسط (تصاویری با عرض حدود 300 پیکسل)، حداکثر ۵۰ کیلوبایت و برای تصاویر کوچک (تصاویری با عرض حدود 150 پیکسل)، ۲۰ کیلوبایت است.

برای تعیین حجم مناسب تصاویر برای وب می توانید در نرم افزار فتوشاپ گزینه file را بزنید سپس export و بعد از آن save for web. در این پنجره می توانید حجم تصاویر را تعیین کنید و به مقدار بهینه تغییر دهید.

3-2-4-2 اندازه تصاویر

بهتر است برای همه تصاویر سایت خود، سه اندازه بزرگ، متوسط و کوچک درنظر بگیریم و همیشه از این سه اندازه استفاده کنیم. در انتخاب اندازه، فقط نیاز است عرض تصاویر را ثابت در نظر بگیریم. با تنظیم عرض، ارتفاع به طور خودکار تنظیم خواهد شد. برای تعیین اندازه تصاویر می توانید پس از اضافه کردن عکس به نرم افزار فتوشاپ، اندازه ی آن را از قسمت Image size تغییر دهید.

3-2-4-3 متن جایگزین تصاویر (Image Alt-text)

واقعیت این است که الگوریتم های گوگل با دقت زیادی قادر به درک تصاویر با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی جدید هستند اما متن جایگزین به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه یک توصیفی از عکس می دهید، به علاوه دقیقا منظور خود را بیان کنید و به موتورهای جستجو در ارائه نتایج کمک کنید.

در هنگام متن جایگزین به موارد زیر دقت کنید:

توصیفی تر و خاص تر بنویسید.

از نظر محتوایی مرتبط با محتوا صفحه باشد.

سعی کنید کمتر از 125 کاراکتر باشد.

از کلمه کلیدی استفاده کنید ولی از پرکردن کلمه کلیدی پرهیز کنید.

عناصر معماری سایت

عناصر معماری سایت برای سئو

3-3-1 یو آر ال صفحه

اگر به نواری که در قسمت بالای مرورگرتان در ابتدای همین صفحه قرار دارد نگاه کنید، می‌توانید یک نمونه URL ببینید. یو آر ال صفحه بهتر است ساده و قابل فهم هم برای خواننده و هم موتورهای جستجو باشد.
در هنگام نوشتن URL به این نکات توجه کنید تا منطبق بر اصول سئو باشد:
 از بکار بردن کلمات اضافی و غیر ضروری پرهیز کنید
 از کلمه کلیدی استفاده کنید. مثلا اگر در مورد سئو داخلی سایت مطلبی می نویسید یک URL مناسب می تواند On-page sep باشد.
 اگر ممکن است از HTTPS استفاده کنید به دلیل اینکه موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور رتبه دهی مثبت استفاده می کنند.

3-3-2 لینک داخلی

به طور کلی لینک داخلی (پیوند داخلی)، هر پیوندی است که شما در یکی از صفحات سایت، به یکی دیگر از صفحات همان سایت می زنید و از این طریق، به ارتباط بین این دو مطلب اشاره می کنید.
استفاده از لینک داخلی، هم به کاربران و هم به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را راحت تر بفهمند و به درستی در وب سایت شما قدم بزنند. برای آشنایی کامل با لینک داخلی، اهمیت لینک داخلی، نحوه ی ساخت آن و همچنین نکات مهم استفاده درست از لینک داخلی مقاله لینک داخلی و تاثیر آن بر سئو سایت را مطالعه بفرمایید. نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که لینک داخلی اساسا جز مباحث سئو تکنیکال است اما از آنجایی که برخی از عناصر مختلف سئو داخلی، تکنیکال و خارجی با هم، همپوشانی دارند این مساله به گفته برخی از منابع در این دسته قرار می گیرد و می توانید در این قسمت به آن بپردازید.

3-3-3 نحوه نمایش در دستگاه های موبایل

امروزه تعداد کاربرانی که از طریق موبایل از صفحات وب دیدن می کنند، خیلی بیشتر از کاربران کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ هستند. بنابراین این موضوع مهم است که در هنگام طراحی سایت و طرح محتوا و… به واکنش گرا بودن درست نسبت به دستگاه های موبایل توجه کنیم. این واکنش گرا بودن باید بگونه ای باشد که در همه دستگاه ها خوانا و به راحتی قابل حرکت و… باشد. اگر می خواهید وب سایت خود را از این حیث مورد بررسی قرار دهید می توانید از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند که ببینید آیا وب سایت شما به راحتی در انواع تلفن های همراه نمایش داده می شود یا خیر. نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که واکنش گرا بودن نسبت به دستگاه های موبایل اساسا جز مباحث سئو تکنیکال است اما از آنجایی که برخی از عناصر مختلف سئو داخلی، تکنیکال و خارجی با هم، همپوشانی دارند این مساله به گفته برخی از منابع در این دسته قرار می گیرد.

3-3-4 سرعت سایت

سایت شما چه در دستگاه های موبایل چه در کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ باید به سرعت بارگذاری شود. موتورهای جستجو به خصوص گوگل در درجه نخست به تجربه کاربری و رضایت کاربر اهمیت می دهند. اگر سرعت سایت شما کند باشد به احتمال زیاد برخی از بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. شما می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از ابزار Google’s PageSpeed Insights برررسی کنید. برای درک بهتر اینکه چطور سرعت بارگذاری در سئو تاثیر دارد، مقاله سرعت بارگذاری صفحات وب را بخوانید. نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید این است که سرعت سایت اساسا جز مباحث سئو تکنیکال است اما از آنجایی که برخی از عناصر مختلف سئو داخلی، تکنیکال و خارجی با هم، همپوشانی دارند این مساله به گفته برخی از منابع در این دسته قرار می گیرد. ولی ما در مقاله سئو تکنیکال به طور مفصل تری به این موضوع می پردازیم.

دانلود چک لیست سئو داخلی

تا اینجای مقاله به اینکه سئو داخلی چیست و از چه عناصری تشکیل شده است پرداختیم. اما اگر بخواهید یک بررسی سریع از حیث اینکه موارد مختلف سئو داخلی در سایت شما رعایت شده است یا خیر، می توانید چک لیست زیر را بررسی کنید و سایت خود را بهبود ببخشید. در ادامه به توضیحات مربوط به چک لیست سئو داخلی می پردازیم. نمایی از این چک لیست را در شکل زیر می بینید. همچنین برای دانلود چک لیست سئو داخلی می توانید روی عکس بالا کلیک کنید.

چک لیست سئو داخلی

سایت خود را بررسی کنید

یک نگاه کلی در همه صفحات سایتتان که ایندکس شده اند داشته باشید. سایت خود را بررسی کنید. نتایج را مانند ستون A در اکسل وارد کنید.

چک لیست سئو داخلی

یو آر ال، عنوان صفحه، توضیحات متا را وارد کنید.

یو آر ال ها، عنوان صفحه و توضیحات برای هر کدام از صفحات را در قسمت های مربوطه بنویسید و آنها را بررسی کنید.

دقت کنید که ستون های طول به طور خودکار محسابه می شود و شما فقط بعد از کپی کردن باید چک کنید که طبق استاندارد است یا خیر از لحاظ تعداد کاراکتر.

چک لیست سئو داخلی

محتوا

محتوای هر صفحه را مرور کنید و در صورت نیاز ویرایش کنید و آن را کامل کنید. تعداد کلمات بستگی به کافی بودن برای مخاطب در آن مورد خاص دارد پس به دنبال کم نوشتن و زیاد نوشتن نباشید بلکه به دنبال کافی نوشتن باشید. از انواع محتواهای مناسب برای هر صفحه استفاه کنید و به اندازه کافی از محتواهای بصری استفاده کنید.

در مورد کلمات کلیدی و عنوان مطلب و تیترهایی که نوشته اید فکر کنید. با انجام این کار قادر می شوید به صورت عمقی تر آن مقاله را کامل کنید و همچنین می توانید کلمات کلیدی را از لحاظ چگالی و … بررسی کنید.

البته حواستان به پرکردن کلمات کلیدی باید باشد که نه تنها با اینکار به بهبود آن صفحه کمکی نمی کنید، که به پایین رفتن رتبه آن صفحه کمک می کنید.  موارد مختلف محتوای مناسب را در نظر بگیرید.

چک لیست سئو داخلی

متن جایگزین تصاویر

متن جایگزین مناسب برای همه تصاویر را در این ستون بنویسید و همه مواردی که برای متن جایگزین نوشتیم را رعایت کنید و بررسی کنید.

چک لیست سئو داخلی

لینک های داخلی

لینک های داخلی که در هر صفحه به صفحه دیگر باید بزنید را در این ستون بنویسید. سپس بررسی کنید چه موارد دیگری را می توان اضافه کرد، چه مواردی لازم نیست و…

مطمئن شوید از انکرتکست های مناسب استفاده کرده باشید.

در این قسمت لینک به سایت های دیگر و… هم می توانید بنویسید. شاید استفاده از لینک به سایت های دیگر متناقض به نظر می رسد ولی این گونه نیست. شما در هر مطلبی که می نویسید بهتر است منابع معتبری که از آنها استفاده کرده اید را بیاورید زیرا با این کار هم موتورهای جستجو می توانند پی ببرند که صفحه شما معتبر است و هم مخاطبین از صحت و درستی مطالب شما اطمینان حاصل می کنند. البته باید توجه کنید که این کار در مطالب علمی به صورت بسیار پر رنگ تری باید انجام شود.

چک لیست لینک داخلی

موبایل ریسپانسیو بودن

از این جهت که آیا نسبت به دستگاه های موبایل واکنش گرا است یا خیر، این فیلد را پر کنید.

چک لیست سئو داخلی

سرعت سایت

سرعت سایت را با ابزارهای مختلفی بررسی کنید و در این قسمت موارد مربوط به آن را یادداشت کنید.

چک لیست سئو داخلی

نتیجه گیری :

زمانیکه تکنیک های سئو داخلی را در سایت خود پیاده می کنید، وب سایت شما شروع به بهتر شدن می کند. این کار البته زمانبر است اما با انجام آن سایت شما شروع به افزایش رتبه و جذب ترافیک می کند. در این مقاله یک معرفی جامع از آنچه سئو داخلی در سال 2021 است انجام دادیم و شما را با المان های مختلف آن آشنا کردیم. امیدواریم بتوانید با بکارگیری درست این راه کارها بهتر عمل کنید.

سوالات پر تکرار

1- سئو داخلی چیست؟

به طور کلی سئو داخلی (On-page SEO) یا سئو داخلی سایت (On-site SEO)، فرایند بهینه سازی مولفه های مختلف سایت ،به خصوص، عناصر محتوا، عناصر HTML و عناصر معماری سایت عمدتا با هدف افزایش رتبه و ترافیک برای سایت است.

2- چرا سئو داخلی سایت مهم است؟

سئو داخلی، سایت شما را برای فهم انسان و ربات های موتورهای جستجو آسان می کند.

3- چه چیزهایی، جز سئو داخلی محسوب می شوند؟

عناصر سئو داخلی به سه دسته کلی عنصر محتوا، عناصر HTML (مانند عنوان صفحه، سرتیترها، توضیحات متا و...) و عناصر معماری سایت (مانند یو آر ال، لینک داخلی و...) تقسیم بندی می شود که در هر کدام از این دسته مواردی است که باید آنها را در نظر بگیریم. برای دیدن سریع همه ی عناصر سئو داخلی می توانید فایل چک لیست سئو را دانلود کنید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

[avangpress_form id="10026"]
مطالب مرتبط
پست های جدید اینستاگرام
[instagram-feed]
محصولات مرتبط
پرسش و پاسخ

پرسش یا نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رایاطرح دارای گواهی تخصص در طراحی UI و UX از دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف
رایاطرح
پادکست هفته
مدت زمان سئو چقدره و در چه مدتی میشه به صفحه اول گوگل رسید؟

به اشتراک بگذارید